2020-01-28, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelnollan
Drar mig till minnes att det bodde en man i 60 årsåldern på Sursta 1:7 innan gården såldes. Om han skötte gården vet jag inte,undrar var tog han vägen?
Undrar fortfarande om MGM var ute efter LB,kan det vara att det var SD de var ute efter? Tänker sättet hon mördades på. Inlindad i gladpack,tycker jag tyder på persoligt hat.Fy fan att bara tänka tanken!!

Ja precis, mina tankar har också stundtals gått åt det hållet.
Det oerhört grymma, brutala och vidriga sätt som SD mördades
på, skulle kunna tyda på något personligt hat, som du skriver.

Nej, jag kan inte ens nudda vid tanken, hur det kan finnas så
onda människor som kan genomföra något sådant bestialiskt.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-01-28 kl. 13:12.
Citera
2020-01-28, 13:14
Medlem
Även jag har haft tankar om att den egentliga måltavla för detta är SD. LB blev "bara" röjd ur vägen för att han råkade finnas där. Vad var det för slags boende hon jobbade på? Har det kanske att göra med det? Var det någon fd? Får känslan av det var henne de var ute efter egentligen.
Citera
2020-01-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja precis, mina tankar har också stundtals gått åt det hållet.
Det oerhört grymma, brutala och vidriga sätt som SD mördades
på, skulle kunna tyda på något personligt hat, som du skriver.

Nej, jag kan inte ens nudda vid tanken, hur det kan finnas så
onda människor som kan genomföra något sådant bestialiskt.
Sadister? Det är få människor som klarar av att se en människa kvävas långsamt. Hon måste ju varit bunden dessutom. Vilken plåga.
Citera
2020-01-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sadister? Det är få människor som klarar av att se en människa kvävas långsamt. Hon måste ju varit bunden dessutom. Vilken plåga.
Vad är nu sannolikast??!
Empatilösa öststatskretiner, nu i långtbortistan?
Eller några lokala svenska Sadister, vilka mördar två, i st.för bara en??
Citera
2020-01-28, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Vad är nu sannolikast??!
Empatilösa öststatskretiner, nu i långtbortistan?
Eller några lokala svenska Sadister, vilka mördar två, i st.för bara en??
Det kan vara en kombination. Sadistiska öststatare. Om man inte direkt njuter av att se någon dö långsamt, varför sköt de inte kvinnan också?
Citera
2020-01-28, 13:52
Medlem
5549s avatar
Citat:
Det kan vara en kombination. Sadistiska öststatare. Om man inte direkt njuter av att se någon dö långsamt, varför sköt de inte kvinnan också?
Dubbelmordet i Långared - mannen slogs ihjäl med påke och kvinnan ströps till döds i sin säng. Bytet blev bara ett kassaskåp men tillslaget sägs ändå ha varit väl planerat sedan flera veckor innan. Man sov i skogen och spanade, ändå struntade man i att fråga om kassaskåpskombinationen innan man hade ihjäl paret. Det blev att man fick kånka kassaskåpet till bilen och öppna på annan ort.

Ett enormt våldskapital, avsaknad av empati och stort driv efter pengar hos dessa människor. Ofta gör "vi normala" fel när vi letar motiv och händelseförlopp i det logiska.
Citera
2020-01-28, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Dubbelmordet i Långared - mannen slogs ihjäl med påke och kvinnan ströps till döds i sin säng. Bytet blev bara ett kassaskåp men tillslaget sägs ändå ha varit väl planerat sedan flera veckor innan. Man sov i skogen och spanade, ändå struntade man i att fråga om kassaskåpskombinationen innan man hade ihjäl paret. Det blev att man fick kånka kassaskåpet till bilen och öppna på annan ort.

Ett enormt våldskapital, avsaknad av empati och stort driv efter pengar hos dessa människor. Ofta gör "vi normala" fel när vi letar motiv och händelseförlopp i det logiska.
Det är nog så att våra normala hjärnor inte riktigt kan föreställa oss ett förlopp där man brukar sånt våld och bara rycka på axlarna - det har du helt rätt i. Hade vi haft förmågan att förstå detta, då hade vi inte ens behövt det här delforumet att diskutera i. Arbetar man med sånt här dagligdags, så har man fått känslan hur dessa reptiler funkar. Och kan kanske tänka sig in i hur de kan tänka. Men fan vet.
Citera
2020-01-28, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tänker på det oerhört grymma mordet på makarna Antby i Långared, år 2011.

De hyrde ut ett hus på sina ägor till ett polskt par. Om jag minns rätt så var
det detta polska par som hade kännedom om att paret Antby skulle ha gott
om pengar i ett kassaskåp och hade berättat detta för andra polacker.

Paret Antby hade ett stort jordbruk.

Maken Antby (69 år) mördades brutalt i ladugården och makan (71 år)
i sovrummet av två polacker. De fick med sig makarna Antbys kassaskåp,
om kassaskåpet återfunnits och om de dömda polackerna lyckades tillskansa
sig några pengar låter jag vara osagt.

Det var ett fruktansvärt vidrigt och avskyvärt brott som det äldre paret utsattes
för och på det grymma sätt som de blev mördade.

(FB) Inger & Torgny Antby mördade i Långared utanför Alingsås

Ja, jag tänkte direkt på dubbelmordet i Långared, skrev ovanstående inlägg
här i tråden den 19/1.

Har för mig att den kvinnan kvävdes med en kudde i parets sovrum, jag kanske
minns fel, att hon ströps som du skriver.

Men det var också ett ruskigt, grymt mordfall som jag har svårt att glömma,
mycket på grund av det hänsynslösa överfallet och morden på ett äldre,
värnlöst, skötsamt par. Denna grymhet utfört av två polska män.

Citat:

Citera
2020-01-28, 14:30
Medlem
Citat:

Så kan det vara.

Tror att någon också skrev att GM kan ha försökt tvinga fram koder
till bankdosor/ kontonummer/ få SD att föra över pengar till konton,
genom att linda plastfolien runt kvinnans ansikte och på så sätt få
SD att vekna, ge med sig och därmed utföra vad GM krävde.

Misslyckades eventuella banköverföringar och man letat igenom huset
efter pengar, värdesaker, smycken så sköts mannen och man lämnade
kvinnan att dö en fasansfull kvävningsdöd.

Poängterar att detta givetvis är enbart teorier.
Citera
2020-01-28, 17:58
Medlem
Stilichios avatar
Några funderingar om trådens senaste frågor.

Att männen skjuts eller slås ihjäl och kvinnorna kvävs är inte så märkligt. Männen bjuder oftast ett större fysiskt motstånd. Även om de inte gör det så är det genetiskt inprogrammerat hos män, man dödar den som kan bjuda motstånd på ett riskfritt sätt.

Att kväva någon genom att hindra luftflöde genom att tex täcka för luftvägar bör ta 3-5 minuter. Att dö genom skottskada kan ju faktiskt ta betydligt längre tid beroende på hur skottet har tagit. Det kan ta lång tid att blöda ut.

Vid en kvävning uppstår hjärnskador ganska snabbt. Den smärta och det trauma som man kan uppleva vid en skottskada kan ta betydligt längre tid.

Som så ofta lägger folk in för mycket värderingar innan man känner till fakta.
Citera
2020-01-28, 19:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Kan det varaså knäppt att GM exempelvis har en aversion mot att slå kvinnor och istället dödar kvinnan på ett sätt som är mer plågsam (strypning eller kvävning lär väl vara mer plågsamt. Blir man misshandlad till döds kan man ju ha chans att bli medvetslös av första slaget ändå.)
Citera
2020-01-28, 19:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Några funderingar om trådens senaste frågor.

Att männen skjuts eller slås ihjäl och kvinnorna kvävs är inte så märkligt. Männen bjuder oftast ett större fysiskt motstånd. Även om de inte gör det så är det genetiskt inprogrammerat hos män, man dödar den som kan bjuda motstånd på ett riskfritt sätt.

Att kväva någon genom att hindra luftflöde genom att tex täcka för luftvägar bör ta 3-5 minuter. Att dö genom skottskada kan ju faktiskt ta betydligt längre tid beroende på hur skottet har tagit. Det kan ta lång tid att blöda ut.

Vid en kvävning uppstår hjärnskador ganska snabbt. Den smärta och det trauma som man kan uppleva vid en skottskada kan ta betydligt längre tid.

Som så ofta lägger folk in för mycket värderingar innan man känner till fakta.

Längre än tre minuter utan syre kan skada vilken vävnad som helst i stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in