2020-01-27, 19:43
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Tror du han har anlitat tex hantverkare från öst för jobb på fastigheten eller hyrt ut rum till sådana exempelvis?

Då tänker jag framförallt på fastigheten som såldes.
Känner inte till nåt sånt, men jag är inte insatt i vad han höll på med. Det var henne jag kände, honom träffade jag bara några enstaka gånger. Fastigheten som såldes hade han ju arrenderat ut tidigare så om nån anlitade arbetskraft för den så borde det ju i så fall vara arrendatorn.
Citera
2020-01-27, 19:52
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Jag vet inte varifrån den uppgiften kommer. Jag har aldrig hört talas om att han sålde några växter. Han var inte intresserad av odling på något sätt vad jaq vet. Han stora intresse var musik.
Enligt bolagsverket så har han ett aktivt företag som är momsregistrerat och startades redan 2004-04-09. Detta ska ha haft växtodling som verksamhet. Det är därför jag undrar om han kan ha haft säsongsarbetare, kanske som avslutade sitt säsongsarbete under hösten. Kan ju ha haft arbetskraft som fått kontantbetalning tex. och han kan då ha varit känd för att ha stora kontanter hemma. Så går mina funderingar, speciellt eftersom det varit "stökigt" (genomsökt) i huset.
Citera
2020-01-27, 19:58
Medlem
Citat:
Jag är inte särskilt insatt i hans förehavanden, men jag tror inte han har haft nån utländsk arbetskraft anlitad. Han arrenderade ju ut gården så han behövde ingen arbetskraft för den i alla fall. Vad gäller försäljningen av gården så var det ju helt offentligt så det visste alla som hade intresse av att veta det.

Tack för ditt svar!

Det säljs ju fastigheter runtom i landet till högre belopp än den
summa BO sålde för. Därför undrar man varför just detta par
blev utvalda av gärningsmännen till att rånas/ försök till rån,
och mördade på ett så oerhört grymt sätt?

Jag ställer inte frågan till dig, @terrieterrie, utan det är mina
egna funderingar och tankar.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-01-27 kl. 20:01.
Citera
2020-01-27, 19:59
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Enligt bolagsverket så har han ett aktivt företag som är momsregistrerat och startades redan 2004-04-09. Detta ska ha haft växtodling som verksamhet. Det är därför jag undrar om han kan ha haft säsongsarbetare, kanske som avslutade sitt säsongsarbete under hösten. Kan ju ha haft arbetskraft som fått kontantbetalning tex. och han kan då ha varit känd för att ha stora kontanter hemma. Så går mina funderingar, speciellt eftersom det varit "stökigt" (genomsökt) i huset.
Det har jag aldrig hört talas om. Frågade en gemensam vän om det (har ju sett uppgiften om odling förut i tråden) men hon hade heller aldrig hört talas om det. Men vi lärde inte känna honom förrän runt 2010/11 så vad han gjorde innan dess vet vi inte mycket om.
Citera
2020-01-27, 20:02
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tack för ditt svar!

Det säljs ju fastigheter runtom i landet till högre belopp än den
summa BO sålde för. Därför undrar man varför just detta par
blev utvalda av gärningsmännen till att rånas/ försök till rån,
och mördade på ett så oerhört grymt sätt?

Ja, den frågan snurrar hos oss alla. Vi kan ju bara hoppas att frågan kommer att bli besvarad och att gm åker fast. Det är det enda vi har att hoppas på.
Citera
2020-01-27, 20:09
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Det har jag aldrig hört talas om. Frågade en gemensam vän om det (har ju sett uppgiften om odling förut i tråden) men hon hade heller aldrig hört talas om det. Men vi lärde inte känna honom förrän runt 2010/11 så vad han gjorde innan dess vet vi inte mycket om.
Ja det låter onekligen märkligt eftersom han haft företaget så länge. Eftersom företaget är aktivt och registrerad i momsregistret borde han ju regelbundet ha intäkter/kostnader som han redovisar.
Citera
2020-01-27, 20:15
Medlem
Citat:
Ja, den frågan snurrar hos oss alla. Vi kan ju bara hoppas att frågan kommer att bli besvarad och att gm åker fast. Det är det enda vi har att hoppas på.

Ja, man får innerligt hoppas att polisen är de GM som utförde detta vidriga
brott på spåret. Att allt som hänt håller på att nystas upp och att de kommer
att gripas och lagföras.

Detta fall har berört mig oerhört mycket, trots att jag inte kände BO.
Hur skall då ni som är vänner och släktingar känna det, jag lider med er
och hoppas ni kan få kraft och styrka att kunna uthärda smärtan.
Citera
2020-01-27, 20:20
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
att gripas och lagföras.

Det är det mest ohyggliga jag har haft att hantera i hela mitt liv. Det är ofattbart, skrämmande, och hjärnan vägrar nästan att ta in att det har hänt. Vi är många som verkligen plågas av detta. Det känns som om världen har förändrats för alltid.
Citera
2020-01-27, 23:02
Medlem
Citat:
Det är väl inte så konstigt? Det är det ju många som gör. Särskilt om man har ett ovanligt namn och inte vill bli hittad av kreti och pleti.
Hon var skriven i Uppsala,alias på fb.Nu kanske hon blev hittad?
Citera
2020-01-27, 23:07
Medlem
Citat:
att gripas och lagföras.

Man tänker ju också på alla som bor i villor och hus, speciellt om de ligger lite ensligt till. Kan inte vara roligt att läsa detta.
Citera
2020-01-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelnollan
Hon var skriven i Uppsala,alias på fb.Nu kanske hon blev hittad?
Mycket lite har handlat om henne vem säger att det var LB man ville åt?
Citera
2020-01-28, 12:17
Medlem
Drar mig till minnes att det bodde en man i 60 årsåldern på Sursta 1:7 innan gården såldes. Om han skötte gården vet jag inte,undrar var tog han vägen?
Undrar fortfarande om MGM var ute efter LB,kan det vara att det var SD de var ute efter? Tänker sättet hon mördades på. Inlindad i gladpack,tycker jag tyder på persoligt hat.Fy fan att bara tänka tanken!!
Senast redigerad av dubbelnollan 2020-01-28 kl. 12:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in