2020-01-19, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Släktgården är den på tomt Sursta 1:17 eller....? Den kallas även Norrbacka i gamla handlingar.
Är det den som köpts för 14 mille.
Köparen är då G Öhrn. Denna fågel äger många tomter och häckar lite överallt.

BO bodde på tomt Sursta 1:16 eller?

Tomtbeteckningarna syns på Hitta.se om man väljer Tomtkarta.

BO bodde på 1:16, helt rätt, postadress Sursta 26. Däremot är det inte 1:17 som såldes.

Enligt Hemnets förteckning av sålda fastigheter heter den Sursta 5-7, och då menar man sannolikt postadressen. Hela fastigheten har en area av 392.000 m2. Det kan iofs röra sig om olika fastigheter som sålts tillsammans.

Jag tror att beteckningen på den sålda fastigheten är Sursta 1:7.
Citera
2020-01-19, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
15 januari 17:51, Mord/dråp, Vallentuna
”Uppdatering I en tunnel i Vallentuna har polisen idag vid lunchtid och sökt efter ölburkar,fimpar och andra saker som kan föra dubbelmordet i Vallentuna vidare.

Enligt uppgifter har ett vittne noterat 2 män i 35 årsåldern med baltiskt ursprung uppehålla sig på platsen med 2 cyklar innan morden uppdagades. Vi har tidigare rapporterat om dom 2 cyklar polisen nu har beslagtagit som hittades ca 300 m öster brottsplatsen som ingår i utredningen. Vi har sökt polisen men ingen vill uttala och hänvisar till förundersökningssekretess. Cyklarna känns som ett hett spår. #vallentuna #upplandsväsby #mord ”

https://instagram.com/p/B7gCfIHneuS#0
Hade de sina "jag är balt" tröjor på sig?
Eller rör det sig om folk kända "i byn"?
Citera
2020-01-19, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag får också den känslan. För c:a tio år sedan läste jag någonstans om hur öststatsligor planerade inbrott i Sverige genom att skaffa sig mer eller mindre fullständig information om vissa personer. Ligamedlemmar fanns redan på plats i Sverige och väntade på klartecken från de som jobbade med uppgiftsinsamlandet.

Därefter skedde tillslaget men det rörde sig i de flesta fall om inbrott och stölder men nu kanske det hela har lyfts upp, eller sjunkit ner, till en ny nivå som så mycket annat när det gäller brottslighet i Sverige.

Tänker på det oerhört grymma mordet på makarna Antby i Långared, år 2011.

De hyrde ut ett hus på sina ägor till ett polskt par. Om jag minns rätt så var
det detta polska par som hade kännedom om att paret Antby skulle ha gott
om pengar i ett kassaskåp och hade berättat detta för andra polacker.

Paret Antby hade ett stort jordbruk.

Maken Antby (69 år) mördades brutalt i ladugården och makan (71 år)
i sovrummet av två polacker. De fick med sig makarna Antbys kassaskåp,
om kassaskåpet återfunnits och om de dömda polackerna lyckades tillskansa
sig några pengar låter jag vara osagt.

Det var ett fruktansvärt vidrigt och avskyvärt brott som det äldre paret utsattes
för och på det grymma sätt som de blev mördade.

(FB) Inger & Torgny Antby mördade i Långared utanför Alingsås
Citera
2020-01-19, 19:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
BO bodde på 1:16, helt rätt, postadress Sursta 26. Däremot är det inte 1:17 som såldes.

Enligt Hemnets förteckning av sålda fastigheter heter den Sursta 5-7, och då menar man sannolikt postadressen. Hela fastigheten har en area av 392.000 m2. Det kan iofs röra sig om olika fastigheter som sålts tillsammans.

Jag tror att beteckningen på den sålda fastigheten är Sursta 1:7.

1:7 är bara 163 753 m2

Sursta 7 finns som postadress och är samma som tomt 1:7. Det är också Sursta Gård.
Vore intressant att veta vem som har 14 mille som bränt i fickan.
Ville kanske köpa mer men Lars vägrade sälja.
Citera
2020-01-19, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Denne stendöde man ska jagas, långt bortom sin död. Så inihelvetes lågt!!
Kan ni inte snart oxå komma fram till, att ert Original även regelbundet hade passerat alldeles invid klientelet på vargmötet, under sina cykelturer till centrum??
Samt att han nog varit för närgången där, dragit på sig ryssarnas blickar??

Du behöver inte nia mig.

Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Inlägget verkar ha skrivits i onsdags eftermiddag, några timmar efter att dubbelmordet upptäcktes. Om det stämmer måste vittnet ha trätt fram illa kvickt. Nästan så man undrar hur det kunnat gå så fort.

Verkar bara vara trams, detsamma gäller cyklarna. "Byskvaller" på ett oseriöst instagramkonto och precis som du säger så skrevs inlägget någon timme efter att paret upptäckts.

Polisen letar ölburkar och fimpar i en gångtunnel och instagramkontot säger också att två stulna cyklar är ett hett tips.
Citera
2020-01-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
1:7 är bara 163 753 m2

Sursta 7 finns som postadress och är samma som tomt 1:7. Det är också Sursta Gård.
Vore intressant att veta vem som har 14 mille som bränt i fickan.
Ville kanske köpa mer men Lars vägrade sälja.

Hade du koll på när Lars föräldrar dog?
Citera
2020-01-19, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Du behöver inte nia mig.

Verkar bara vara trams, detsamma gäller cyklarna. "Byskvaller" på ett oseriöst instagramkonto och precis som du säger så skrevs inlägget någon timme efter att paret upptäckts.

Polisen letar ölburkar och fimpar i en gångtunnel och instagramkontot säger också att två stulna cyklar är ett hett tips.

Tror faktiskt du förminskar detta ochär helt ute och ”cyklar”...🤣

Jag tror fortfarande att det är dessa baltee som dessutom har bekanta som bor i Sursta 22.. 7 sammanboende men med öststatsklingande namn.
Citera
2020-01-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyLullaby
Tror faktiskt du förminskar detta ochär helt ute och ”cyklar”...🤣

Jag tror fortfarande att det är dessa baltee som dessutom har bekanta som bor i Sursta 22.. 7 sammanboende men med öststatsklingande namn.

Två balter på två stulna cyklar i en gångtunnel herregud vilket trams i min värd. Jag tror inte på det där instagramkontot om du vill se kontot som seriöst går det bra för mig.

Inte ens media hakar på och på tal om media så har dom inte haft någon artikel de senaste 2-3 dygnen om ett dubbelmord. Dubbelmord brukar generera i massivt med artiklar flera gånger per dag men dessa två döda har inte fått en artikel på två dygn.

Är det verkligen ett dubbelmord?
Citera
2020-01-19, 20:08
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Två balter på två stulna cyklar i en gångtunnel herregud vilket trams i min värd. Jag tror inte på det där instagramkontot om du vill se kontot som seriöst går det bra för mig.

Inte ens media hakar på och på tal om media så har dom inte haft någon artikel de senaste 2-3 dygnen om ett dubbelmord. Dubbelmord brukar generera i massivt med artiklar flera gånger per dag men dessa två döda har inte fått en artikel på två dygn.

Vad tror du själv? Har gubben strypt sin sambo och sedan parkerat ena bilen i Norrtälje, tagit sig hem och sedan skjutit sig? Varför flytta bilen?

Att inga artiklar kommer är för att polisen håller tyst för att inte sabba utredningen.
Citera
2020-01-19, 20:09
Medlem
Citat:

Oj..ny vinkel
Citera
2020-01-19, 20:15
Medlem
Undrar verkligen vad det är som hänt
Citera
2020-01-19, 20:24
Medlem
Citat:

Just kommit in? Läs historiken i tråden, annars är jag jättenyfiken på vad du grundar din teori på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in