2020-01-26, 21:51
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Det säger ju inte mycket, kanske någon som är lite överklass eller snobb, några kostymbyxor har ju ingen sett.
Ja, men mössan? Den var ju allt annat än snobbig?
Varför hade en så fin snubbe som aldrig skulle klä sig i Adidas byxor en sån sjabbig mössa?

Obegripligt allt detta som JF framför, motsägelsefullt.
Citera
2020-01-26, 21:53
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Vilken twist det hade varit om det kom fram att det faktiskt är Jockiboi som gjorde det ändå
Och? Varför stämde då inte hans DNA med GM?
Citera
2020-01-26, 21:58
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Äger man en Butterfly kniv så kan man inte låta bli att leka med den. Man jonglerar med den mellan fingrarna. Det går fort och smidigt. Dessa knivar är inte så vassa som de behöver vara om de ska skära halsen av någon smidigt. Mer troligt att den kan ge stickskador på offer men då inte utan att gärningspersonen skär sig. Hur lyckas en tonårsgrabb mörda 2 personer med en leksakskniv? För de som har en Butterfly petar på sin höjd naglarna med den. Vilka kända *moviestars* använder Butterflyes? När var dessa filmer poppis? Varför äger man en sån kniv? Märkligt att inte gärningspersonen stack iväg med moppe. Kniven hör hemma hos moppe killar? Eller har jag fel? Vem använder Butterflyes?

Japp, var nog därför han högg offren med kniven istället för knivskar?
Citera
2020-01-26, 22:02
Medlem
greta-forvetens avatar
En Butterfly knife utan stop för handen används vid performance. En snubbe som kan knivar (vilket man gör om man köpt sig en Butterfly) använder inte den kniven för att dräpa någon. Känns mer som tillfällighet att någon dog eller att någon tagit atribut med sig för att vilseleda. Typ mössan och Butterfly knive. Är du 1,90 lång så sitter du inte på en moppe annars hade moppen känts naturligare än cykel.
Citera
2020-01-26, 22:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
En Butterfly knife utan stop för handen används vid performance. En snubbe som kan knivar (vilket man gör om man köpt sig en Butterfly) använder inte den kniven för att dräpa någon. Känns mer som tillfällighet att någon dog eller att någon tagit atribut med sig för att vilseleda. Typ mössan och Butterfly knive. Är du 1,90 lång så sitter du inte på en moppe annars hade moppen känts naturligare än cykel.

Alltså jag har varit med i denna tråden länge och det har redan kommit på tal om knivens oduglighet, trubbig och ingen parerstång, därav ingen planerat mord enligt mig.
Citera
2020-01-26, 22:05
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja, men mössan? Den var ju allt annat än snobbig?
Varför hade en så fin snubbe som aldrig skulle klä sig i Adidas byxor en sån sjabbig mössa?

Obegripligt allt detta som JF framför, motsägelsefullt.

Snubbar med sån mössa och Butterflyes har mys byxor typ Adidas med eller utan revär.
Citera
2020-01-26, 22:09
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Alltså jag har varit med i denna tråden länge och det har redan kommit på tal om knivens oduglighet, trubbig och ingen parerstång, därav ingen planerat mord enligt mig.

Då är det bara att DNA testa alla som var mellan 10-14 år? Pluggade på den aktuella skolan offren var på väg till? Det kan inte vara mer än 500 pojkar som kan vara aktuella? Män ca 40-50 år i dag. Tar man sedan bara blonda, blåögda, långa så kan det Max vara 100 kvar? Av dessa 100 kände Anna Lena igen kanske 50? Vilka ämnen undervisade Anna Lena i? Finns det skolkataloger från det aktuella året?
Senast redigerad av greta-forveten 2020-01-26 kl. 22:13.
Citera
2020-01-26, 22:17
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Snubbar med sån mössa och Butterflyes har mys byxor typ Adidas med eller utan revär.

Jag ifrågasatte vad Jordgubbsflickans skrev att den hon säger sig veta är mördaren skulle aldrig använde Adidas byxor.
Då han bevislagen hade denna billiga mössa på sig, rimmar det dåligt menade jag.
Citera
2020-01-26, 22:18
Medlem
Undrar om polisen har kollat med vården i Linköping angående personer med Asperger. Tror nämligen att vår mördare har den diagnosen och då kan man kanske finna honom i deras register. Född runt 90 möjligen "hemmasittare" vid tiden för morden.
Citera
2020-01-26, 22:20
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Då är det bara att DNA testa alla som var mellan 10-14 år? Pluggade på den aktuella skolan offren var på väg till? Det kan inte vara mer än 500 pojkar som kan vara aktuella? Män ca 40-50 år i dag. Tar man sedan bara blonda, blåögda, långa så kan det Max vara 100 kvar? Av dessa 100 kände Anna Lena igen kanske 50? Vilka ämnen undervisade Anna Lena i? Finns det skolkataloger från det aktuella året?

Så de har via DNA analys tagit reda på att GM måste vara född mellan 1874-1990?
Inte född senare eller tidigare? För Jordgubbsflickan hävdar att den hon vet är GM, var en bra bit över 30 år vid morden.

Hade han varit yngre än 13 hade de nog sett det på DNA analysen? Tror knappast han var under 13 år. Finns inget som tyder på det?
Senast redigerad av rubin22 2020-01-26 kl. 22:25.
Citera
2020-01-26, 22:23
Medlem
greta-forvetens avatar
Okey, ja det rimmar illa. Ingen som är medlem på stayfriends? Funderar på om det finns några pojkar på skolkorten från tiden det begav sig? Någon pojke som var ca 5 år äldre än Mohammad och passar in som gärningsperson? Hade det varit jag så hade jag lätt bett om DNA för att avföra mig från misstanke.
Citera
2020-01-26, 22:24
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Så de har via DNA analys tagit reda på att GM måste vara född mellan 1874-1990?
Inte född senare eller tidigare? För Jordgubbsflickan hävdar att den hon vet är GM, var en bra bit över 30 år vid morden.
Jaha? 1990 sommaren i city, kommer du ihåg mig. Vilken plåga den låten var. Hon kan inte ha rätt om DNA:t s åldersbestämning stämmer? Eller?
Senast redigerad av greta-forveten 2020-01-26 kl. 22:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in