2020-01-27, 13:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Titta på grafen nere till vänster:

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Visar din graf att tredubblingen av sökande till sjukhusen består av människor som bär på coronaviruset?

Nä.
Citera
2020-01-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
Är ni alla tappade här eller saknar ni grundläggande kunskap om kost- och näringslära? varför skulle de har näringsbrist? De flesta veganer äter bättre än er alla och de är ofta mer insatta i kost och näring än många i samhället. De mest hälsosamma människorna på jorden, som också lever längst och utan allvarliga sjukdomar bor i den japanska staden Okinawa. Deras diet har länge forskats om och dyker alltid upp som den ideala kosten. De lever mestadels på en växtbaserad kost med minimal konsumption av fisk eller kött. Läs på innan ni slänger ur er nonsens åsikter.

Okinawa är en ö i Okinawas prefektur, typ 1000 km från det vi brukar identifiera som "Japan".

Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
Yep, de fortsätter flyga. Och även till Sverige kommer det folk från Kina. Vet en kollega som kommer tillbaka därifrån snart, och hans chef har sagt det är bara att komma in till jobbet om du känner att du mår bra. Helt absurt! Ingen i Sverige verkar ta detta på allvar. Jag försökte hinta att men ska du inte testa dig först? men nix, han verkar inte bry sig så mycket.

Väldigt oansvarigt och opåläst.
Någon veckas egenkarantän i hemmet vore rimligt.
Citera
2020-01-27, 13:46
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Nej, vi har inte vaccin! Ett halvår eller ett år måste du nog räkna med att det tar innan det finns framme och kan börja användas.

Moderna har väl gått ihop med National institute of health i USA och några till myndigheter för att snabbköra igenom ett vaccin, CEOn pratade med någon journalist och sa att de skapade ett cancervaccin på 40 dagar och ska använda samma teknik nu. Tror de siktar på att ha något klart betydligt snabbare än 6 månader.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
En bebis har dött (men räknas ju såklar till den sårbara gruppen)
även gravida räknas till den såbara gruppen
Citera
Medlem
Necriss avatar
Jag tycker det är väldigt konstigt att ingen han smittats utanför kina än. Om det är så smittsamt så har det gått tillräckligt lång tid nu för att någon smittad ska komma till ett land och smitta andra. Det är precsis som om det enbart smittar på plats i kina, nästom som om de blev utsatta för något.

Och sen dessa kineser alltså, de flydde staden och invanderade alla andra länder och tog skiten med sig. De borde haft vett nog att stanna och sprida det.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Det går så himla fort här inne så jag säkert missat en massa.
Ber om ursäkt om jag visar en länk som kanske redan finns här.

Wuhan Coronavirus (2019-nCoV) Global Cases (by JHU CSSE)
As of Jan 26, 2020 11 pm EST

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Kanske någon kan svara på detta.

Jag fick Asiaten 1957 och sedan Hongkong influensan 1968.
Jag blev jättesjuk men överlevde.
Jag undrar om jag då har bra skydd för Coronaviruset.

Tacksam för svar.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/krisberedskap/pandemiberedskap/pandemisk-influensa/

Inget skydd alls. Coronaviruset är inte ett influensavirus.
Citera
2020-01-27, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
även gravida räknas till den såbara gruppen
Ja
Citera
2020-01-27, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Jag tycker det är väldigt konstigt att ingen han smittats utanför kina än. Om det är så smittsamt så har det gått tillräckligt lång tid nu för att någon smittad ska komma till ett land och smitta andra. Det är precsis som om det enbart smittar på plats i kina, nästom som om de blev utsatta för något.

Och sen dessa kineser alltså, de flydde staden och invanderade alla andra länder och tog skiten med sig. De borde haft vett nog att stanna och sprida det.
Människor resonerar inte så. De måste stoppas av andra.
Citera
2020-01-27, 13:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
80 döda är ju ingenting. På 1,4 miljarder människor, Under denna tidsrymd har antagligen fler dött i helt vanlig förkylning, inflammerade skoskav eller blodförgiftning p g a akne på näsan..

Fattar du att 80 döda av 3000 är fler än 80 döda på 1,4 miljarder?
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Jag är inte orolig. Är man frisk i övrigt så fixar man det. Om det nu mot förmodan skulle komma hit.
Tror dock inte det kommer till Sverige i större mån.

Det tror jag också men nästan alla har väl äldre närstående eller unga med kroniska sjukdomar, även alla som genomgår behandling för cancer är ju väldigt känsliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris

Håller med, väldigt skumt faktiskt. Tyvärr är nog vetten att stanna svår då inkubationstiden är upp emot 14 dagar, och det smittar under inkubationstid därför det är så farligt.
Citera
2020-01-27, 13:51
Medlem
Citat:
En bebis har dött (men räknas ju såklar till den sårbara gruppen)

Källa på att en bebis har dött, tack.
En bebis har insjuknat i Kina, det yngsta rapporterade fallet hittills, men att den avlidit står ingenstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in