Citat:
Ursprungligen postat av
kansascityshuffle
Kinesisk medborgare talar ut.
Vad tror ni alla professorer därute? Kan det röra sig om 100.000 smittade? Jag tror det. Jag tror även att smittan har härjat längre än vad många påstår och att det tar lite tid innan symptomen slår till.
https://youtu.be/zu_X752O9tE
Tror jag med. Räkna 200 000 smittade och många, många fler döda än vad som framkommit, troligast 5-10% av de smittade.
Läste en kinesisk tidning via google translate och där stod det att första fallen av detta "underliga, nya luftvägsviruset som utvecklar lunginflammation", som man då inte förstod vad det var, utan trodde det var ett nytt SARS, hade kommit mellan 30 oktober och 30 november. I början av januari fanns amerikanska artiklar som "Bör man vara orolig för det nya kinesiska viruset som slår mot luftvägarna".
Sen, senaste veckan, började det inkomma filmer på läkare som faller ihop efter att ha jobbat i flera dygn.
Man satte inte något av detta i samband med corona-viruset. Det har pusslats - och smusslats nåt enormt från Kina-håll.
Jag är 100% övertygad om att de stora sjukhusen bränner liken för att stoppa smittan. De har krematorier.
Sätt det i samband med en CBS-artikel
som sen 1 dygn är borttagen med texten "Mysterious ash mounds around China surprise locals.... - Mystiska askhögar runtom i Kina förvånar lokalbefolkningen ....