2020-01-27, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Folk jobbar sjuka hela tiden. På min arbetsplats kommer folk trots att de är så sjuka att de inte kan göra sitt jobb till fullo. Det värsta är att de tror att folk är tacksamma för deras närvaro.

Alla jävlar beter sig som att de förtjänar en medalj för att de kommer in sjuka. Alla jävlar beter sig som att det är kul att få bli sjuk.

Hatar sen här själviska och respektlösa attityden till sjukdomar som vi har i Sverige. Kombinera då denna kultur med de ekonomiska förlusterna, då är inte svennebanan bättre än kineserna.

Min granne koketterar med att de är slarviga med handtvätt i deras familj. Det tycker hon känns coolt och laid back. Lite skit rensar magen hö hö hö.
Citera
2020-01-27, 07:47
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Men inga dödsfall utanför Kina, ellerhur?

Känner du till hur Spanska sjukan spreds din okunniga jävel?
Citera
2020-01-27, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishPsych0
Är rätt besviken på detta viruset, hade hoppats på förödelse av bibliska mått. Tror vi har sett peaken nu, miljontals hade redan varit smittade om viruset hade varit något att hänga i granen.

Jag är benägen att hålla med.

Jag är inget stort fan av mänskligheten, och - 5 miljarder människor hade varit hälsosamt.

Ibland känns det som att vi förtjänar ett supervirus.

Corona är hursomhelst inte ett sånt.
Citera
2020-01-27, 07:51
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja det är verkligen inte en god grund att stå på när Svensson får avdrag på lönen med minst två hela dagar första dagarna. Och ett mindre avdrag övriga dagar.

Förr fick man 100% av lönen varje dag om man var sjuk. Men sen skulle de sjuka straffas!

Vilket gett det "klimat" vi ser - folk går till jobbet sjuka och smittar ner kollegerna.
Exempel: vissa butikschefer får inte vara sjuka! Då måste de skaffa egen ersättare!
Så då går de till jobbet med feber och sjukdomar och smittar ner kunderna.

Kan inte tänka mig NÅGOT annat land i världen där detta förfarande skulle vara ens tillåtet.

Kina?

I Kina kan du drömma om ersättning, om du inte är på jobbet.

Semesterersättning, sjukersättning osv. existerar inte.

Och du får spara till din pension själv, ifrån din lön.

För det finns inga pensionssystem (utom för en liten minoritet höga statsbyråkrater).
Citera
2020-01-27, 07:53
Medlem
smakupplevelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag är benägen att hålla med.

Jag är inget stort fan av mänskligheten, och - 5 miljarder människor hade varit hälsosamt.

Ibland känns det som att vi förtjänar ett supervirus.

Corona är hursomhelst inte ett sånt.

Om det muteras då? Till farligare sådan?
Senast redigerad av smakupplevelsen 2020-01-27 kl. 07:57.
Citera
2020-01-27, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Min granne koketterar med att de är slarviga med handtvätt i deras familj. Det tycker hon känns coolt och laid back. Lite skit rensar magen hö hö hö.

Jag har en kollega, som var i Thailand och kommer tillbaka jättesjuk som gick in i vårt arbetsrum och började hosta runt i rummet på skoj. För att han vet att framförallt jag inte gillar att bli sjuk så det va kul att ”skrämmas”.

Ca 2 dagar senare är en av mina närmsta kollegor sjuk. Han är en sån som brukar komma till jobbet ändå och tro att han är en jävla hjälte för det. Men jag sa åt den jäveln att inte komma tillbaka för tidigt. Två dagar senare kom han tillbaka halvt döende och bara sov och hostade och kladdade på allt.

Kan säga att efter den incidenten har han inte vågat komma nära eller försökt prata med mig på en månad nu.

För mig är det rutin nu att gå runt på jobbet med glasögon, mask och handskar. Så nästan man hoppas att skiten kommer hit o skrämmer slag på folk.
Citera
2020-01-27, 07:58
Bannlyst
Citat:
Jag har en kollega, som var i Thailand och kommer tillbaka jättesjuk som gick in i vårt arbetsrum och började hosta runt i rummet på skoj. För att han vet att framförallt jag inte gillar att bli sjuk så det va kul att ”skrämmas”.

Ca 2 dagar senare är en av mina närmsta kollegor sjuk. Han är en sån som brukar komma till jobbet ändå och tro att han är en jävla hjälte för det. Men jag sa åt den jäveln att inte komma tillbaka för tidigt. Två dagar senare kom han tillbaka halvt döende och bara sov och hostade och kladdade på allt.

Kan säga att efter den incidenten har han inte vågat komma nära eller försökt prata med mig på en månad nu.

För mig är det rutin nu att gå runt på jobbet med glasögon, mask och handskar. Så nästan man hoppas att skiten kommer hit o skrämmer slag på folk.

Går du runt på jobbet med glasögon, mask och skyddsglasögon?
Vad arbetar du med?
Citera
2020-01-27, 07:59
Medlem
smakupplevelsens avatar
Citat:

Låter som du har bacillskräck, tönt.
Citera
2020-01-27, 08:00
Medlem
Jag tror att detta virus inte kommer att sprida sig i Europa, det är ju värre i Kina där alla som faktiskt har dött av viruset befinner sig i det området. Detta har pågått sedan i slutet av december.
Citera
2020-01-27, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Hur jobbar Gretas proselyter nu? Tar de time out eller ser de snakeflun/fladdermusfebern som en vitamininjektion? Har man något att lära av varandra om optimal panic management? Vad gör Skattemyndigheten (S), Soros och media för att tjäna maximalt på detta? Är det ett genrep av kinesiska myndigheter för crowd management i Hong Kong? Är det ett virus läckt av ett av Kinas främsta biolabb som ligger i Wuhan? Artikel av Nature 2017 om BSL-4 biolab i Wuhan. https://www.nature.com/news/inside-the-chinese-lab-poised-to-study-world-s-most-dangerous-pathogens-1.21487

Så många spännande frågor.

Nä inte spännande bara en massa högerpropaganda och konspirationstok, snälla lämna tråden.
Citera
2020-01-27, 08:10
Medlem
Efter jag läste Expressens artikel om svenskarna Hua Hin så ringde jag min kompis där.

https://www.expressen.se/nyheter/svenske-torsten-69-om-virusradslan-i-hua-hin/

Han sa det är ganska lugnt. Han var ute och handlade. Han skulle vara ute lite mindre annars precis som vanligt. Hälften av hans svenska bekanta hade värdelösa masker på sig.

Enligt senaste siffrorna från Thailand. Olika källor 6-8 fall (Troligen 8 korrekt). Fyra av dem har fått lämna sjukhusen. De ska även börja screena "speltokiga" kineser som reser in från Kambodja. Ingen ska ha dött.

Thailand är det land man ska ha koll på. Då minst 7500 kineser per dag anlände Thailand just innan de varningarna och reseförbjudet satte i gång i Kina.

Min gissning varför inga eller få har dött utanför Kina. De, som har blivit sjuka är relativt friska personer. Då äldre och ej friska reser mindre speciellt till Kina och från Kina.

Är det någon som har statistik på tillfrisknande?
Citera
2020-01-27, 08:10
Medlem
Jävla pissland!

Först Sars sen detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in