2020-01-26, 21:27
Medlem
Qwertyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag brukar gilla det Trump säger, men han missar ju att viruset har smittat mellan människor också. Det är ju långt ifrån bara dom som själva varit på fisk- och djurmarknaden, som insjuknat.

Det är ju inte äkta. (Kolla datumet exempelvis).
Citera
2020-01-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Skärp dig trolljävel, jag är väl för fan inte ett ryskt troll?!? Finns nog ingen som slängt in så många länkar till trovärdiga källor som jag gjort i den här tråden.

Men alla får tro vad de vill. Dock är nog inte ärekränkning tillåtet ens på Flashback

Inte många som verkar så rädda och alarmistiska som du.
Citera
2020-01-26, 21:30
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du kan ju maila dem och fråga.
Glöm inte att komma tillbaka med svar på fb. Men inte i denna tråden för då är du OT

Hur menar du med OT?
Viruset kommer för eller senare påverka börsen, har gjort det både under SARS och MERS. Börsen är en utmärk indikator på hur vindarna blåser. Kanske borde hela tråden flyttas till olyckor och katastrofer.
Citera
2020-01-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ett till fall i Arizona inkommet.

Källa?
Citera
2020-01-26, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ett till fall i Arizona inkommet.

Källa?
Citera
2020-01-26, 21:32
Medlem
Sodafrukts avatar
Inväntar WHOs dagliga rapport om läget. Hittills har antalet bekräftat sjuka ökat med runt 50% per dag sedan allmänheten tillkännagavs. (Jag utgår ifrån Kinesiska myndigheters information som givetvis inte är trovärdig). Om utvecklingen fortsätter kommer det här bli brutalt.
Citera
2020-01-26, 21:36
Medlem
Sodafrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foerbannad
https://www.cnbc.com/2020/01/26/third-us-case-of-coronavirus-confirmed-in-california-health-officials-say.html

Källkritik? Din källa har absolut noll trovärdighet. Smittskyddsinstitutet har ju klart och tydligt sagt att risken att smittan sprids i väst är minimal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodafrukt
Inväntar WHOs dagliga rapport om läget. Hittills har antalet bekräftat sjuka ökat med runt 50% per dag sedan allmänheten tillkännagavs. (Jag utgår ifrån Kinesiska myndigheters information som givetvis inte är trovärdig). Om utvecklingen fortsätter kommer det här bli brutalt.

Ja WHO:s rekommendationer är mycket viktiga. Jag tror västvärldens agerande till stor del styrs därifrån. Sist jag hörde något sa de att det inte var någon pandemi, men vi får se om detta ändras. Jag hoppas att de skärper tonen ock rekommenderar att man helt stoppar resor till och från Kina.
Citera
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Återigen, du kan inte blanda ihop en global pandemi med säsongsinfuensa. Det är två helt olika saker, den ena är pandemisk, den andra är det inte.

Det dör 100.000 personer varje år i Sverige, helt naturligt. Det innebär inte att Estoniakatastrofen inte var en katastrof.
Vet inte varför du skriver "återigen" då jag inte kommenterat något innan i det här ämnet.
Det kan bli pandemi med s.k vanliga influensor också eftersom de har sitt ursprung från andra länder. Jag är så gammal att jag kommer ihåg (och drabbades av) "Hongkonginfluensan", även den en pandemi och den var vidrig. Det är bra att kineserna motar Olle i grind, men att vi svenskar som annars är friska ska oroa oss är väldigt onödigt.
Citera
2020-01-26, 21:39
Medlem
kansascityshuffles avatar
Om jag inte visste bättre så kallas det här för karma. Det är helt otroligt att ingen lär sig av historien. Det var inte så längesen vi hade spanska sjukan.

Hur många kommer lämna hemmet som foliehattar med andningsskydd?
Minst 50 miljoner invånare får inte lämna sina städer. Vem litar på kommunistlandet Kina?

Better safe than stupid.

Till alla som äter saker som rör på sig. Karma at its best.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-01-26 kl. 21:44.
Citera
2020-01-26, 21:42
Medlem
Det är Detta som behövs för att rädda klimatet. Jag hoppas på en dödlighet om ca 50%.

Och är det inte denna så är det nästa som räddar klimatet.
Citera
2020-01-26, 21:42
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja WHO:s rekommendationer är mycket viktiga. Jag tror västvärldens agerande till stor del styrs därifrån. Sist jag hörde något sa de att det inte var någon pandemi, men vi får se om detta ändras. Jag hoppas att de skärper tonen ock rekommenderar att man helt stoppar resor till och från Kina.

Säkerligen är det WHO:s rekommendationer man går efter.
Men blir förbannad på slappheten som Svenska myndigheter har. Den här killen kontaktar smittskyddet i Sverige och meddelar att han varit i Wuhan men ämnar resa hem. Han frågar vilka restriktioner som gäller eftersom Kina rekommenderar 14 dagars karantän. Vilket jäkla svar han får från smittskyddet i Sverige. Man blir ju mörkrädd

https://www.facebook.com/micke.loren.3/posts/637003593506830
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in