2020-01-26, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Men att oroa sig så till den vida grad - att ni piskar upp andra personers oro.
Jag är väl orolig i måttlig grad, vi får väl helt enkelt se om detta är Resident Evil-viruset alla har "väntat" på.

Spenderar man hela dagen med att hänga i den här tråden så är man nog inte särskilt orolig när allt kommer omkring
Citera
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Historiskt sett har det här tänkandet i samband med pandemier endast resulterat i fler antal döda.
Folk gillar inte att föreställa sig dåliga saker och underskattar därmed risken att dessa skall ske.

Vi har sett under digerdödens tid, när naiva människor valde att supa och dansa i tron av att döden skulle passera glatt.

Det som gör denna sjukdom så pass allvarlig är först och främst att antalet smittade inom Kina är fullkommligt oenligt med insider-källor. Det visar sig att flera hundratusentals personer flydde Wuhan flera timmar innan vägspärrar/karantänen utlystes. Smittade personer har skrivit på sociala medier om hur de trots kännedom om att dom potentiellt blivit smittade knaprat i sig febersänkande preparat för att klarat sig igenom kontrollerna som har gjorts på flygplatser och dylikt.

Den här typen av spridning är mycket alarmerande.

Döden kommer komma. I någon form kommer den att slå till. Jag gör vad jag kan för att undvika den.
Du har ingen aning om hur förberedd jag är - utan bara min mentala inställning till viruset.
Det är allvarligt, givetvis. Det är många döda i förhållande till hittills (vad vi vet) smittade.
Det är inget skämt. Men att gå in och piska upp oron lär ju inte förbättra saken.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Har du tänkt på att alla inte har samma känslor och inställning som du?

Några av oss vill helt enkelt inte dö. Vi tycker om att leva. Och ingen tar ut döden i förväg vi förbereder oss. Något bättre än att sitta här inne och snacka verkar vi helt enkelt inte ha för oss en söndag kväll

Pappskallarna kan inte hantera förändring och logiskt tänkande så det vore nästan skönt om jävlarna rök med.

Tänker vi ett steg längre kanske man skulle skaffa ett vapenförråd if sh*t got real.
Citera
2020-01-26, 23:18
Medlem
Vågar man jobba på sjukhuset i Helsingborg imorgon?
Citera
2020-01-26, 23:18
Medlem
Varför skulle man göra det? Har du hetsat upp dig av medias rapportering? Såna här saker kör dom med jämna mellanrum... Svininfluensan/H1N1... Fågelinfluensan... Zika... Och nu det här. Så fort någon nyser som varit i Kina så blir det spaltmeter i nyheterna typ "kan vara drabbad av DÖDSviruset!".
Citera
2020-01-26, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Låter bra. Dock blir du kontaminerad bara du inandas luften i flygplanet.

Jo fast det är inte riktigt så enkelt.

Det är inte precis så att luften du andas
innehåller virus och bakterier.

Det krävs flera komponenter för att du ska inhalera skadliga/ sjukdoms orsakande patogener.

Luftfuktighet, temperatur, om någon smittad sitter på planet och hostar/ nyser just när jag är där. För om personen reste med planet innan mig så hinner skiten landa ner på ytor dvs golv, stolar osv. Det ligger inte och far runt i luften i planet i all oändlighet. Troligheten är störst att du blir smittad för att du tar i ett föremål som ar kontaminerat och sedan pillar sig själv i nyllet osv osv.

Du verkar gå runt och tro att det finns i luften överallt i samhället och riktigt så är det inte. Finns i luften gör det absolut men det rör sig om någon timme efter att nån idiot nyst rakt ut i luften i en torr miljö. Någon timme senare är skiten på golvet o väggarna istället
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
En ung frisk människa dör inte. Dödligheten är 1 procent högre än vanlig influensa. Det är en negligerbar skillnad. Dock vet vi för lite om detta jämfört med influensan för att anta någonting..
Vi har ju väldigt få mätpunkter. Officiellt 56 döda och sista snittåldern jag hörde var 73(?). Sedan får vi lägga till eventuella mutationer på det och hur snabbt de smittar och vilka de smittar.
Citera
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Spenderar man hela dagen med att hänga i den här tråden så är man nog inte särskilt orolig när allt kommer omkring

Inte sant? Min käre Lord_Stalin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Mitt bästa prepping tips är en halvautomat och minst tusen skott, har du inte det har du gjort något fel.
Haha ja om jag bott i USA hade det inte vart något problem
Citera
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Eller har dödat oss alla, jag är medveten om problematiken med långa framställningstider. Jag menar dock en situation där vaccin redan existerar men att man av olika orsaker inte kan vaccinera alla.

Flockimmunitet är extremt effektivt för att förhindra spridning även om det inte är en garanti för att ingen smittas. Man får i alla fall lite andrum medan man funderar på kommande åtgärder. Australien har fattat grejen medan Sverige flyger vidare i det blå.

Effektiviteten hos vaccinering är överdriven (hygien är många gånger mer effektivt för flockimmunitet) och de negativa effekterna från vaccinering diskuteras inte alls. Den huvudsakliga anledningen till vaccineringshysterin är att vacciner är en stadig källa till inkomst för läkemedelsindustrin som har råd att lägga många miljoner dollar på lobbying och köpt journalistik.
Citera
2020-01-26, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Givetvis ska Malmö vara först ut med ett fall.

Inget fall bekräftat i Malmö
Citera
2020-01-26, 23:20
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Av vad vi vet än så länge så har den i princip samma dödlighet som vanlig influensa, så om du överlever vanlig influensa så lär inte denna vara något hot heller.

Du kanske ska vara lite källkritisk, btw hon säger inte ens något om dödligheten, bara att många har insjuknat. Men hursomhelst så är det knappast någon bra källa. Vem som helst kan ta på sig en mask och påstå att den är sjuksköterska och komma med alla möjliga påståenden. Men med tanke på den extrem låga nivån i denna tråd, så förvånas jag inte över att folk tar sådant på allvar.

NEJ!!!! Vi vet inte det.
Vart nånstans ser du att det är logiskt att sätta karantän för över 50 miljoner människor? Det är minst fem Sverige.

Folk tycks ignorera att Kina är ett kommunistland, men vi tänker Made in China.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in