Citat:
Ursprungligen postat av
gärningsman
Är det en tillfällighet att virus alltid startar i Kina? Det kan väl inte bero på att dom är så många, i Indien finns över 1 miljard invånare. Indien är dessutom många gånger skitigare, folk pissar och skiter överallt så det kan inte bero på bristande hygien.
Jag tror svaret är deras sjuka besatthet över att äta allt konstigt. Kinesernas djurhållning är även den katastrofal så jag tror helt enkelt att det är naturen som försöker utrota kineserna som hämnd för lidandet dom orsakar.
Läser man andra trådar om Kina, så verkar deras hygien vara allt annat än bra. De spottar inomhus, smuts överallt, de bajsar och urinerar ute på gatan osv. Ett par skribenter i tråden har skrivit samma sak, att de fått en chock när de åkt till Kina och sett hur primitivt och äckligt det är där.
Kina:
- De har oerhört dålig hygien
- De äter insekter och djur som är kända för att bära på smittor. Deras matindustri och hantering av råvaror är dessutom under all kritik, vilket ökar chansen för sjukdom avsevärt.
- De tar, enligt vad jag läst, antibiotika mot allt. Minsta lilla sak och de får antibiotika. Det innebär att sånt som kan döda dem blir resistenta.
- De lever extremt trångt och överbefolkat.
Livet under kommunismen är inte enkel.
Så det är ingen slump att sånt här kommer från Kina. Är det inte därifrån, så är det något afrikanskt land där man har sex med spädbarn och äter smittade apor.
Värt att notera är att övriga asiatiska länder ser ner på kineser och Kina. De ser på dem, så som Européer ser på zigenare och somalier, ungefär.