2020-01-30, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har inte vidrört ditt sätt att se på smittspridningen vad jag kan minnas.

Det är din text, som du använde som ett led i ditt resonemang.

Du tror att en viruspartikel blir för tung för att färdas i luften någon längre tid.

Det får du gärna tro, men vikten är absolut inte den enda faktorn som bestämmer hur länge viruspartikeln kommer att befinna sig i atmosfären. Vindstyrka, luftströmmar och termik påverkar. Således kan du inte påstå att en viruspartikel kan färdas si eller så långt.

Totalt oväsentligt om viruspartikeln är bunden i aerosolform eller helt fristående, det går inte att räkna ut vart viruspartikeln kommer att landa.

Partiklar kan färdas i atmosfären, inte mitt fel att det är så.

Jag tror inte att det aktuella viruset är luftburet, det överlever inte särskilt länge i atmosfären, sannolikt inte heller någon annanstans heller utanför kroppen.

Expertisen påstår att det krävs nära kontakt för att smittas, det styrker ovanstående tro.

Jag tror att detta innebär att vi inte kommer att få se ett liknande förlopp i Sverige som vi just nu ser i Kina.

Vi är färre, bor glesare och har sannolikt i befolkningen en större grad av kunskap om hur man undviker smitta.

Vi delar inte tallrik med varandra, vi bor inte trångt, och vi har en mycket bättre förutsättning för att inhämta kunskap.

Jag håller med allt du skriver, det är bara det fetade som jag instinktvis känner mig lite tveksam till.
Citera
2020-01-30, 20:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Mötet kanske gick övertid? Det ska börja 20:30.

They keep moving it forward... Min gissning är att The Final Time blir 11.00 imorrn bitti.
Numerologists would have a field-day over that.
Citera
2020-01-30, 20:16
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Då dog väl ca 30 000 i Sverige? Liknande scenario idag skulle väl ta mellan 50-100k. Mestadels äldre o sjuka. Det vore ett rätt läskigt scenario att vara med om och skulle berättas om i generationer.

Ja, skulle det bli så, så lär mina barnbarn berätta för sina barn om den stora "Corona-epidemin år 20-21".

Vi bör ta detta på fullaste allvar. Behöver inte bli total katastrof, men kan bli det.
Citera
Medlem
Vad tro ni om att resa till Thailand nu?
Tror ni man borde avboka? Många som gjort de tro?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligmorsa75
Jag är på riktigt nervös över detta virus. Vi ska få gäster dit jag jobbar som kommer från Kina och fick idag höra av den ena personen i familjen att barnen är sjuka i vad dom tror är influensan. Feber och hosta. Dom har ej blivit testade för att dom ej vill belasta sjukvården. Någon som vet om man enligt lag får neka gäster att checka in på ett hotell vid misstanke om viruset ?

ja, om who har gått ut med det.
i sverige NEJ strider mot grundlagen,
Citera
2020-01-30, 20:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Bara frun hade varit i Kina. Inte mannen. Mannen smittades ju hemma i USA.

men Av frun, vilken var 'Patient Zero' i det aktuella fallet.
Citera
2020-01-30, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vanligmorsa75
Jag är på riktigt nervös över detta virus. Vi ska få gäster dit jag jobbar som kommer från Kina och fick idag höra av den ena personen i familjen att barnen är sjuka i vad dom tror är influensan. Feber och hosta. Dom har ej blivit testade för att dom ej vill belasta sjukvården. Någon som vet om man enligt lag får neka gäster att checka in på ett hotell vid misstanke om viruset ?

Varsågod och läs själv.

Citat:
Lagen innehåller bland annat regler om anmälningsplikt.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Smittskyddslagen
Citera
2020-01-30, 20:18
Medlem
Xpander-s avatar
Exclusive: No less than 200 deaths from pneumonia in Wuhan every day
The actual death toll from Wuhan pneumonia is about 10 times the official CCP figure
https://www.epochtimes.com/b5/20/1/28/n11828240.htm

Epidemiological and clinical characteristics of 99 cases of 2019 novel coronavirus pneumonia in Wuhan, China: a descriptive study
Prof Nanshan Chen, MD †
Prof Min Zhou, MD †
Xuan Dong, PhD †
Prof Jieming Qu, MD †
Fengyun Gong, MD
Yang Han, PhD
et al.
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30211-7/fulltext

THE TRUTH ABOUT “DRAMATIC ACTION”
by Da Shiji (达史纪) | Jan 27, 2020
https://archive.is/iNizl#selection-351.0-397.414
Citera
2020-01-30, 20:19
Medlem
qwerty-66s avatar
Vad sägs om ett grillspett med hel fladdermus på? Sjukt vad de sålde för djur på marknaden i Wuhan.

https://www.youtube.com/watch?v=7tRXR-1vlZg
Citera
2020-01-30, 20:19
Medlem
Har inte möjlighet att följa presskonferensen live.
Kan någon vänlig själ vara snäll och sammanfatta vad som kommuniceras?
Tack på förhand!
Citera
2020-01-30, 20:20
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.01.26.919985v1.full

Så....Män och asiater är mer sannolika att bli sjuka enlig denna.

"This result is highly consistent with the epidemic investigation showing that most of the confirmed 2019-nCov infected patients were men (30 vs. 11, by Jan 2, 2020)."

Lär ju inte stilla konspirationsteorierna direkt. (population control) Kina är extremt överbefolkat och har helt utav helvetes för många män.
Senast redigerad av GROKNAK.Ankbonden 2020-01-30 kl. 20:24.
Citera
2020-01-30, 20:20
Medlem
KrossedOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warwar
Vad tro ni om att resa till Thailand nu?
Tror ni man borde avboka? Många som gjort de tro?
Vi åker på söndag. Har dividerat fram och tillbaka men lutar åt att vi åker. Du ska inte tro på allt som skrivs i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in