Citat:
Ursprungligen postat av
Silltunna
När jag växte upp på 80-talet var det en välsignelse att få äta chips. Fanns inte så många smaker, men de som fanns var förbannat goda.
Idag är de inte alls lika goda längre, varken Estrella eller OLW.
De har väl ersatt vissa smakämnen med mer ”nyttiga” förmodligen. Men skitsamma! Var hittar jag chips med samma goda smak som förr?
Skiter högaktningsfullt i nyttighetsgraden för övrigt.
Svårt att säga vad det beror på men helt klart smakade skräpmat bättre på 80-talet.
Big Burger vs Burger King, chipsen, McDonalds, stor skillnad i kvalitet på dagens och 80-talets skräpmat.
Tycker faktiskt lite synd om alla dem som inte fått njuta av tex Big Burgers trippel hamburgare och estrellas chips och ostbågar.