Citat:
Ursprungligen postat av
Notmyguru
Jodå, jag förlitar mig på att överlevnadsinstinkten kickar in om behov uppstår. Men tvivlar starkt på att det här viruset kommer att härja likt Digerdöden i Europa. Det här blir nog jobbigast för kineserna tänker jag.
För övrigt råkar jag faktiskt vara uppvuxen med ett ensligt beläget semesterhus i fjällen och har barndomsminnen av att vara insnöad i flera dagar, längre strömavbrott och frusna vattenledningar. Där hade vi alltid ett nödskafferi med torrmjölkspulver och burkmat så jag förstår grejen. Men i dagens samhälle är folk så bekväma att de blir hysteriska över om varmvattnet ska stängas av ett par timmar pga servicearbete och verkar därför älska att skrämma upp sig själva om kommande katastrofer. Det har blivit en trend, tack vare klimatprofeterna och deras domedagspredikningar.
Klimathotet är något jag aldrig kommer köpa. Räcker med sunt förnuft och lite nyfikenhet och intelligens för att förstå agendan bakom den skiten.
I det här fallet är det mer något som jag smått misstänker är gjort med flit eller av misstag. Jag köper inte siffrorna 1400 smittade /40 döda när man har infört karantän på 50 miljoner människor.
De videos som ständigt plockas ner visar rätt sjuka grejer. Om det är folk som flippat och tagit självmord eller blivit skjutna eller dött av viruset vet jag inget om.
Kontentan är att det är skönt att vara packad och klar ifall man känner att man vill sticka. Inte mer än så.