2020-01-25, 20:25
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Som sagt, gamlingarna har skaffat kort, men de är lika sega ändå. T ex väntar de tills alla varor dragits innan de börjar leta fram kortet. Jag misstänker tyvärr att tiden med kassörskan är en av få sociala stunder i mångas liv.

Det jag skulle vilja veta är om det finns någon facebook-grupp där pensionärerna bestämmer vilket snabbköp de ska invadera vid lunchtid. "På tisdag proppar vi igen Ica på Storgatan och på torsdag kör vi Konsum på Nygatan".
Senast redigerad av Laszlo Kovacs 2020-01-25 kl. 20:28.
Citera
2020-01-25, 20:26
Medlem
skraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Kontanter är demokratisk frihet; somliga förstår detta, andra är nyttiga idioter under systemet och bankerna.

Jag använder alltid kontant där det är möjligt.
Äldre människor tänker i större utsträckning än yngre.

Och vart i helvete hämtar du ut dina pengar ifrån? Bankerna äger dig likt alla andra men du kan fortsätta inbilla dig nåt annat. Kort är en del av framtiden men du tar upp andras tid med ditt patetiska försök till att leva som en rebell.
Citera
2020-01-25, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Betänk att den personen som nu är gammal bytte blöjor på dig när du själv var oförmögen till det.
Eller förresten, du verkar inte tillräckligt gammal för att ha slutat med blöjor och napp.
Väx upp!

Dom fattar inte, de tror att det är så här det funkar fasten de är den första generationen utan tusentals.

Det första som fallerar är teknik.
Citera
2020-01-25, 20:35
Medlem
skraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
trolltråd el ts dum i huvudet?

cash is king!

Här har du ett kort som är en del av utvecklingen, med detta kan du betala alla dina krogrundor och tappar du det så kan du spärra det på 2 röda. Men du är lite efter så du väljer sedlarna som går sönder, tappas bort, sprider smittor som inget annat för varenda jävel har kladdat på skiten. Jävla förlorare som tror att ensam är stark och att du kan stoppa utvecklingen genom att vägra anpassa dig, med andra ord en idiot från landet.
Senast redigerad av skrax 2020-01-25 kl. 20:36. Anledning: Stavning
Citera
2020-01-25, 20:48
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Jag vet det är deras rättighet. Tråden handlar om varför. Läs trådstarten en gång till.

Har ju svarat på trådstarten..

Fråga: Varför ska gamla alltid betala med kontanter?
Svar: Det är deras rättighet!

Har du problem med deras sätt att betala så gå och handla då butiken är tom så slipper du störa dig på deras sätt att vara.

Köp dig ett liv och sluta häng upp dig på vad de äldre gör.
Citera
2020-01-25, 20:53
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Blir så jävla trött på de som står före i kön och fibblar med kontanter. Och så ska de leta upp några mynt som de har någonstans på sig.

Har det tagit ut kontanter med kortet för att betala kontant i butikskassan? Är det inte att gå över ån efter vatten?

Värsta var en snubbe som hade tejpat ihop enkronor och skulle betala med dom. Suman på köpet var nästan 200 kronor. Kassörskan fick sitta räkna varje krona. Han stod och fibblade med tejpen. Kön växte. Jag kunde nästan "nockat" honom. Finns ju för fan automater som tar emot mynt och ger dig sedlar.

Förklara för mig hur de tänker.

Gubbswish menar du?! Läste en intervju för många år sedan med en man som menade att han var för gammal för att lära sig ny teknik och allt vad det innebar att ta ut pengar ur bankomaten, han var 17 år när bankomaterna infördes...
Citera
2020-01-25, 20:56
Medlem
199797s avatar
Min morfar använder endast kontanter för att han tycker kort är trams. Sen jobbar han svart lite överallt så han får kontanter därifrån också.
Citera
2020-01-25, 21:00
Medlem
Sugerattvaradigs avatar
Största majoriteten av världens befolkning använder fortfarande kontanter och mynt. Det är bara vi svenskar som använder mer eller mindre bara kort vid betalningar.
Citera
2020-01-25, 21:08
Medlem
Äh, gamla människor har ofta dålig motorik, blir lätt stressade och förvirrade osv. Man får ha lite tålamod.

Då är medelålders kärringar jävligt mycket mer irriterande.

När en sådan intar sin tron vid disken så existerar inte kön bakom henne. Hon skall jävlar inte behöva skynda sig.

Inte fan har hon plockat fram kortet medan expediten plockat fram hennes varor. Först när allt är framplockat påbörjas den långa proceduren. Handväskan ställs upp på disken och öppnas. Ur handväskan skall plånboken plockas fram. Ur plånboken skall kortet plockas fram. Sedan skall kortet användas och när betalningen är klar skall kärringen inspektera kvittot en stund.

Först därefter skall allt upprepas i omvänd ordning och tro inte att kärringen kan flytta en millimeter åt sidan för att släppa fram nästa kund. Glöm det. Kortet skall noggrannt stoppas tillbaka i plånboken. Plånboken skall placeras i handväskan och sedan skall handväskan placeras på axeln. Först därefter kan nästa kund släppas fram till disken.
Citera
2020-01-25, 21:11
Medlem
Tuttarna-I-Soppans avatar
låt gamla ta sin tid för fan vi lever i ett stressigt jävla samhälle du kan gott vänta på din tur tycker ja
Citera
Medlem
TheoriginalMasterZs avatar
För att jag och många med mig. Som iofs inte är gamla vägrar låta bankerna ha mina pengar gratis. Den dagen de betalar mej den dagen ska jag överväga kort. Plus att det är skitkul när alla vänsterblivna blir stressade
Citera
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores
Äh, gamla människor har ofta dålig motorik, blir lätt stressade och förvirrade osv. Man får ha lite tålamod.

Då är medelålders kärringar jävligt mycket mer irriterande.

När en sådan intar sin tron vid disken så existerar inte kön bakom henne. Hon skall jävlar inte behöva skynda sig.

Inte fan har hon plockat fram kortet medan expediten plockat fram hennes varor. Först när allt är framplockat påbörjas den långa proceduren. Handväskan ställs upp på disken och öppnas. Ur handväskan skall plånboken plockas fram. Ur plånboken skall kortet plockas fram. Sedan skall kortet användas och när betalningen är klar skall kärringen inspektera kvittot en stund.

Först därefter skall allt upprepas i omvänd ordning och tro inte att kärringen kan flytta en millimeter åt sidan för att släppa fram nästa kund. Glöm det. Kortet skall noggrannt stoppas tillbaka i plånboken. Plånboken skall placeras i handväskan och sedan skall handväskan placeras på axeln. Först därefter kan nästa kund släppas fram till disken.

Låter som att du borde testa självscanning, om inte annat för ditt blodtrycks skull

För övrigt låter detta väldigt stockholmsaktigt? Folk i den staden borde lära sig stressa av ett antal hekto..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in