2020-01-19, 08:41
Medlem
alienfins avatar
Får se om Anoto lyckas återgå till svarta siffror i Q1 nu när man inte belastas av utveckling av KAIT längre.
Bolaget har iaf städats rejält under sista åren och ändå har man lyckats utveckla en hel del, har ju kostat en hel del utspädning men ingenting är gratis.

Jag ger några år till till KAIT och ADNA beroende på kursutvecklingen, sen får jag ta ställning och utvärdera om hur övrig verksamhet fortlöper. Personligen är jag nöjd med allt över 600msek i BV.
Förhoppningen är att KAIT säljs till ett hyffsat pris om man får Proof of concept.
Senast redigerad av alienfin 2020-01-19 kl. 09:10.
Citera
2020-01-19, 13:44
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Får se om Anoto lyckas återgå till svarta siffror i Q1

Gissar bara men tror både Q1&Q2 är rökta pga. alla piloterna.

även om order börjar strömma är det lång ledtid, avtal ska skrivas, beställning, tillverkning, leverans, fakturering, betalning.

Q3 kanske börjar visa gladare siffror, förutsatt orders.
Citera
2020-01-19, 14:44
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Gissar bara men tror både Q1&Q2 är rökta pga. alla piloterna.

även om order börjar strömma är det lång ledtid, avtal ska skrivas, beställning, tillverkning, leverans, fakturering, betalning.

Q3 kanske börjar visa gladare siffror, förutsatt orders.

Du menar att KAIT's resultat räknas in i Anotos kvartalsrapporter, tveksamt. Därav tror jag att Anoto kan kanske visa mindre förlust el breakeven i Q1. Q4 har nog belastat en del för man fick in pengar till KAIT i november.

KAIT kommer nog inte att göra vinst på ett bra tag utan de lär få ta in investerare för att kunna öka marknadsföring och kundkrets.
Man kör matematik nu men vill utveckla och bredda ut till Engelskaspråk tex.
Senast redigerad av alienfin 2020-01-19 kl. 15:01.
Citera
2020-01-19, 15:03
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Du menar att KAIT's resultat räknas in i Anotos kvartalsrapporter, tveksamt.

Vem som betalat vad är ju inte så lätt följa. VR Gymnasiet refererar till Anoto, men Anoto kanske är Anoto/KAIT?

Won sitter (satt) på bägge stolarna och kan givetvis flytta vinster/utgifter dit det passar.
Får väl se vid nästa rapport, februari?
Citera
2020-01-19, 15:15
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Vem som betalat vad är ju inte så lätt följa. VR Gymnasiet refererar till Anoto, men Anoto kanske är Anoto/KAIT?

Won sitter (satt) på bägge stolarna och kan givetvis flytta vinster/utgifter dit det passar.

Ja ska bli riktigt intressant att se hur de redovisar för bolagen. Man vill ju gärna se och följa KAITS balansräkning.
Citera
2020-01-19, 16:02
Medlem
alienfins avatar
Citat:

Från Q3 rapporten så antar att KAIT ska gå på egen maskin nu och belastar inte Anotos resultat.

På måndagen före den här rapporten, tillkännagav vi att en internationell investerare har förvärvat
16,67 procent av Knowledge AI Inc för ett totalt belopp om 3 MUSD, vilka kommer att användas till att
finansiera tillväxten och expansionen av KAIT-mjukvaruplattform. Detta är ett starkt bevis för vår
produkts potential och jag kan försäkra att Anoto verkligen är i ett intressant skede. Vi kommer nu
fokusera våra insatser på att fortsätta kommersialisera KAIT samtidigt som vi säkerställer att den övriga
verksamheten levererar enligt plan.
Citera
2020-01-24, 09:54
Medlem
Citat:
Man ser då och då stora poster som köps vid dagslägsta eller högsta, jag tror det finns de som enbart tradar i Anoto, och visst varför inte.
Definitivt, Anoto är känd inom TC (Trader Club) som en sedvanlig daytrading-ticker.
Citera
2020-01-24, 13:34
Medlem
morkfromorks avatar
VR Gymnasiet ska utreda KAIT ett tag till enligt deras facebook, tills "slutet på terminen'.
Citera
2020-01-24, 14:41
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
VR Gymnasiet ska utreda KAIT ett tag till enligt deras facebook, tills "slutet på terminen'.
Utreda? Har de stoppat användningen enligt plan i november men de behöver mer tid för att utvärdera?
Citera
2020-01-25, 11:35
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Vad har jag haussat?
Diskuterar vad bolaget förmedlar här.
Och vad vet du om vad bolaget kommer att leverera el inte? Är du Saida el?

HP har lagts ner längesen, det vet visst alla utom du?
ADNA är under utveckling, står klart och tydligt i rapporterna att ADNA Cloud slutförs i Q4 tex. Sen att man inte satsar på det stenhårt just nu beror nog på taskig ekonomi och man försöker sparka igång KAIT istället som kan ha snabbare intäkter.

Jag påstår iaf inte några självklarheter som ni gör tex att bolaget aldrig kommer att leverera.
Tänk om jag råkade lyssna på er och sålde mitt innehav och KAIT råkar göra succé. Kan du leva med det? 😂😂😂

Bry dig inte om anklagelserna! Den som köpt Anoto efter att ha läst ditt okritiska och överoptimistiska svamlande får skylla sig själv!
Citera
2020-01-25, 13:09
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Får se om Anoto lyckas återgå till svarta siffror i Q1 nu när man inte belastas av utveckling av KAIT längre.
Bolaget har iaf städats rejält under sista åren och ändå har man lyckats utveckla en hel del, har ju kostat en hel del utspädning men ingenting är gratis.

Jag ger några år till till KAIT och ADNA beroende på kursutvecklingen, sen får jag ta ställning och utvärdera om hur övrig verksamhet fortlöper. Personligen är jag nöjd med allt över 600msek i BV.
Förhoppningen är att KAIT säljs till ett hyffsat pris om man får Proof of concept.

Några år till... Jag önskar jag hade en så avslappnad inställning till pengar som du har. Hur mycket ligger du back nu commander?
Citera
2020-01-25, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Bry dig inte om anklagelserna! Den som köpt Anoto efter att ha läst ditt okritiska och överoptimistiska svamlande får skylla sig själv!
Finns ingen anledning att tycka synd om Anotos aktieägare. De har mot bättre vetande gett sig in i spektaklet. Kul för oss andra att följa.

Viktor Rydberg väntar till sommaren innan de kommer med sin utvärdering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in