2020-01-24, 11:52
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Viruset är en reaktion på världens överbefolkning. Vi måste antalet människor med minst en tredjedel och helst mer innan 2030. 2030 beräknas vi vara närmare 2 miljarder människor vilket tär hårt på jordens resurser enligt forskare. Med det sagt menar jag att det kan vara ett "tillverkat" virus för att uppnå målet att försöka minska befolkningen.

Hade någon tillverkat ett virus för att få ned befolkningstalen så hade det inte släppts ut på en skitig djurmarknad i Wuhan. Det hade släppts ut på Heathrow.
Citera
2020-01-24, 11:53
Medlem
Flottsteks avatar
Kommer nog bli besviken den här gången också, några hundra döda bara och läkemedelsindustrin tjänar multum på folks rädsla för en vanlig influensa
En rejäl spanska sjukan är vad det här klotet behöver
Citera
2020-01-24, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Så kan man kanske tycka men det är ändå bra att dom visar att dom kan vara på tå. Förr eller senare kommer en pandemi som skördar miljoner människor. Bäst förberedd klarar sig lindrigast undan. Jag ser detta mer som en styrkedemostration från Kina, dom gör nu saker som vi i väst skulle vara oförmögna att göra. Men man ska kanske vara lite orolig för man vet inte vad detta kan utvecklas till. Våra statsanställda står mest och glor och stirrar nervöst på WHO och USA och det oroar mig mer än detta, den vanliga svenska handlingsförlamningen. Inget gott tecken inför framtiden då välfärden blöder och sjukhus går på knäna.

Jag syftade inte på kineserna utan på folk i den här tråden som verkar tro att nya Digerdöden kommit för att förhärja Sverige.

Och det är klart att det kan komma en förödande pandemi som kommer att döda miljoner människor, men det finns många sätt jorden kan gå under på och det onödigt att spä på det där ännu mer. Ungdomar blir för fasen redan sjukskrivna för klimatångest. Finns det ingen hejd på dumheterna? Åtminstone ha en sund nivå på tankarna i huvudet.
Citera
2020-01-24, 11:54
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hade någon tillverkat ett virus för att få ned befolkningstalen så hade det inte släppts ut på en skitig djurmarknad i Wuhan. Det hade släppts ut på Heathrow.

Kan människor tillverka virus?

Det låter ganska riskfullt att släppa lös ett mördarvirus... Dessutom vill eliten ha konsumenter. Bättre att ha 10 miljarder än 2 miljarder...
Senast redigerad av okok1 2020-01-24 kl. 11:59.
Citera
2020-01-24, 11:55
Medlem
Citat:
Viruset är en reaktion på världens överbefolkning. Vi måste antalet människor med minst en tredjedel och helst mer innan 2030. 2030 beräknas vi vara närmare 2 miljarder människor vilket tär hårt på jordens resurser enligt forskare. Med det sagt menar jag att det kan vara ett "tillverkat" virus för att uppnå målet att försöka minska befolkningen.

Du är ju inte den skarpaste kniven i lådan.
Nej virus sitter inte och planerar och tänker -oj, nu är det för mycket människor.

Spanska sjukan slog till och tog ihjäl 50-100miljoner människor på en befolkning på 1,6 miljarder.
Idag är vi nära 7,7 miljarder, isåfall gjorde viruset ett jävligt dåligt jobb.
Även om så Ebola slog till världen över skulle fortfarande fler överleva än vad som överlevde då pga befolkningen.
Citera
2020-01-24, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flottstek
Kommer nog bli besviken den här gången också, några hundra döda bara och läkemedelsindustrin tjänar multum på folks rädsla för en vanlig influensa

Det kan väl inte vara möjligt att NI går på detta igen....eller?

Voff....
Citera
2020-01-24, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flottstek

Spanska sjukan tog livet av 3-6% av befolkningen, om du tycker det låter som en upprensning 🤔
Citera
2020-01-24, 11:57
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Ööh? Vad snackar du om?

Denna tråd genomsyras av självlärda hobby-epidemologer och Kina-kännare. Dessutom sprids det så mycket dynga och jag förvånas över moderaternas slappa inställning till Flashbacks kvalité framför kvanitet.

Det är ingen här som har sagt att det är Kina som i så fall ska ha tillverkat viruset eftersom det finns en global oro för befolkningsökningen som du kan läsa om här nedan. För övrigt var det hemliga labbet som hade tillverkat det förra luftburna farliga viruset lokaliserat i Nevadaöknen....

https://www.gp.se/debatt/kraftig-befolknings%C3%B6kning-ett-hot-mot-klimat-och-fred-1.180088
https://www.dn.se/ekonomi/global-utveckling/ny-prognos-vi-blir-13-miljarder-ar-2100/
Citera
2020-01-24, 11:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kan människor tillverka virus?

Inte från scratch, men man kan ta befintliga virus och genmodifiera och sedan massproducera dem.
Citera
2020-01-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det är väldigt oroväckande. Inte bra. Jag skrev tidigare i tråden att mycket är väldigt oklart angående detta virus. Hur många smittade har blivit friska? Den datan är nämligen nödvändiga för att överhuvudtaget kunna räkna ut dödligheten. Än så länge vet vi nästan ingenting angående detta virus och dess egentliga dödlighet.

Hittar inte länken just nu, men vet att den har länkats tidigare i tråden. Jag talar iallafall om den där grafiska kartan över världen som visar vart man har bekräftat smittan. Där för det även statistik på antal som tillfrisknat. Stämmer siffrorna? Oklart.

Edit: Hittade länken. (https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6)
Information från en utav städerna som exempel.
Confirmed Cases: Hubei
Province/State Hubei
Country/Region Mainland China
Last Update 1/24/2020 12am
Confirmed 549
Suspected
Recovered 31
Deaths 24
Senast redigerad av mzy 2020-01-24 kl. 12:04.
Citera
2020-01-24, 12:05
Medlem
Citat:

Det är sant att jorden är väldigt överbefolkad. Dock inte Sverige (än) . Då blir resultatet att såna här virus sprids.

Ok, vilka aktörer tror du är tillverkare. Kina? Som vill utplåna sin befolkning.
Citera
2020-01-24, 12:06
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Du är ju inte den skarpaste kniven i lådan.
Nej virus sitter inte och planerar och tänker -oj, nu är det för mycket människor.

Spanska sjukan slog till och tog ihjäl 50-100miljoner människor på en befolkning på 1,6 miljarder.
Idag är vi nära 7,7 miljarder, isåfall gjorde viruset ett jävligt dåligt jobb.
Även om så Ebola slog till världen över skulle fortfarande fler överleva än vad som överlevde då pga befolkningen.

Jag tror du missförstod det hela, min teori är ju att någon har tillverkat det utifrån att denne anser att världen är överbefolkad och då sprider denne viruset förstås där det bor flest människor, dvs Kina.
Åter igen har jag inte sagt att det är Kina som har tillverkat det eftersom det ju är en massa kineser som dör. Det finns ju galningar i andra länder också som kan tillverka virus och annat för att ta kål på folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in