2020-01-25, 17:42
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Läste att 56 mille är i lockdown nu, ni som säger att det här är lugna fisken varför tar Kina i så in helsike när bara 40+ dött?
Citera
2020-01-25, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Men den är inte livsfarlig för fullt friska människor utan kroniska åkommor eller nedsatt immunförsvar?

Litar du på kinesiska myndigheter? Jag gör det inte.
Citera
2020-01-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Litar du på kinesiska myndigheter?

Nej, men å andra sidan litar jag inte på svenska myndigheter heller nuförtiden.
Citera
2020-01-25, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Kan informera om att munskydd är slut på alla Apotek jag besökt idag.
Fick sista paket från Claes Olsson.

Det hjälper inte som skydd mot att inte bli smittad.

Däremot så ska det tydligen hjälpa så att en som är smittad inte smittar. Så det är de sjuka som ska bära den. För friska hjälper de inte.

Det enligt en expert på SVT igår kväll.
Senast redigerad av Lanternlight 2020-01-25 kl. 17:48.
Citera
2020-01-25, 17:46
Medlem
Citat:
Men den är inte livsfarlig för fullt friska människor utan kroniska åkommor eller nedsatt immunförsvar?
En 35-årig man vid full hälsa har dött av den. Det beror på fall till fall.
Citera
2020-01-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Läste att 56 mille är i lockdown nu, ni som säger att det här är lugna fisken varför tar Kina i så in helsike när bara 40+ dött?

Vad ska dom göra tycker du? Ta det lugnt och chilla eftersom det "bara är gamla och sjuka" som kan dö av det? En aggressiv influensa i ett folktätt land som Kina tar död på rätt många människor.
Citera
2020-01-25, 17:53
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
nej detta är fakenews Virus e vanligt och inget att oroa sig för

beredskapen är god

Det är sådana som du, som dör i första avsnittet på "The Walking Dead" serier. XD Du behöver kanske inte vara orolig nu, men håll ett öga du, inom 1-2 veckor kommer vi ha ett x antal döda och viruset har spridit sig
Citera
2020-01-25, 17:54
Bannlyst
Jag har sett två personer i Stockholm (ej asiater) med munskydd. En ung kvinna med en kille i en pizzarestaurang i Sveavägen och en lite äldre fet kvinna i Stockholm city pendeltågsstation som turligt nog inte hann in i mitt tåg när dörren stängdes. Vad innebär detta?
Citera
2020-01-25, 17:55
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Vad ska dom göra tycker du? Ta det lugnt och chilla eftersom det "bara är gamla och sjuka" som kan dö av det? En aggressiv influensa i ett folktätt land som Kina tar död på rätt många människor.
Men folk säger att det inte är något allvarligt samtidigt som Kina har 56 miljoner i karantän som dom bara ökar och ökar samtidigt som man bara hör att runt 40 har dött? Du tycker inte det låter skumt? Visst bättre att vara på säkra sidan men hur var reaktionen när SARS var och härjade som var ännu värre. Satte dom hela landet i karantän då eller?
Citera
2020-01-25, 17:57
Medlem
Sunimods avatar
Detta är inte en influensa detta är en virussjukdom.
Alltså inte årets influensa i kraftigare variant.
Finns redan flera kloka här på tråden som förklarat detta tidigare.

Troligen är majoriteten av alla här i denna tråden INTE ens vaccinerad mot den årligen kommande influensan. De tycker det är helt ok att hjälpa till att sprida den till andra då de blir sjuka. Andra som kanske inte har samma förutsättningar att klara den.

Samma med magsjuka och vanliga förkylningar som de gärna hjälper till att sprida.
Därför blir denna nya virussjukdom en mardröm med folk som inte fattar hur man undviker att föra skiten vidare.
Citera
2020-01-25, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Men folk säger att det inte är något allvarligt samtidigt som Kina har 56 miljoner i karantän som dom bara ökar och ökar samtidigt som man bara hör att runt 40 har dött? Du tycker inte det låter skumt? Visst bättre att vara på säkra sidan men hur var reaktionen när SARS var och härjade som var ännu värre. Satte dom hela landet i karantän då eller?

Sannolikt har dom lärt sig något av SARS-epidemin varpå man försöker begränsa spridningen av viruset. Däremot skulle det inte göra något om det blev lite glesare i leden bland kineserna.
Citera
2020-01-25, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Inside info från Kina som min fru berättade för mig. Folk skickas hem i många städer då det är överfullt på sjukhusen. Folk dör i korridorer men ingen bryr sig. Människor som skickas hem och dör hemma räknas INTE som att de dog av viruset har en som jobbar på sjukhuset berättat.
Många av sjukhuspersonal vill INTE ta hand om sjuka. Finns videor där syrrorna gråter/skriker eftersom de inte vill ta hand om sjuka men tvingas.

Vad registrerar de för dödsorsak då, om de inte uppger att det är från viruset? Och hur har din fru fått tag på denna inside-information? OM det skulle stämma ligger det väl i deras intresse att sådant här inte läcker ut som löst skvaller...

Misstror inte din fru, men är tveksam till sådant som består enbart av hörsägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in