Home care for patients with suspected 2019-nCoV infection presenting with mild symptoms
The caregiver should wear a medical mask fitted tightly to the face when in the same room with the ill person. Masks should not be touched or handled during use. If the mask gets wet or dirty with secretions, it must be changed immediately. Discard the mask after use and perform hand hygiene after removal of the mask.
Europeiska smittskyddsmyndigheten ligger i Solna. Men de verkar ta det lugnt. Risken för spridning till Sverige är extremt liten säger våra myndigheter. Men redan finns flera konstaterade fall i Europa och Nordamerika. Det finns ju mängder av kineser i Sverige och massor av folk reser fram och tillbaka i affärer. Hur kan det vara extremt liten risk för spridning hit?
Olämplig tidpunkt för virusutbrott i Kina.
Detta är årets i särklass största helg. Man är ledig i hela nio dagar. Och i stort sett ALLA reser för att hälsa på sina släktingar.
Man trängs i kollektivtrafiken. Nåt alldeles enormt trångt!
Viruset konstaterades redan i mitten av december. Och nu infördes reseförbud i Wuhan. Alltså i grevens tid innan helgen. Jag tror dom väntade in i det sista med att införa reseförbudet så att folk inte skulle ge sig av med egna färdmedel. Eller gå.
Det bästa är ju om folk inte träffas nu.
Jag såg att även nyårsfestligheterna har ställts in i Beijing. Det är nog en svår övervägning - våga fira eller inte.
Utbrottet började alltså på en marknad för levande djur. Djuren slaktas på platsen.
Att stänga in människorna i Wuhan är riskabelt. Det finns risk för panik och stress. Kina har även förr stängt av städer, som haft något utbrott. (pest) Men en elva-miljoners stad! Dom funderar säkert på hur det ska bli med matförsörjningen. Vem ska överleva och vem ska inte överleva? Så tror jag det känns om man är instängd.
Isolera sig hemma - bunkra upp mat för en längre tid. inte gå ut och träffa någon. Vänta och hoppas man klarar sig. Vänta tills det stabiliserar sig.
Alltså denna åtgärd att stänga kollektivtrafiken i en 11-miljoners stad! Betyder ju att massor med jobb inte kommer kunna utföras. Antagligen inga skolor heller. Det är en enormt drastisk åtgärd.
Jag tror människorna känner sig fångade i en fälla. Dom får inte resa därifrån, betyder att dom är en smittrisk. Och om dom blir sjuka - så är sjukhusen redan fulla, och det är bara att hoppas..
Alltså denna åtgärd att stänga kollektivtrafiken i en 11-miljoners stad! Betyder ju att massor med jobb inte kommer kunna utföras. Antagligen inga skolor heller. Det är en enormt drastisk åtgärd.
Jag tror människorna känner sig fångade i en fälla. Dom får inte resa därifrån, betyder att dom är en smittrisk. Och om dom blir sjuka - så är sjukhusen redan fulla.
Området är ännu större än så, och fler omfattas: Även näraliggande städerna Huanggang (黄冈) och Ezhou (鄂州) har stängts.
Hela stängda området omfattar ca 20 miljoner människor. Lika många människor som i hela Skandinavien.
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-01-24 kl. 02:45.
Hon säger att vi ska lyssna på forskningen. Är det svårt att ta in? Vad lyssnar du på? Fåglar? Gud?
Jag har inte svårt att ta in. Lyssnar på det jag tror på och då kan du uträkna Fåglar, Gud och den allsmäktiga Greta...Men det är jag det, inte en jävel bestämmer vad jag tycker och tänker
Hahaha, fattar ni inte, 2 veckors inkubationstid, världens mest populerade land, med flygavgångar till ALLA länder, 8 karantär zoner i kina, en regering som vägrar gå ut med information, SKITEN ÄR REDAN HÄR
Antalet personer som dött i det nya coronaviruset är nu uppe i 25, bekräftar Kinas hälsomyndighet. Samtidigt har minst 830 människor diagnosticerats med lungviruset i landet.
Myndigheterna undersöker även ytterligare 1 072 misstänkta sjukdomsfall.
Jag bara undrar hur Sverige skulle klara av ett stort utbrott av Corona. Vi har idag en närmast kollapsad sjukvård där patienter får ligga i korridorerna, folk dör i vårdköerna och mediciner fattas. Allt detta utan Corona.
Lägg sedan till hundratusen, kanske en miljon smittade i en pandemi.
Hur tror folk då att vi är bättre rustade idag?
Jag bara undrar hur Sverige skulle klara av ett stort utbrott av Corona. Vi har idag en närmast kollapsad sjukvård där patienter får ligga i korridorerna, folk dör i vårdköerna och mediciner fattas. Allt detta utan Corona.
Lägg sedan till hundratusen, kanske en miljon smittade i en pandemi.
Hur tror folk då att vi är bättre rustade idag?
Det är bara att hålla andan och springa till skogs.