2020-01-23, 08:37
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag saknar Fanny vill att hon är med oftare.
Hon är mycket roligare än My.

Jag också! Hon är oförutsägbar och rolig. Hon verkade ta illa upp över någon nån skrivit här på flashback. Fast jag tror ju inte det är därför hon inte vart med så mycket de senaste veckorna.

Jag gillar verkligen AMK och hoppas det kommer fortsätta ett bra tag till. Klart att man saknar en del gamla stammisar. Men av de som kommit in en hel del senaste halvåret så är ju Albin, Fanny, Simon G, Achmed, Isak Jansson, Jonas Strandberg, Ola Aurell, Kirsty, Brenning bland mina favoriter.

Gäster som borde komma in mer är ju Nisse, K, Branne, David Sundin, Adrian Boberg och Fritte.

Mediokra gäster är impro-Erik, Thapper, Clara, Robin Berglund, Tengwall, Isak W,

Och så bottenslammet: My och Tomas Eriksson
Citera
2020-01-23, 08:37
Medlem
slimmbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
My's historier ger utslag på mytfronten. Inte för att de är bra historier utan bara för att de är så jävla konstiga och otroliga. Sammtidigt som hon själv dör av skratt.

3000 olika substanser på ett kreditkort i thailändska tullen och en kille som sparat alla sina julklappar sen han var tolv....

Mja, alla hennes storys kan ju ha hänt. Nisse Hallberg däremot. Där ringer mina mytklockor hela jävla tiden.
Citera
2020-01-23, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo
Mja, alla hennes storys kan ju ha hänt. Nisse Hallberg däremot. Där ringer mina mytklockor hela jävla tiden.

Nej, det är omöjligt att en tulltjänstman har fått fram 3000 olika "knark",

Alla saltar och övdrdriver, skillnaden är att My pisstråkig
Citera
2020-01-23, 23:28
Medlem
Blorkums avatar
Har My någon hållhake på Martin? Ingen verkar tycka hon är rolig och Marin är inget undantag. Så roligt kan det väl inte vara att köra impro så att man av den anledningen skulle vilja hålla sig på god fot med henne?

Håller däremot med om att Fanny gärna får komma in mer. Raka motsatsen till My, riktigt skön och inte så pryd. 1000 tankar i huvudet samtidigt som kan bli ganska roligt.
Verkar inte alltid må toppen dock, kanske kan påverka hur mycket hon är med. Tror (hoppas) inte flashback påverkat henne. För att vara FB så har hon blivit ganska väl mottagen.
Citera
2020-01-23, 23:52
Medlem
swimp78s avatar
blev irriterad när Robin ”maskinisten” under Martins semester försökte göra sig lustig över att Fanny var i programmet ofta. Gillar också henne:

Tycker såna där försök till pikar mot andra lyser igenom ofta hos honom, missunnsamhet och karriärism och sånt finns tydligt.

Han är lite som en mindre skön Nisse Hallberg där, skön på utan men en ryggradslös opportunist när det kommer till kritan. Tom liksom på egen åsikter och egen personlighet.

Nån som sett bilden hur han såg ut innan hann köpte sig en hipsterstil? Täby-BRAT med backslick och piké.
Citera
2020-01-24, 00:37
Medlem
Men nu får ni ju ge er... 3000 olika sorters knark? Jag gick tillbaka och lyssnade. Det hon säger är "58 olika sorter, nånstans därikring". Källan är hennes dåvarande chef, en brittisk pubägare. Det är längesen, det är den thailändska tullen, det kan ha rått språkförbistringar (det kan ha varit ett test som kan upptäcka över 50 olika narkotikaklassade ämnen, men man kan inte veta vilket/vilka förrän man gjort ett noggrannare test, typ masspektroskopi). 58 är inte 3000, vem är det som saltar egentligen?

Dessutom, man har oftare än inte spår av diverse narkotika (vanligast verkar kokain vara) i plånboken, på sedlar, mynt och kort. Britterna gjorde nån studie där det visade sig att en sedel i snitt hann vara i cirkulation i två veckor innan den hade mätbara spår av kokain på sig.

Det är ju fan samma sak varje gång nån ny (särskilt kvinnor) börjar bli återkommande i AMK. Flashbackarna går bananas och gnäller och överdriver hejvilt. När Fanny började bli en stammis i podden så fanns det fan inte ett gott ord om henne här i tråden, det vara bara klagomål. Skulle jag palla att läsa igenom den från början så lär jag ju hitta folk som gnäller på Elinor Svensson, Felicia Tomala och Sandra Ilar också.

Ja, My är lite PK och gillar impro mer än de flesta (det är ju hennes jobb). Men i stort sett alla gäster i podden gillar impro, håller på med det eller har gått en kurs eller två. My och Erik började bli mer frekventa gäster ett tag efter att Martin hade gått kurs hos dem på Presens. Så "hållhaken" är väl antagligen att han lärde känna dem då och tycker om dem. Mer konspiratoriskt än så behöver det inte vara.

Själv tycker jag My är trevlig och rolig, men jag gillar också nästan alla som är med i AMK. Förutom Brenning, eftersom han aldrig klipper klart "Quick - en humorshow". När han väl gjort det kan jag gilla honom igen (och hej på dig Brenning, jag vet att du läser om dig själv på flashback! Iväg och klipp med dig!).

Starta er egen kvinno- och PK-befriade morgonpodd om det nu är så jävla jobbigt att lyssna på AMK. Eller leta upp nån annan. Finns ju mängder. Nassarna verkar ju ha en podd per medlem i snitt, finns säkert nåt där som kan tilltala en del av er...
Citera
2020-01-24, 07:34
Medlem
Blorkums avatar
Skulle inte kalla My för ny vid det här laget. Måhända att det behövs några avsnitt för att lära känna en ny person. Får se, rätt vad det är så börjar jag tycka det är charmigt med PK besserwisser-kommentarer som dödar stämningen.

Kan villigt erkänna att det tog några program innan jag började hänga med i Fannys energi, så absolut måste man ge folk en chans. Vet inte om det har med kön att göra dock. Sanchez har jag fortfarande inte blivit vän med, för att bara ta ett exempel.

Snarare att folk ska va så överdrivet kärleksfulla (i patreon-gruppen framförallt) så fort en ny tjej är med.
Jag uppskattar programmet men vissa personer få mig att hoppa över avsnitt. Inte svårare än så egentligen.
Citera
2020-01-24, 08:55
Medlem
slimmbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain
Men nu får ni ju ge er... 3000 olika sorters knark? Jag gick tillbaka och lyssnade. Det hon säger är "58 olika sorter, nånstans därikring". Källan är hennes dåvarande chef, en brittisk pubägare. Det är längesen, det är den thailändska tullen, det kan ha rått språkförbistringar (det kan ha varit ett test som kan upptäcka över 50 olika narkotikaklassade ämnen, men man kan inte veta vilket/vilka förrän man gjort ett noggrannare test, typ masspektroskopi). 58 är inte 3000, vem är det som saltar egentligen?

Dessutom, man har oftare än inte spår av diverse narkotika (vanligast verkar kokain vara) i plånboken, på sedlar, mynt och kort. Britterna gjorde nån studie där det visade sig att en sedel i snitt hann vara i cirkulation i två veckor innan den hade mätbara spår av kokain på sig.

Det är ju fan samma sak varje gång nån ny (särskilt kvinnor) börjar bli återkommande i AMK. Flashbackarna går bananas och gnäller och överdriver hejvilt. När Fanny började bli en stammis i podden så fanns det fan inte ett gott ord om henne här i tråden, det vara bara klagomål. Skulle jag palla att läsa igenom den från början så lär jag ju hitta folk som gnäller på Elinor Svensson, Felicia Tomala och Sandra Ilar också.

Ja, My är lite PK och gillar impro mer än de flesta (det är ju hennes jobb). Men i stort sett alla gäster i podden gillar impro, håller på med det eller har gått en kurs eller två. My och Erik började bli mer frekventa gäster ett tag efter att Martin hade gått kurs hos dem på Presens. Så "hållhaken" är väl antagligen att han lärde känna dem då och tycker om dem. Mer konspiratoriskt än så behöver det inte vara.

Själv tycker jag My är trevlig och rolig, men jag gillar också nästan alla som är med i AMK. Förutom Brenning, eftersom han aldrig klipper klart "Quick - en humorshow". När han väl gjort det kan jag gilla honom igen (och hej på dig Brenning, jag vet att du läser om dig själv på flashback! Iväg och klipp med dig!).

Starta er egen kvinno- och PK-befriade morgonpodd om det nu är så jävla jobbigt att lyssna på AMK. Eller leta upp nån annan. Finns ju mängder. Nassarna verkar ju ha en podd per medlem i snitt, finns säkert nåt där som kan tilltala en del av er...

+1 på den.

Men det är ju inte en nyhet att flashback-folket är konservativa sexistrasister ^^.
Citera
2020-01-24, 10:00
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain

Skön spaning impro-Erik att alla är dödsknarkarnazister på flashback!
Citera
2020-01-24, 10:19
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
blev irriterad när Robin ”maskinisten” under Martins semester försökte göra sig lustig över att Fanny var i programmet ofta. Gillar också henne:

Tycker såna där försök till pikar mot andra lyser igenom ofta hos honom, missunnsamhet och karriärism och sånt finns tydligt.

Han är lite som en mindre skön Nisse Hallberg där, skön på utan men en ryggradslös opportunist när det kommer till kritan. Tom liksom på egen åsikter och egen personlighet.

Nån som sett bilden hur han såg ut innan hann köpte sig en hipsterstil? Täby-BRAT med backslick och piké.

Jag tyckte Robin var rolig till en början! Och gillade han, men tycker också det lyser igenom nån slags missunnsamhet hos honom. Och hans mål är att få va med i Tv4 eller något. Iaf bli känd. Så han har sjunkit en del i mina ögon (öron) senaste året.

Likadant med Thapper, tyckte han var skoj till en början, men verkar inte som han hade så mycket att komma med. Han är nog som en helt vanlig hockeykille! Ganska tom.

Och för att inte tjata för mycket om My, men tyckte hon var ett roligt tillskott när hon började va med.

Tomas Eriksson är en annan som jag aldrig blivit kompis med. Men han är ju inte med så ofta. Likaså Daniel Sanchez, han känns så jävlar off varje gång han är med. :P

Som sagt gillar jag AMK väldigt mycket och stänger aldrig av ett avsnitt pga nån gäst, men det är några som man stör sig på mer än andra.
Citera
2020-01-24, 23:35
Medlem
Är det bara jag som reagerat på att dom gick ut på en låt av Ultima Thule i början av veckan?
Citera
2020-01-25, 11:18
Medlem
st33rs avatar
Att antyda att alla som inte uppskattar en kvinnlig gäst per automatik är grabbiga sexister är i sig sexistiskt. Precis som om alla tjejer är en och samma art och att tjejer som individer måste försvaras i egenskap av alla tjejer i världen . En tjej-=alla tjejer. Det om nåt är kvinnoförakt. Att inte se individen.

Var väl av den anledningen Cissi Wallin fick hållas så länge .

Tråden är full av folk som hatar på olika gäster , majoriteten av de som hatas är män.

Tycker inte My är störande på samma sätt som vissa andra mindre bra gäster (typ Marcus Berggren ,Tomas Eriksson) hon är mest tråkig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in