2020-01-23, 16:37
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Tystnaden känns lovande faktiskt. Det brukar vara värre när det är artiklar om hur märkligt fallet sägs vara och att polisen efterlyser tips etc. Även fast det naturligtvis alltid sker i viss mån.
Okej-ja kan ju kanske va ett positivt tecken-så att mycket i det tysta nu går snabbt framåt i utredningen.
Citera
2020-01-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bankdosa, mobilt bank-id, aktuellt i ett skånefall, kan det vara organiserat, kanske samma folk/liga?

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ca*l Pipe* har jag för mig, misshandlad, två män och en kvinna, slagen och hotad med kniv.

Just i P*per-fallet nämns bara 2 gärningsmän. Men i ett annat fall i samma område rörde det sig om 2 män + 1 kvinna, samt att de försökte avkräva offret koder till bank-id etc.

"De senaste veckorna har det kommit in flera anmälningar om rån och försök till rån på gårdar i bland annat Borrby, Trelleborg och Tomelilla."

Att det kan vara samma GM som i Vallentuna är ju inte helt omöjligt. Även om det finns annat som kanske tyder på motsatsen.
Senast redigerad av B.R.Donut 2020-01-23 kl. 17:19.
Citera
2020-01-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Just i P*per-fallet nämns bara 2 gärningsmän. Men i ett annat fall i samma område rörde det sig om 2 män + 1 kvinna, samt att de försökte avkräva offret koder till bank-id etc.

"De senaste veckorna har det kommit in flera anmälningar om rån och försök till rån på gårdar i bland annat Borrby, Trelleborg och Tomelilla."

Att det kan vara samma GM som i Vallentuna är ju inte helt omöjligt. Även om det finns annat som kanske tyder på motsatsen.
Såg ett anslag från polisen att folk på avlägsna gårdar ska vara uppmärksamma. Detta i Skåne.
Citera
2020-01-23, 17:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Vi får inte glömma att BO betalade säkert en stor del i skatt och arvode av dessa miljoner som var försäljningssumman. Sedan tror jag också att han kan ha haft andra tillgångar som kan vara viktiga i sammanhanget. Han kan ju ha blivit utpressad på något sätt.

Skatten för försäljning av fastighet 2019 ska ju inte in till Skatteverket förrän 12 februari i år. Rör det sig om mindre summor kanske man betalar före det datumet.
Citera
2020-01-23, 17:45
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Jag har hört!! de har förhört några och när som helst kommer att häkta någon samt häkta i någons frånvaro.

En tanke som slog mig är att tänk om en av GM tog L till vallentuna centrum och till bankomaten medans de andra 2 höll S som gisslan i huset. Bankomaten har ju kamera men GM höll sig på avstånd och L gör som de säger för att de inte ska skada S. S är en stark kvinna som både spelar tennis och åker slalom så hon försökte säkert slåss förs sitt liv och skrek och slogs.. därav de tar foliet och tystar henne.

Jag tror att de var 3 personer.

Du trollar. Av med foliehatten. Skulle GM tagit med BO i dennes bil och åkte till Vallentuna centrum för att få ut småslantar i en bankomat... Knappast.

Uppge källa på förhören. Att polisen pratar med folk i omgivningen är knappast samma sak som ett att hålla förhör.
Citera
2020-01-23, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Skatten för försäljning av fastighet 2019 ska ju inte in till Skatteverket förrän 12 februari i år. Rör det sig om mindre summor kanske man betalar före det datumet.
Rätt säkert även om jag inte kommer ihåg datumen just nu. Vad jag egentligen tänkte på var att det skrivs så mycket om att han sålde sin släktgård för 14 miljoner. Vi vet ju inte heller vilka skulder gården hade? Sällan man kammar hem hela försäljningssumman till kontot. Personligen tror jag ända att den ordentlige Lars hade redan betalat in skatten för att förekomma.
Citera
2020-01-23, 19:50
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja det är sant i mitt grannskap går de flesta med pann-eller ficklampa, även jag om man går ut om kvällen. Jag tror inte det finns en hundägare som inte har pannlampa. Eljest lär man ju snubbla och snava stup i kvarten

Jaa, så är det här på Västkusten också.. Har aldrig sett någon som gått utan pannlampa efter mörkrets inbrott.
Citera
2020-01-23, 20:03
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Rätt säkert även om jag inte kommer ihåg datumen just nu. Vad jag egentligen tänkte på var att det skrivs så mycket om att han sålde sin släktgård för 14 miljoner. Vi vet ju inte heller vilka skulder gården hade? Sällan man kammar hem hela försäljningssumman till kontot. Personligen tror jag ända att den ordentlige Lars hade redan betalat in skatten för att förekomma.

Kan ju inte haft några skulder av större betydelse, känns som att han inte hade några enorma lånebärande inkomster.
Citera
2020-01-23, 20:32
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Kan ju inte haft några skulder av större betydelse, känns som att han inte hade några enorma lånebärande inkomster.

Ha kan ha belånat fastigheten för ren konsumtion. Ombyggnad eller förluster i verksamhet.
Citera
2020-01-23, 21:03
Medlem
5549s avatar
Låt oss säga att han troligtvis hade god ekonomi i alla fall. Mer än så krävs väl inte som motiv, sen om fastigheten var belånad eller ej skiter väl dom här psykopaterna i. Jag tror fortfarande mer på att man var ute efter kontanter i första hand.
Citera
2020-01-23, 21:43
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Ha kan ha belånat fastigheten för ren konsumtion. Ombyggnad eller förluster i verksamhet.

Jo men man måste ju fortfarande ha inkomster vare sig det är i näringsverksamhet eller privat. Inte många procent i avkastning på 14 miljoner gård i Vallentuna.

Dessutom verkar han varit sparsam.
Citera
2020-01-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Låt oss säga att han troligtvis hade god ekonomi i alla fall. Mer än så krävs väl inte som motiv, sen om fastigheten var belånad eller ej skiter väl dom här psykopaterna i. Jag tror fortfarande mer på att man var ute efter kontanter i första hand.

Jag håller med. Men å andra sidan, rätt många innevånare i något avlägset belägna hus kan ha hyfsad god ekonomi. Men någonting har ju triggat förövarna på just den här fastigheten och just det här paret. Och vad kan det vara?

Själv tror jag inte på att försäljningen av "släktgården" och likviden 14 MSEK skulle vara ett motiv. Det är nåt annat. Tror mer på hantverkare eller säsongsarbetare. Men, som sagts, enbart spekulationer utan grund.

Visst kan det vara kontanter som man trodde fanns i huset. En hantverkare kan ju ha sett ett kassaskåp i ett hörn. Och det kanske fraktades i Fabian? Eller lämnades öppet på platsen, tomt? Efter att ha tvingat BO1 att öppna. Efter tortyr av BO2 med plastfolie. Polisen vet ju förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in