2020-01-23, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag läste det i en artikel om henne som jag länkade till i början av tråden.
Det stod att hon var ”assisten” har jag för mig.
Personlig assistent?
Citera
2020-01-23, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Personlig assistent?

Det var denna jag såg

https://www.pressreader.com/sweden/t%C3%A4by-nyheter/20160319/281522225204245

Assistent kanske kan betyda stödassistent på boende också
Citera
2020-01-23, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det var denna jag såg

https://www.pressreader.com/sweden/t%C3%A4by-nyheter/20160319/281522225204245

Assistent kanske kan betyda stödassistent på boende också
Ah. Ok. Artikeln verkar låst. Men "assistent" står det i allafall. Thanks.
Citera
2020-01-23, 08:45
Medlem
Min ensidiga uppfattning är att paret blev bragda om livet p.g.a att gärningsmännen hade ingenting att hämta där. De fick helt enkelt ge sig iväg tomhänta. Oavsett händelseförloppet är det en skrämmande utveckling i samhället, och har redan varit en längre tid, att äldre som bor avsides riskerar sina liv. Är Vallentunabovarna i Skåne och härjar nu?
Senast redigerad av Mypointis 2020-01-23 kl. 08:52.
Citera
2020-01-23, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Min ensidiga uppfattning är att paret blev bragda om livet p.g.a att gärningsmännen hade ingenting att hämta där. De fick helt enkelt ge sig iväg tomhänta. Oavsett händelseförloppet är det en skrämmande utveckling i samhället, och har redan varit en längre tid, att äldre som bor avsides riskerar sina liv. Är Vallentuna bovarna i Skåne och härjar nu?
Bovarna är antagligen en liga, som snart härjar lika som i v.tuna. Så FB panelen får snart myycket att jobba med, kanske 7/24??!
Alla bovar lämnar inte via kapellskär!
Citera
2020-01-23, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Bovarna är antagligen en liga, som snart härjar lika som i v.tuna. Så FB panelen får snart myycket att jobba med, kanske 7/24??!
Alla bovar lämnar inte via kapellskär!

Att de har lämnat via Kapellskär kan vi inte vara allt för säkra om. Det finns säkert fördelar att lämna landet, om man har behov av detta, via Kapellskär men eftersom trafiken är glesare den vägen så är det även lättare för polisen att gå igenom kameraövervakningen. Att bilen hittades Norrtälje kan vara ett spår men lika gärna ett villospår, tänker jag.
Citera
2020-01-23, 09:27
Medlem
Här ser ni spelschemat
https://svtf.tournamentsoftware.com/sport/player.aspx?id=37CA3096-DF41-4955-950B-9377C69F0E61&player=3
Citera
2020-01-23, 10:01
Medlem
TheSwimmingFishs avatar
Polisen är helt tysta. Eller har de sagt något nytt?
Citera
2020-01-23, 10:12
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Att de har lämnat via Kapellskär kan vi inte vara allt för säkra om. Det finns säkert fördelar att lämna landet, om man har behov av detta, via Kapellskär men eftersom trafiken är glesare den vägen så är det även lättare för polisen att gå igenom kameraövervakningen. Att bilen hittades Norrtälje kan vara ett spår men lika gärna ett villospår, tänker jag.

Jag hade hoppat på ett lastbilsflak, sen om GM har gjort det...
Citera
2020-01-23, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwimmingFish
Polisen är helt tysta. Eller har de sagt något nytt?

Jag har hört!! de har förhört några och när som helst kommer att häkta någon samt häkta i någons frånvaro.

En tanke som slog mig är att tänk om en av GM tog L till vallentuna centrum och till bankomaten medans de andra 2 höll S som gisslan i huset. Bankomaten har ju kamera men GM höll sig på avstånd och L gör som de säger för att de inte ska skada S. S är en stark kvinna som både spelar tennis och åker slalom så hon försökte säkert slåss förs sitt liv och skrek och slogs.. därav de tar foliet och tystar henne.

Jag tror att de var 3 personer.
Citera
2020-01-23, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Jag har hört!! de har förhört några och när som helst kommer att häkta någon samt häkta i någons frånvaro.

En tanke som slog mig är att tänk om en av GM tog L till vallentuna centrum och till bankomaten medans de andra 2 höll S som gisslan i huset. Bankomaten har ju kamera men GM höll sig på avstånd och L gör som de säger för att de inte ska skada S. S är en stark kvinna som både spelar tennis och åker slalom så hon försökte säkert slåss förs sitt liv och skrek och slogs.. därav de tar foliet och tystar henne.

Jag tror att de var 3 personer.
Har du en källa (media eller något), eller är det hörsägen i fjärde hand?

Tillägg: Man kan inte få ut speciellt mycket pengar från en bankomat. Men vissa kan ju döda för en hundring.
Citera
2020-01-23, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har du en källa (media eller något), eller är det hörsägen i fjärde hand?

Tillägg: Man kan inte få ut speciellt mycket pengar från en bankomat. Men vissa kan ju döda för en hundring.

Knarkare kan döda för småpengar..desperata kan de sälja sin egen mamma!!
Informationen :jag har hört från en annan person vad som pågår.. kan inte gå in närmre på det.
De måste ha tekniskt bevisning och de har en del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in