Citat:
Jag tänkte faktiskt exakt samma sak då buvidal också i behåller buprenorfin. Antingen ljuger han eller så har han tagit annat för det lät jäkligt skumt. Påstod att de hade sett skillnaden på hans UP med då han får buvidal men har tagit suboxone vid sidan Om som han inte har utskrivet från laro och då har det gett positivt utslag. Kan det vara möjligt att det kan vara så? Folk snackar så mkt skit att man idag inte vet vad man ska tro på. Jag fuck faktiskt en jäkla huvudvärk som aldrig släppte och fick en hemsk yrsel pga naloxonet så jag fick ganska omgående byta. Hur funkar laro för dig annars?
Jo men jag tycker det funkar bra. Det enda som är sjukt irriterande är att jag nu har rätt till att få hämta på ÖVP i min hemkommun då jag gått mer än 90 dagar och har jävligt långt att åka. Men idioterna på ÖVP i min kommun tar ej emot laro-patienter av någon anledning. Så jag har tjatat om att be dom skicka remiss till VC eftersom man kan få medicindelning där med men nej det vägrar dom.... Så det är jävligt störande att inte kunna ha rätt till något som helst liv då allt pendlande innebär att jag varken kan arbeta eller knappt ha någon tid till att träffa vänner och bekanta så det känns ju som ett heltidsjobb bara för att smälta några tabletter under tungan i 10 minuter och sen tåg+2 bussbyten för att komma hem. Så det är väl såna grejer som börjar bli extremt irriterande eftersom det känns som att teamet inte lägger ner någon energi på att se till så att jag kan komma vidare i livet utan att jag då måste fortsätta såhär tills jag får hämta en gång i veckan ungefär innan jobb/praktik/arbetsträning eller att ens gå på en jävla dejt kan bli aktuellt liksom. Såna grejer börjar bli väldigt psykiskt påfrestande. Men annars så fungerar det ju. Jag har inte tagit ett enda återfall sedan jag påbörjade min behandling i höstas och jag börjar väl iallafall så smått få lite hopp om livet, även om ovanstående såklart är stora hinder för mig som får mig att må psykiskt dåligt. Eftersom jag har skött mig och att jag inte har jiddrat om någonting så tycker jag verkligen att de borde låta mig få hämta iallafall 3 gånger i veckan eller nåt på grund av mina svårigheter att ta mig till mottagningen(har gått snart 4 månader). Men men, det är väl bara att kriga på. Jag vet ju att det kommer mer och mer lättnader med tiden iallafall.