Citat:
Ursprungligen postat av
Flashbaker
Jag har en fråga om vad som händer med folk som har dåliga betyg (ja jag vet att frågan har ställts hundratals ggr).
Min uppfattning är att man kan då bli handläggare typ. Alltså nu snackar jag övervikt B och kanske nått BA eller AB på ren flax.
Jag är lite av en glidare och har alltid varit det. Jag bryr mig inte öht om pengar och status på det sättet som många hetsiga jurstuds gör. Vill plugga nån timme per dag sen göra annat och jobba på sidan av.
Är det svårt att få jobb på typ FK eller SKV? Ser de en som överkvalificerad? Inget juridisk relevant alltså utan ren handläggare som inte ens kräver examen från uni i vissa fall.
Jag började för att slippa jobba på slavjobb hela livet och bli fysiskt handikappad innan pensionen. Är det värt att gå kvar eller ska man läsa typ statsvetenskap för att få såna här glidarjobb?
Gå kvar, ge inte upp. Vilken termin går du? Du kanske hittar "din grej" senare eller när du läser specialkurserna. Skaffa dig en tydlig profil på slutet bara, typ sikta in dig på straffrätt, skatterätt eller så och låt det synas i specialkurserna + uppsatsen så ska det lösa sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
phosphor
Ni som har läst JÖK:en på SU: måste man närvara på seminarierna och skriva PM:et för att kunna få ett betyg i kursen? Kursbeskrivningen kallar dem för obligatorier, men det finns konflikterande information.
Ja, obligatorium = obligatoriska moment för att kursen ska kunna betygssättas. Det räcker inte med att skriva tentan. Obligatorisk närvaro och aktivt deltagande, tror jag de skriver i kursbeskrivningen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Skiurus
Håller inte med JackSm1th om att det är särskilt viktigt att fundera på bostadsmarknaden. Bostadsmarknaden är piss överallt, lika bra att du ställer in dig på att tillbringa första året som inneboende i ett sunkigt rum till överpris, vilket av universiteten du än hamnar på.
/T8 LU (och nöjd med valet av universitet)
Ja jo, kanske överdriver men. Jag vet inte hur det är med bostadssituationen nu i Stockholm, men då jag läste i Stockholm för 20 år sedan kände jag ganska stor stress i början av studierna. Man vill ju ha så bra start som möjligt.