Citat:
Nej det har jag inte.
Det betyder inte att hon inte accepterade ett nej någon gång?
Och det betyder inte att det är helt sant?
Det är ju en tråduppgift. Från vem?
Jag kan mycket väl tänka mig att L*ena var envis och kanske påstridig ibland.
Är det en dödssynd?
Tror du att någon (hennes föräldra eller UW?) mördade henne för att hon bad om barnvakt och de sa nej och att hon inte kunde ta det?
Jag är väldigt säker på att hon inte har blivit mördad för barnvaktsfrågan.
Till och med @Medinsyn sa ju att UW och L*ena gled ifrån varandra?
Den person som skrev mycket negativa saker om L*ena i tråden strax efter mordet, kan jag känna mig ganska skeptisk till.
Det känns väldigt konstigt att man går ut på flashback och skriver ner en mördad person så totalt. Denna person verkar ha ett horn i sidan till LW. Det är den personens uppfattnng om LW som kan vara färgad av vad som helst.
Jag tänker att om jag skulle fråga alla mina kollegor om vad de tycker om en av våra arbetskamrater, så kommer bilden vara väldigt olika, även om vissa saker kan man enas om. Bara för att förklara varför jag inte är säker på att en enda persons omdöme är tillräckligt. Och som sagt, att personen väljer att gå in i tråden och att säga L*ena vid fotknölarna direkt, visar på, hm vad ska jag säga, dåligt omdöme (eller vad jag ska kalla det).
Det är sådant man kan säga till en vän, men att gå ut offentligt till anonyma människor i en tråd där detta för alltid kommer att stå skrivet? Vilket omdöme har man? Barnen och barnens vänner ska läsa detta. Och mamma är nyss borta för alltid. Vilken omtanke finns hos personen?