2020-01-22, 09:12
Avslutad
Cincinnati ute efter Irandust, om detta ska vara en "bättre" liga så siktar han inte högt iaf.
Citera
2020-01-22, 11:05
Bannlyst
Wow, väldigt tråkigt val från Simon Lundevall.. Men självklart känner han väl sig klar med sin karriär, nu behöver dra in lite mer stålar
Citera
2020-01-22, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, man kan inte annat än unna Seb detta. Han lär få spela på sin favoritplats på mitten där med och slippa "hoppa runt".
Mitten tar han ingen plats på hos oss från start iår, backlinjen är han "bara" backup i så ur hans synvinkel klockrent.
Sedan tungt att vi tappar vårt mest givna mittbacksalternativ bakom Calisir-Da Graca dock. Än viktigare att få in nåt där nu då.
Eller tänker man att man ska köra med Titi (som man precis förlängde med) och Erling som backups där?

Det var inte utan att jag tyckte synd om Holm när vi värvade Jallow, inte för att jag inte ville ha in Jallow men där försvann Holms "givna" plats i laget.
Undrar hur Holm är som mittback? Aldrig sett honom där.

Nja, vi lär ha fått ta en sådan klausul när han återkom, visst var hans status då osäker men det fanns säkerligen klubbar som var villiga att chansa med honom då och för att han skulle komma hit var en låg utköpssumma ett krav.
Sedan ska man också komma ihåg att han rent spelmässigt betydde mindre ifjol än vad hans hjärta etc gjorde även om man älskar Seb.

Lägligt nog direkt efter att Seb stack (givetvis hade man snackat längre men ändå) ser man Titi som Sebs ersättare månne? Jo, jag vet att båda var med i a-truppen även ifjol men likväl.

Har för mig att Poya sa i någon av alla poddar att han kan spela på många positioner... men inte centralt, om det inte är i anfallet. En av de stora styrkorna med att ha Holm på plan är ju att vi får en spelare som är riktigt bra i huvudspelet.

Riktigt kul med Titi, hoppas han steppar upp så att han får göra mer än korta inhopp i år.
Citera
2020-01-22, 19:01
Medlem
mikeymikeys avatar
Det ryktas att Bassombeng ska vara på väg till Blåvitt. 36 år gammal, som mittback.

Jag hoppas att detta är ett tidigt april skämt.
Citera
2020-01-22, 20:29
Medlem
031GLENNs avatar
IFK Göteborg teasade under dagen med en Insta story med en bild av omslaget till filmen "The Big Blue" och med låten "himlen är oskyldigt blå" av Ted gärdestad. Spekulationerna är givetvis igång och det ledande spåret är Ola toivonen...

"derbyt" mellan Melbourne victory och Sydney kallas The Big Blue pga att bägge klubbarna spelar i blå tröjor.

Någon med en bättre gissning?

Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Det ryktas att Bassombeng ska vara på väg till Blåvitt. 36 år gammal, som mittback.

Jag hoppas att detta är ett tidigt april skämt.
Då spyr jag
Citera
2020-01-22, 20:32
Medlem
Samizdats avatar
Enligt FK får DIF ca 13 miljoner kronor nu när Kadewere säljs till Lyon (!) för drygt 150 (!!) miljoner kronor.
Citera
2020-01-22, 20:37
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 031GLENN
IFK Göteborg teasade under dagen med en Insta story med en bild av omslaget till filmen "The Big Blue" och med låten "himlen är oskyldigt blå" av Ted gärdestad. Spekulationerna är givetvis igång och det ledande spåret är Ola toivonen...

"derbyt" mellan Melbourne victory och Sydney kallas The Big Blue pga att bägge klubbarna spelar i blå tröjor.

Någon med en bättre gissning?

Haha det vore grymt. Iff Iffarna kommer tappa det helt isf
Citera
2020-01-22, 20:47
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Enligt FK får DIF ca 13 miljoner kronor nu när Kadewere säljs till Lyon (!) för drygt 150 (!!) miljoner kronor.
Plus att vi fått en del för poängen han gjort (har väl gett oss runt 40 milj totalt). Man kan ju hoppas att detta kan göra att vi kan lyckas skriva nytt kontrakt med Karlström som var riktigt bra förra säsongen och är bosman nu. Magnus Eriksson hade vi gärna fått värva också men det är förmodligen för dyrt detta fönster. Mer troligt i sommar.
Citera
2020-01-22, 20:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket

Varför det vi har ju IKT och troligen dansken som just lirar i polska ligan. Han går väl som bosman då.
Citera
2020-01-22, 21:13
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Varför det vi har ju IKT och troligen dansken som just lirar i polska ligan. Han går väl som bosman då.

Därför att han "är MFF" enligt många av er.

Ni har en IKT på lån ja. Som dessutom kan lämna när som helst om ett bud kommer.
Sen är väl inte dansken säkrad eller?
Citera
2020-01-22, 21:22
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Bra spelare, men är allt annat än sugen på att investera i ännu en 30-plusare.
Citera
2020-01-22, 21:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Därför att han "är MFF" enligt många av er.

Ni har en IKT på lån ja. Som dessutom kan lämna när som helst om ett bud kommer.
Sen är väl inte dansken säkrad eller?

Om han är något lag i allsvenskan så det nog MFF men han är ingen genuin MFF-spelare som Rosenberg.
IKT kan väl inte tas tillbaka förrän som uppehållet, eller? Så länge inte kontraktet är påskrivet så är han inte säkrad men jag tror att det var klubben som nobbade och inte spelaren.

JDT som tränare ökar nog chanserna att kommer till MFF men det är väl pengarna som avgör till sist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in