2020-01-06, 02:30
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeworldTV
Stor risk att det är hundar på Arlanda om du kommer med flyg från ett högriskland. De kan tom ha en civvare på planet och sånt (jag vet av erfarenhet).

Och nej, du kommer inte kunna hålla färgen när du väl står där, stressad och trött, om du bara har det på dig. VÄLDIGT många som torskat på det. Många som knallat igenom också, med hjärtat i halsgroppen. Men MÅNGA som torskat också. För vad? En femma gräs? Inte värt det.

Så om du ska göra det är det kroppsöppningar du ska köra på.

Det är sjukt jobbigt det med. Har själv smugglat i både rumpan och munnen flera gånger. Munnen är att föredra. Men då kan du bara ta med en mindre mängd.

Rumpan: fixa typ 3 kondomer och kör upp. Men inte för långt och håll inte på och sug upp det längre upp i tarmen, då kan det fastna (återigen: egen erfarenhet, kom ut efter ett dygn dock oskadat, men då hade jag tur).

Det jobbiga är ju att du måste i princip köra upp det och ta ut det två gånger: först på flygplatsen när du går igenom säkerhetskontrollen (för säkerhets skull) och sen en gång på planet innan landningen.

Så frågan är om det är värt det för bara en mindre mängd? Kanske ändå softare att fixa med bitcoins och beställa på FS eller liknande? Jag skulle tro det.

En mindre mängd som du tar i munnen och kan svälja vid åsynen av polis skulle jag dock kunna tänka mig är värt det. Satsa på något riktigt starkt, dyrt, bra hasch som du formar till en snus eller pillerformat så att det går lätt att gömma och lätt att svälja snabbt om du behöver det. Det är ganska enkelt och ganska lågrisk, om du frågar mig.

Just det, se till att vara lite full också, det hjälper mot nervositeten. Tullarna kollar efter yttre tecken på stress.

GLHF.

När jag blivit markerad av hund och inte bara blivit plockad i allmänhet så har jag fått strippa naken och squata på huk samt hosta, hade jag haft nån i analen hade jag toskat då. Jag skulle säga antingen har man mindre mängder i munnen, eller större mängder i magen.

Jag har en bekant som jobbar i tullen på Arlanda och han berätta att de inte jobbar natt om de inte har direkta misstankar mot en specifik person. Så en nattflight är alltid att föredra då kommer det nästan garanterat inte finnas någon tull och skulle dom vara där söker dom efter en specifik person.
Citera
2020-01-06, 05:24
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
När jag blivit markerad av hund och inte bara blivit plockad i allmänhet så har jag fått strippa naken och squata på huk samt hosta, hade jag haft nån i analen hade jag toskat då. Jag skulle säga antingen har man mindre mängder i munnen, eller större mängder i magen.

Jag har en bekant som jobbar i tullen på Arlanda och han berätta att de inte jobbar natt om de inte har direkta misstankar mot en specifik person. Så en nattflight är alltid att föredra då kommer det nästan garanterat inte finnas någon tull och skulle dom vara där söker dom efter en specifik person.

Oj fan. Fast grejen är väl att det inte luktar om man har det i kroppen. Så risken för att bli markerad av hund på riktigt om man har det i anus är minimal. Då ska man ha varit slarvig och ha lukten på kläderna eller liknande. Hela grejen med att ha det i kroppen är ju att det är enda stället där hunden inte kan känna lukten.

Jobbigt också om de misstänker en och ber hunden låtsas "markera". Då är man ju körd. Det har jag inte ens tänkt på, lol. Jobbigt. Lägger nog ned detta med smuggling framöver, tror jag.

Intressant det du skriver om nattflyg. Känns ändå ganska tveksamt. Känns som att colombianska maffian skulle ha listat utd et vid det här laget och skickat alla med nattflyg. Men å andra sidan är det ju bra info om det kommer från någon som har bra koll på läget, som du säger. Men vet av egen erfarenhet att man inte alltid har koll på alla rutiner och sånt om man är en enskild anställd. Vet du vilken position denne person innehar?
Citera
2020-01-06, 08:47
Medlem
SkogsBananensHampas avatar
Citat:
Jag har en bekant som jobbar i tullen på Arlanda och han berätta att de inte jobbar natt.

Haha tänk efter om det verkligen hade varit så nötpumpa
Citera
2020-01-07, 02:38
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Oj fan. Fast grejen är väl att det inte luktar om man har det i kroppen. Så risken för att bli markerad av hund på riktigt om man har det i anus är minimal. Då ska man ha varit slarvig och ha lukten på kläderna eller liknande. Hela grejen med att ha det i kroppen är ju att det är enda stället där hunden inte kan känna lukten.

Jobbigt också om de misstänker en och ber hunden låtsas "markera". Då är man ju körd. Det har jag inte ens tänkt på, lol. Jobbigt. Lägger nog ned detta med smuggling framöver, tror jag.

Intressant det du skriver om nattflyg. Känns ändå ganska tveksamt. Känns som att colombianska maffian skulle ha listat utd et vid det här laget och skickat alla med nattflyg. Men å andra sidan är det ju bra info om det kommer från någon som har bra koll på läget, som du säger. Men vet av egen erfarenhet att man inte alltid har koll på alla rutiner och sånt om man är en enskild anställd. Vet du vilken position denne person innehar?

Ja han är helt vanlig tulltjänsteman. Problemet för alla mer organiserade smugglare är ju att de nästan oavkortat torskar på grund av spaningsarbete och då kommer dom ju som sagt vara där. Grejen är att det knappt kommer några flighter alls till Arlanda under natten, utan det rör sig om mellan 3-5 flighter mellan 00-05 och de har helt enkelt för få anställda för att ha personal schemalagda under de timmarna om de inte har en direkt misstanke. Sen så antar jag att dom säkert då och då lägger in nåt extrapass på natten, men det är som jag förstår det ytterst tveksamt.
Citera
2020-01-07, 04:04
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ja han är helt vanlig tulltjänsteman. Problemet för alla mer organiserade smugglare är ju att de nästan oavkortat torskar på grund av spaningsarbete och då kommer dom ju som sagt vara där. Grejen är att det knappt kommer några flighter alls till Arlanda under natten, utan det rör sig om mellan 3-5 flighter mellan 00-05 och de har helt enkelt för få anställda för att ha personal schemalagda under de timmarna om de inte har en direkt misstanke. Sen så antar jag att dom säkert då och då lägger in nåt extrapass på natten, men det är som jag förstår det ytterst tveksamt.

Bra info! Tack!

Såg i dina tidigare trådar att du jobbar med behandling av missbrukare. Men du kommer även med en hel del tips. Antar att du har en ganska nyanserad syn på bruk/missbruk. Glad att se att det finns vettiga människor i vårdapparaten, ni behövs!
Citera
2020-01-07, 05:39
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Bra info! Tack!

Såg i dina tidigare trådar att du jobbar med behandling av missbrukare. Men du kommer även med en hel del tips. Antar att du har en ganska nyanserad syn på bruk/missbruk. Glad att se att det finns vettiga människor i vårdapparaten, ni behövs!

Ja det stämmer!

Jag har inget emot droger alls. Jag vet att jag inte kan hantera droger av något slag utan att fastna i missbruk igen. För mig är det dock konstigt att skylla på drogerna som problemet när det i själva verket finns underliggande faktorer som dels handlar mycket om genetik som gör att en liten andel av befolkningen inte kan hantera droger men också om underliggande dåligt mående som kan avhjälpas av droger under en tid tid, men i slutänden är det ju det dåliga måendet som är problemet och inte själva drogen i sig.

Men att försöka bli av med drogerna och tro att det skulle lösa problemet är i min bok helt galet, precis som förbudstiden i USA på 30-talet visade vad gällde alkohol. Jag tror att vi måste se till att kunna ge hjälp till dom som behöver det samtidigt som de som vill använda droger borde få göra det. Fler folk dör av kriget om droger än av droger, det är fan riktigt sorgligt och dessutom ett extremt ineffektivt sätt att motverka missbruket.
Citera
2020-01-14, 02:23
Medlem
Battery6s avatar
Otroligt dumt att ta den risken och förstår inte varför du skulle göra en sådan sak. Är en sak att åka dit på en ringa narkotika men att smuggla in droger i landet är inget brott som tas lätt på, kan inte tänka mig en situation där det skulle vara värt risken även om tanken på att ha jävligt bra röka kan vara väldigt lockande. Men tycker du borde tänka på att det kommer ta slut även om du lyckas och du ska ju till Amsterdam, räcker det inte att röka fint där? Om du ska göra det så finns det inget 100% säkert sett, du tar en risk oavsett hur du bär dig åt så jag förslår att du bara ger upp den tanken innan du sitter i ett förhörsrum för där bryr dom sig inte mycket om att du är en liten pojk vet du.
Citera
2020-01-15, 06:51
Medlem
C0d3m4st3rs avatar
har tagit med från amsterdam en gång. det är ju bara tur eller otur. har de hundar är du fucked.
Har de inte hundar så är det jackpot!
Citera
2020-01-15, 07:59
Medlem
GamleJans avatar
Har varit i Amsterdam både på 80, 90 och 00-talet för jobb.
80% av gångerna har det varit tull eller polis på Arlanda vid hemresa. Den gemensamma nämnaren här är utseende. Faktiskt. Varenda gång tullen har bjudit in någon till sitt rum så har det varit suspekt utseende; solglasögon, hippie/rave-kläder, dreadlocks osv.

Jag har jobbat med marknadsföring inom databranschen och klär mig vanligtvis propert med både skjorta och rock och hade alltid min portfölj med mig. Blev aldrig stoppad eller ens tittad åt mer än en vänlig nick, och då bör tilläggas att varje kväll i Amsterdam så var vi ute och sladdade och vid flera tillfällen har jag (omedvetet) haft 0.5-2 gram gräs kvar i nån byxa eller jacka. Har alltid varit en välkommen bonus om kvällarna när man anlänt hem, ett glas cognac och lite Amsterdam-gräs. Man tackar.

Men jag har nog haft tur också såklart. Står hundarna där så kan det vara svårt.. personligen skulle jag inte chansa. Fånga stunden när du är i Amsterdam. Åk hem med minnena och återvänd vid annat tillfälle.

Sidnotis: Min väns son har sitt skivbolag i just Amsterdam och han åker väldigt ofta mellan Arlanda och Schiphol och han har en helt annan story; nämligen att 80% av hans resor är helt utan tull och polis. Nerdragna persienner och fritt fram. MEN.. chansa inte. Oavsett, väldigt onödig prick att få på sig.
Citera
2020-01-15, 18:59
Medlem
Brukaexta några gram i munnen redo att sväljas ifall de har humdar
Citera
2020-01-21, 22:22
Medlem
Alltså. Så här gör jag. I Amsterdam rullar jag tre till fyra fetingar innan avresa. Rullar sedan in dem i plastfolie. Därefter vanlig tejp ett par varv.
Oftast blir paketet litet och lätt att gömma. Lägger det alltid i en jeansficka i smutstvätten. Byxorna med produkten lägger jag högst upp i tvätten. De häller alltid ut påsen, så de hamnar alltid längst ned. De orkar helt enkelt inte. Jag ser väldigt snäll ut också. Det kanske hjälper. Le alltid.

Har aldrig torskat på det hittills.

En gång fick jag strippa. Han bad mig skaka på pungen. Vilket jag gjorde. Paketet hittades inte den gången heller.

En gång kom en liten hund direkt vid avstigning av planet. Jag blev lite nojig men den snokade vidare.

Har man inte mer än 1-2 gram på sig är det inte så hysteriskt liksom. Torskar man för det får man på sin höjd en anmärkning om man i övrigt är ostraffad och fungerande.
Citera
2020-01-22, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyo
Alltså. Så här gör jag. I Amsterdam rullar jag tre till fyra fetingar innan avresa. Rullar sedan in dem i plastfolie. Därefter vanlig tejp ett par varv.
Oftast blir paketet litet och lätt att gömma. Lägger det alltid i en jeansficka i smutstvätten. Byxorna med produkten lägger jag högst upp i tvätten. De häller alltid ut påsen, så de hamnar alltid längst ned. De orkar helt enkelt inte. Jag ser väldigt snäll ut också. Det kanske hjälper. Le alltid.

Har aldrig torskat på det hittills.

En gång fick jag strippa. Han bad mig skaka på pungen. Vilket jag gjorde. Paketet hittades inte den gången heller.

En gång kom en liten hund direkt vid avstigning av planet. Jag blev lite nojig men den snokade vidare.

Har man inte mer än 1-2 gram på sig är det inte så hysteriskt liksom. Torskar man för det får man på sin höjd en anmärkning om man i övrigt är ostraffad och fungerande.

Bra tips som säkert kan vara användbara för andra som funderar på smuggla med sig lite från till exempel Amsterdam. Verkar smart att lägga ett litet paket med cannabis i en jeansficka högst upp i tvätten. Sen när tullarna häller ut påsen så hamnar det längst ner och dom orkar helt enkelt inte kolla där. Du har ju aldrig heller torskat på det så det verkar vara ett bra tips för att smuggla en mindre mängd. Och som du säger så är det hellrer ingen större grej om man har 1-2 gram på sig. Om man mot all förmodan torskar får man på sin höjd en anmärkning om man i övrigt är ostraffad och fungerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in