2019-07-22, 22:50
Medlem
Secs avatar
Har fått strippa helt på Arlanda en gång. En hund som fattade intresse för mig utan att jag ens varit i närheten av droger. Så nog fan finns det hundar där.
Citera
2019-07-22, 23:01
Medlem
Alltså allt funkar ju så länge dom inte kollar.

Vet att hundar ibland går och sniffar på väskorna innan dom kommer ut på bandet. Och ibland står tullen när man ska gå ut men inte alltid.

Så det är väl rätt omöjligt att svara på.

Väldigt få länder kollar ju när du reser ut från dom också. Tror LAX till och med gått ut med att om dom hittar mindre än 26 g så gör dom inget.
Citera
2019-07-22, 23:04
Medlem
Lekbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand

Väldigt få länder kollar ju när du reser ut från dom också. Tror LAX till och med gått ut med att om dom hittar mindre än 26 g så gör dom inget.

Kan säga att dem gör det samma på Köpenhamns flygplats, hundar som gick runt och sniffade på folk. Sen är det väl U-länder likt Colombia etc som gör sådant då mycket droger förs ut därifrån.

Hur är det på Amsterdams flygplats? Kan tänka mig att många tar med sig godsaker hem.
Citera
2019-07-23, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Har fått strippa helt på Arlanda en gång. En hund som fattade intresse för mig utan att jag ens varit i närheten av droger. Så nog fan finns det hundar där.
Haha fan va sjukt. Skulle kunna hända mig också då jag ibland har gräs i min ryggsäck. Skulle aldrig få för mig att ta med något till en flygplats dock. Men antar att doft rester kan sitta kvar.
Var det i tullen påväg hem då eller?
Citera
2019-07-24, 23:03
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Haha fan va sjukt. Skulle kunna hända mig också då jag ibland har gräs i min ryggsäck. Skulle aldrig få för mig att ta med något till en flygplats dock. Men antar att doft rester kan sitta kvar.
Var det i tullen påväg hem då eller?

Japp. Kom tydligen från ett högriskland ( Danmark &#128514
Citera
2019-08-13, 13:15
Medlem
tnems avatar
Citat:
Eller så ha man lärt hunden att markera på kommando, för att kunna plocka in de man vill.
De tyckte helt enkelt att du såg misstänksam ut.
Citera
2019-08-20, 00:51
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:

Jag med. På alla flyg från Amsterdam med unga människor står de och väntar med hund. Så sjukt att det räcker. Ja, jag hade rökt i Amsterdam - är inte det en fullt giltig anledning att hunden markerar, är det verkligen skäl att kränka min integritet - att misstänka att jag smugglar? Man har ju för tusan lämnat Sverige och rest till ett land just för att slippa bryta mot lagen.

De var helt säker på att jag hade gömt nåt i min laptop och hade sönder "gångjärnen" på den när de försökte röntga. Suck. Tullpersonalen var ganska schysst att ha och göra med ändå. På vägen till tullrummet följde en polisman med som var tvärtom, skrek åt tulltjejen att hon skulle hålla koll på mig så jag inte slängde ifrån mig nåt. Utböt blick med tulltjejen och det var som vi bägge tänkte "men herregud, ta det lugnt människa" om polisen.

Sen dess flyger jag via Oslo. Så mycket mer chill. Skulle aldrig utsätta mig för det där igen.

Längtar verkligen tills det blir lagligt och man får en ursäkt och kompensation för allt sånt här jävla bullshit.
Senast redigerad av OdCaBo 2019-08-20 kl. 00:57.
Citera
2019-10-07, 21:48
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Tog med chokladnötter med thc ifrån LA för ett år sen typ, låg i tygväskan man får ta i handen, inga problem.
Citera
2020-01-04, 05:11
Medlem
PurpleHaze-Ganjabreeders avatar
Förutsatt att det inte är kilovis du ska ta hem från A-dam så vet jag att många kör schampo- och duschtvålflaskor. Töm flaskorna ordentligt och LÅT DOM TORKA ORDENTLIGT!
Sedan är det bara att proppa flaskorna fulla och då menar jag verkligen PROPPA DOM FULLA!
Sedan är det bara att införskaffa en förpackning SuperExoxy lim och försluta flaskan en gång för alla. Doften från schampot eller duschtvålen sitter kvar i plasten åtskilliga veckor så man behöver aldrig vara orolig för att tullarna sniffar sig till innehållet. Har tullen däremot hundar så det kört!

Detta förutsätter naturligtvis att inte flaskan är genomskinlig.

Sedan är det bara att ta en vass kniv och skära upp flaskan när man kommer hem.
Citera
2020-01-05, 00:32
Medlem
Pieceess avatar
Jag har varit en risky jävel och alltid lagt det i bh’n. Ryms mer än man tror! Lätt 2hg, beroende på vilket land helt klart så är det olika nivå på kontroll vid utresa, men väl på plats vid Arlanda eller mindre flygplatser så är hundarna på långa arbetspass. De presterar inte i närheten av vad deras förare förväntar sig. Håll dig iskall, tror som någon skrev ovan att de i vissa fall kommenderar hunden att markera (dvs sitta ned) utan att vi hinner märka det, och man går med på en visitation, ser du misstänkt ut eller nervös är det skäl nog att visitera.
En bekant och anställd på just Arlanda vid bagagebanden säger att han ser hundarna ”arbeta” i flera timmar, mer tid än de klarar av att hålla fokus. Hundarna är till största del i skrämselsyfte, då vi tänker att ”oh jävlar, där har vi en hund, jag ska aldrig smuggla den här vägen iallafall”.
Det är precis det du ska. Keep your cool!
Citera
2020-01-05, 04:59
Medlem
mongomanishs avatar
Jag har vid många tillfällen tagit med mig röka med flygplan, men efter att jag första gången vid sexton års ålder blev markerad av en hund eftersom jag haft en haschbit i plånboken tidigare och sedan blivit strippad så lärde jag mig att man aldrig får ha det "tillgängligt".

Det finns två sätt som har fungerat bra för mig, det ena som bara funkar vid mindre mängder är att ha med sig i munnen. Dvs när man ska passera tullen så stoppar man det i munnen. Lättast är att rulla ihop en eller några bollar som man vet att man enkelt kommer kunna svälja, säg 1g hasch eller 0,5g pulver i varje boll. På det sättet såg jag alltid till att ha några gram när jag kom fram antingen hemma i Sverige eller dit jag reste.

Det andra sättet är att svälja och lämpar sig ju då till större mängder är att svälja med sig. För en förstagångssväljare rekommenderar jag att inte ta mer än säg 50g uppdelat i typ femmor eller 3,5or för att se hur väl man klarar av det. Mer rutinerade mulor sväljer ju 10g utan pproblem, det är lite upp till var och en vad man klarar av. En normal person kan dock svälja ca 1-1,5kg utan problem såvida man klarar av själva processen av att svälja. Sen är det bara att vänta på att det kommer ut andra vägen.

Kan tillägga att jag fastnat i tullen både med varor i munnen och i magen och det har aldrig varit något problem, dom misstänker liksom inte att en vanlig svensk har magen full med knark. När dom frågat varför jag ser nervös brukade jag bara säga att jag rökt i landet jag kom ifrån och att jag är orolig att jag ska ha råkat glömt en bit nånstans. De brukar alltid vara jättetrevliga och inte alls dömande över att man medger att man gillar att röka.
Citera
2020-01-06, 01:19
Medlem
freeworldTVs avatar
Stor risk att det är hundar på Arlanda om du kommer med flyg från ett högriskland. De kan tom ha en civvare på planet och sånt (jag vet av erfarenhet).

Och nej, du kommer inte kunna hålla färgen när du väl står där, stressad och trött, om du bara har det på dig. VÄLDIGT många som torskat på det. Många som knallat igenom också, med hjärtat i halsgroppen. Men MÅNGA som torskat också. För vad? En femma gräs? Inte värt det.

Så om du ska göra det är det kroppsöppningar du ska köra på.

Det är sjukt jobbigt det med. Har själv smugglat i både rumpan och munnen flera gånger. Munnen är att föredra. Men då kan du bara ta med en mindre mängd.

Rumpan: fixa typ 3 kondomer och kör upp. Men inte för långt och håll inte på och sug upp det längre upp i tarmen, då kan det fastna (återigen: egen erfarenhet, kom ut efter ett dygn dock oskadat, men då hade jag tur).

Det jobbiga är ju att du måste i princip köra upp det och ta ut det två gånger: först på flygplatsen när du går igenom säkerhetskontrollen (för säkerhets skull) och sen en gång på planet innan landningen.

Så frågan är om det är värt det för bara en mindre mängd? Kanske ändå softare att fixa med bitcoins och beställa på FS eller liknande? Jag skulle tro det.

En mindre mängd som du tar i munnen och kan svälja vid åsynen av polis skulle jag dock kunna tänka mig är värt det. Satsa på något riktigt starkt, dyrt, bra hasch som du formar till en snus eller pillerformat så att det går lätt att gömma och lätt att svälja snabbt om du behöver det. Det är ganska enkelt och ganska lågrisk, om du frågar mig.

Just det, se till att vara lite full också, det hjälper mot nervositeten. Tullarna kollar efter yttre tecken på stress.

GLHF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in