2020-01-19, 23:55
Medlem
Vapee1337s avatar
Jag tror det kommer va lugnt
Citera
2020-01-20, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Om man kan somna på 7,5 mg Imovane, visst borde det funka att somna på 2,5 mg Iktorivil? Jag blir normalt sett inte ett dugg trött av ikto, om jag inte kommer upp i doser på typ 8-10 mg men den stimulerar ju GABAa receptorn, och jag kan inte sova utan att ha tagit någon GABA-drog eller GABA-analog (Gabapentin, Lyrica)

Jag har sedan drygt en månad använt Alprazolam och ibland någon Imovane för att kunna sova och jag testade en natt utan och det gick inte. Nu är all Alprazolam slut men jag lyckades hitta 5 st 0,5 mg Iktorivil att sova på. Sen ska jag använda Gabapentin eller Lyrica i 7-8 dagar tills sömnen fungerar. Har gjort detta tidigare och det fungerar.

Men jag undrar hur det ska gå i natt, om 2,5 mg Iktorivil kommer att räcka. Det är den benso jag blir minst trött av av alla bensodiazepiner.
Jaja, nu när jag skriver funderar jag ju på hur fan ni ska kunna svara på det. Alla är vi ju olika.
Men vad tror ni?

Kommer nog hjälpa lite iallafall, hade lätt kört tagit det iaf
Citera
2020-01-21, 17:22
Medlem
C0d3m4st3rs avatar
Vad får man iktrovil utskrivet emot oftast? Är det bara epilepsi?
Citera
2020-01-22, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C0d3m4st3r

Nej, bl.a mot stämningstabilserande också om inte medeciner som lamotrigin, zyprexa m.fl funkat.

Men räkna med ca: 2 år innan du kommit dit om det är för stämningstabilserande
Citera
2020-02-03, 15:18
Medlem
Har märkt och flera har sagt att om man tar fler än 3 kryss2r känner man inget. ätit 8 ikto i kvällen plus massa propavan och atarax och känner mig fullt nykter och normal.
Citera
2020-02-03, 17:30
Avslutad
Citat:
Jag får det som ångestdämpande. Men jag har säkert växt ifrån ångesten, men är så beroende så jag måste ta 2 mg var dag, kan gå ner till 1,5 mg. Har haft den i 19 år, o psykiatern sa ang. Iktorivil;
-Ingen läkare skulle sätta in det här idag!
Citera
2020-02-04, 11:00
Medlem
mecca--villages avatar
10/kartor rivotril i norra skåne, någon som köpt nyligen och kan säga om dom är äkta?
Priset har verkligen gått upp kraftigt på dessa så tacksam för svar
Citera
2020-02-04, 16:32
Medlem
mecca--villages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mecca--village
10/kartor rivotril i norra skåne, någon som köpt nyligen och kan säga om dom är äkta?
Priset har verkligen gått upp kraftigt på dessa så tacksam för svar

Köpte en karta ändå och var bara en 2a på ena sidan. Dock verkar dom börja kicka på som jag minns dom ska göra
Citera
2020-02-04, 17:47
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mecca--village
Köpte en karta ändå och var bara en 2a på ena sidan. Dock verkar dom börja kicka på som jag minns dom ska göra

Jo när man pratar med sig själv så vet man att dom kickat!
Citera
2020-02-04, 19:30
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:

Idag är det oftast bara det ja. Grov EP bör man ha dessutom. Men finns många andra kramplösande också, Gabapentin exempelvis.

De är väldigt restriktiva med att skriva ut benzo ÖHT nu för tiden, tom Oxascand (Sobril).
Citera
2020-02-05, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iFun
Fick iktrovil förra fredagen 8mg uppdelat på 4 gånger per dag.

Är det bara jag som känner någon slags rastlöshet i huvudet av medecinen? Den har gjort mig aningen lugnare men den har tagit bort effekten av attentinen fullkommligt så jag käner mig rastlös, äter 120mg attentin och hade inte dessa rastlöshet känslor innan jag började med iktron. Äter för medecinering och inte punderi.

Någon som känner samma?

Väldigt missnöjd med resultatet av dessa 8mg, Eller missnöjd och missnöjd, den gör mig ju lugn men ändå rastlös på någotvis, är väldigt ovisst om jag kommer välja fortsätta med dessa eller be om något annat, hade varit intressant om någon annan fått liknande symptom trots stor mängd attentin eller övrig adhd medecin. Kanske bara för mig dom inte går hand i hand direkt.

Edit: Även fått mer ångest sen jag började med dessa men det kan ju ha att göra med att den fått ner mig på jorden och mer bli mig själv och lugnare, har provat hela jävla apotekets lager snart och jag skulle vilja påstå att iktrovil och lamotrigin actavis är väldigt väldigt lika varandra när man äter för medecinskt bruk men mindre biverkningar av iktron.

Är kanske ingen slump, båda används mot epilepsi.

120mg attentin? Antar du har ADHD? Attentin är en CNS stimulant och Iktorivil är en CNS depressant. Så ja, det är inte konstigt att de inte går hand i hand när de är motsatser.
Citera
2020-02-05, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacetrip
Tja,
har käkat ikto ett bra tag nu började med att jag kunde bli skön på 2st. Nu är jag uppe i drygt 10-20st utan någon effekt..
är det troligen toleransen som stigit så jävla högt eller vad e grejen?

Mvh Spacetrip

Iktorivil sitter i betydligt längre än andra bensodiazepiner. Därför det fungerar sjukt bra mot generell ångest jämfört med andra bensodiazepiner. Nackdelen blir givetvis att du måste öka sjukt mycket för att "bli skön". Om du inte gör längre uppehåll mellan. Xanor och stesolid lämpar sig bättre för rekreationellt användande då de går in och ut snabbt. Typ som hur alkoholister kan ligga på 3,0 och fungera efter en längre tids supande.

Iktorivil är rätt unik bland bensodiazepiner, ur ett terapeutiskt perspektiv då den verkar ha minst benägenhet för toleransutveckling. Eller helt sakna sådan, det är så klart individuellt. Men detta är terapeutiska doser, inte för knarkande.

Summa summarum; undvik iktorivil om du ska knarka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in