1. Två mord, olika dödsorsaker, en skjuten en kvävd med plastfolie.
2. Bilen anträffas på en tillsynes öppen P-plats i Norrtälje
3. Vi har ett sms som skickades från BO mobiltelefon kl. 09.00 angående tennis matchen som skulle börja 10.00 (läste om tiden i tråden. Stämmer tiden?)
4. Vi har en färja som går kl.22.00 från Kapellskär till Paldiski.(lördag)
5 två cyklar har nämnts, och har varit av intresse av polisen åtminstone inledningsvis.
6. Grannar har upplevt det som mycket rörelse i området.
7.civilpolis har uppehållit sig i området dagar efter mordet.
8. Pistol som använts vid ett av morden anträffas i bostaden.
Ordningsföljden skulle vara bättre..men har jag missat något..
Senast redigerad av Grannen007 2020-01-21 kl. 16:08.
Kanske motsägs av alla kända fakta, men gubben har ihjäl kvinnan, vet inte hur han ska hantera läget, kör bort bilen i ett led att skapa en story, lämnar bilen, ångrar sig och går hem och skjuter sig själv?
Sursta 22 är rena hotellet 7 pers enligt Ratsit. Ytterligare en, kvinnan, enligt Mr Koll.
H*l*n Lundv*ll (e,a) 58 år ingen uppgift om när hen flyttade in
T*rvi R*nell (a) 47 år inflyttad -17
Toom*s Rudb*rg (a,e) 46 år, inflyttade-17
Lass* R*inup (e) 41 år, inflyttad ingen uppgift
Vikk* Ostr*t (o,a) 38 ,inflyttad -19
Fr*d And*rsson (e) 32år, inflyttad -19
Jaani* Vää* (s,r) 28 år, inflyttade -19
Taavi* Kurvit* (s,s) 28 är inflyttade -19
Man kan förstå att de äldre grannarna finner det obehagligt och det innebär självklart många fler bilar på gatan. Ganska Estniska namn många av dem.
Närområdet kan vara hetare än vad jag först trodde. Är alla kvar i huset eller har någon dragit sin kos?
okej, så här är MIN teori. Gärningsmannen eller männen bor i området.
När paret kom hem blev gärningsmännen överaskade.. bråk uppstod och det slutade med mord.
ELLER det var redan osämja om något dem imellan som slutade med bråk och mord.
Gärningsmännen är inga proffs, de har gjort en massa misstag som polisen håller tyst om därför att de är i mitten på en utredning. Allt måste gå rätt till för att det ska hålla i rätten.
bilen är ett vilospår , att köra iväg bilen på kvällen/natten (förmodligen) så att man ska tro att de inte bor i närheten.
Gärningsmännen var inte okända för paret.
Mannen sålde sitt arv för att han inte ville bo kvar i området.
Området är rätt så ensligt men det är vackert runtomkring med mycket grönområde.
denna lördag var en fin dag men det var nästan öde på Väsbyvägen för jag körde min bil där kl 1200 på väg hem.
Nu hoppas jag att polisen får tag i dessa psykopater som inte ska gå fria på våra vägar.
Känns lite svårt att misstänka dom bara för att det är många skrivna där. Att man är skriven där betyder inte alltid att man bor där.
Utredningen går framåt sas det idag.
Då har man något att nysta i....
Nja med inredd källare är det inte konstigt. Och förmodligen jobbar man mycket när man väl är i sverige. Att dela rum är inget konstigt för dessa killar.
Men om bilen är borta kanske man tror att de är bortresta eller ute på något ärende. Om du kommer hem till en vän du försökt få tag i och upptäcker att bilen är borta, bryter du dig då in i huset?
Det beror på, man går på magkänsla. Nu kanske inte tennisvännerna var jättenära vänner men hade det varit min förälder hade jag definitivt försökt ta mig in.
Skulle vara intressant att veta hur BO var klädda (Tänker mer på vilken tidpunkten för besöket av GM. Med tanke på att kvinnan skulle spela tennis och verkar vara seriös så tror jag inte att det blev så sent innan det blev sängen, senast 23.00 kanske. Är dom fullt påklädda skulle GM dykt upp fredag eftermiddag/kväll.
Förklarar ju iofs cyklarna. En dragbil är lite suspekt att köra nära brottsplatsen.
Man har dragbilen i närheten. Trailern i Norrtälje eller kapellskär. Man stjäl cyklar för sista biten. Efteråt tar man skodan o kör till dragbilen. Kör båda fordonen till Norrtälje. Lämnar bilen. Kopplar trailern kör till färjan.