2020-01-21, 15:15
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja nyss torterades en stackars Gällivare-bo av svenska pundare genom att bli våldtagen med kofot, skuren i hälsenorna, öron, tår osv osv
Wut? Länk till tråd?
Citera
2020-01-21, 15:16
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
"En timme innan den första matchen (på lördagen 11/1) fick hennes medspelare ett kortfattat sms om att hon var magsjuk. Efter det lämnades alla kontaktförsök från tenniskamraterna obesvarade."

En synnerligen märklig omständighet???
Kan inte tolka detta på annat rimligt sätt, än någon nära bekant varit inblandad och skickat detta från hennes telefon!

Varför? Om luren plingar till fattar vem som helst att någon försöker ta kontakt. Om jag skulle hålla någon gisslan i sitt hem hade jag försökt avstyra kontaktförsök.
Citera
2020-01-21, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Eller så är det någon av polarna som rekar åt gärningsmännen.

Plåtar kan vara falska.

Ont. Grannarna säger att man inte är förvånad. För 2 år sen fanns 4-5 barnfamiljer men nu massor av folk som flyttar in och ut. Ett av desa hus är sursta 26 med 7 balter. Grannarna tror på öststatsspåret iaf.

För vem har grannarna uttalat den misstanken?
Citera
2020-01-21, 15:20
Medlem
Citat:
Eftersom jag tror på öststatare så åkte man 1900 lördag kväll. 22.00 går färjan kapellskär paldiski.

Vilken dag pratar du om att detta skulle skett, att man tog båten 22.00?
Citera
2020-01-21, 15:20
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
"En timme innan den första matchen (på lördagen 11/1) fick hennes medspelare ett kortfattat sms om att hon var magsjuk. Efter det lämnades alla kontaktförsök från tenniskamraterna obesvarade."

En synnerligen märklig omständighet???
Kan inte tolka detta på annat rimligt sätt, än någon nära bekant varit inblandad och skickat detta från hennes telefon!

Eller så var hon helt enkelt magsjuk och satt telefonen på ljudlös eller slog av den,Det gör i alla fall jag när jag blir sjuk
Citera
2020-01-21, 15:21
Moderator
OYs avatar
Kanske motsägs av alla kända fakta, men gubben har ihjäl kvinnan, vet inte hur han ska hantera läget, kör bort bilen i ett led att skapa en story, lämnar bilen, ångrar sig och går hem och skjuter sig själv?

Erkänner, kan inte alla detaljer i fallet.

Men är det uteslutet att gubben kan ha gjort det?
Citera
2020-01-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Wut? Länk till tråd?

https://www.flashback.org/t3100796p5

Den tråden behöver mer folk för det är så satans sjukt
Citera
2020-01-21, 15:23
Medlem
varför kväva någon när man har ett vapen??
jag tror att de mördades under två olika tider inte samtidigt, det kan förklara varför en blir skjuten och en kvävd i plastfolie... som mördaren verkar gå omkring med i fickan.
Citera
2020-01-21, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
För vem har grannarna uttalat den misstanken?

För media. Indirekt. Man klagar på att mycket folk har flyttat in och ut på sistone. I ett grannhus bor 7 balter. Inte så långsökt att det är öststatare grannarna klagar över indirekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Vilken dag pratar du om att detta skulle skett, att man tog båten 22.00?

Lördag.
Citera
2020-01-21, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
varför kväva någon när man har ett vapen??
jag tror att de mördades under två olika tider inte samtidigt, det kan förklara varför en blir skjuten och en kvävd i plastfolie... som mördaren verkar gå omkring med i fickan.

Utpressning av den ännu levande. Eller så är mannen skjuten av impuls. Naturligtvis undviker man att skjuta i möjligaste mån.

Plastfolie har man tagit från köket tex.
Citera
2020-01-21, 15:29
Medlem
Citat:
Utpressning av den ännu levande. Eller så är mannen skjuten av impuls. Naturligtvis undviker man att skjuta i möjligaste mån.

Plastfolie har man tagit från köket tex.
Med tanke på att det finns hus precis bredvid, på andra sidan lilla trädungen, så känns det smått desperat och onödigt att skjuta. Det hörs rejält. Men folk är väl vana vid smällare, så man kanske inte reagerar.
Citera
2020-01-21, 15:33
Medlem
Citat:
För media. Indirekt. Man klagar på att mycket folk har flyttat in och ut på sistone. I ett grannhus bor 7 balter. Inte så långsökt att det är öststatare grannarna klagar över indirekt.

Lördag.

Går ingen båt på lördag. Däremot söndag kl.08.00
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in