Kanske motsägs av alla kända fakta, men gubben har ihjäl kvinnan, vet inte hur han ska hantera läget, kör bort bilen i ett led att skapa en story, lämnar bilen, ångrar sig och går hem och skjuter sig själv?
Erkänner, kan inte alla detaljer i fallet.
Men är det uteslutet att gubben kan ha gjort det?