Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Sursta 26, det är väl parets adress?
Vilken adress var det som någon skrev om dessa 7 personer?
AB:
"
Aftonbladet har pratat med flera personer som bor i närheten av det mördade paret. En person beskriver villaområdet som en idyll som slogs sönder för två år sedan.
– För några år sedan var vi bara fyra–fem familjer på gatan. Då visste man precis vilken familj som hade vilken bil. Men de senaste två åren har det flyttat in folk hela tiden. Jag har tappat räkningen på vilka bilar som rör sig i området, säger han."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3RLaG/uppgifter-kvinnan-hittades-med-plastfolie-runt-huvudet
Samtidigt kommer absolut alla dessa personer som bor nära att kollas noga, och skulle någon av dessa personer saknas nu borde det ha framgått.
Om man inte når framgång i fallet kommer man nog att topsa personer inifrån och ut, så att det skulle vara någon av dessa känns magstarkt.
Men det kan finnas vänner till vänner, rykten.
Och iofs, kan man kväva någon med plastfolie, då kanske man är en mycket iskall person. Så iskall att man mördar på så nära håll och återvänder till sitt hem som ligger i grannskapet?
Bilen är ett villospår?
Cyklarna också?
Om de har stulits tidigare, var har de förvarats? Undangömda?
Men att inget endaste DNA ska finnas på en sådan våldsam brottsplats är svårt att tro.
Även om man har skyddshandskar, så kan saliv, svett, hudavskrap eller hår ha lämnats. Skoavtryck?
Pistolen, var kommer den ifrån? Ingen koppling till andra brott?
Varför ens lämna den på plats?
Sursta 22 är rena hotellet 7 pers enligt Ratsit. Ytterligare en, kvinnan, enligt Mr Koll.
H*l*n Lundv*ll (e,a) 58 år ingen uppgift om när hen flyttade in
T*rvi R*nell (a) 47 år inflyttad -17
Toom*s Rudb*rg (a,e) 46 år, inflyttade-17
Lass* R*inup (e) 41 år, inflyttad ingen uppgift
Vikk* Ostr*t (o,a) 38 ,inflyttad -19
Fr*d And*rsson (e) 32år, inflyttad -19
Jaani* Vää* (s,r) 28 år, inflyttade -19
Taavi* Kurvit* (s,s) 28 är inflyttade -19
Man kan förstå att de äldre grannarna finner det obehagligt och det innebär självklart många fler bilar på gatan. Ganska Estniska namn många av dem.
Närområdet kan vara hetare än vad jag först trodde. Är alla kvar i huset eller har någon dragit sin kos?