2020-01-18, 13:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Just det. Och kan lika gärna vara så, i just detta fallet, att vederbörande lessnat på det bizarra landet och gjort förberedelser för att utflytta.
Källor jag har, i relativt närområde, säger mig att det mkt väl kan ligga till just så.
I så fall var det bara ren oflax, att BO inte hann verkställa sin utlandsflytt. Shit happens!

Du börjar nästan få ayatollahnivå på dina klagomål och domedagsprofetior. Det är många som gärna vill tillbringa annalkande pensionen i varmare länder under vinterhalvåret. Det är inget märkligt eller behöver bero på att man tycker hemlandet är speciellt bizarrt.
Citera
2020-01-18, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DajDiRaj
Eftersom du inte verkar fatta skall jag vara övertydlig.
Någon ser på taxerad förmögenhet att BO är "rik".
Som i de flesta fall är förmögenheten bunden i fasta egendomar.
Genom hot o dylikt kan möjligen GM pressat BO att sälja av delar för att sedan komma åt pengarna.
Det kan ha varit en lång process innan "urladdningen".
Tror BO är helt ärliga och reko: Inget misstänkliggörande alls!
Hur då då? Om BO utsatts för olika hot och tvingats sälja, så borde han väl gått till polisen? Och skaffat skyddat boende?
Eller är det kanske så, att varken det ena eller det andra finns, för ett sådant case.

Jag tvivlar att snutarna klarar att klara ut detta, håller samtidigt som en lågoddsare att GM kom cyklande...Österifrån!
Från vargmötesvägen, således, säkert ett antal dumsvennar i V.tuna som "röjt" BOs ekonomiska förhållanden,,
Citera
2020-01-18, 13:38
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Nej, vid niotiden på förmiddagen avbokade hon dubbelmatchen i tennis som skulle spelas klockan 10.00.

Jag är inte alls säker på att mördarna är några bekanta, tror snarare på några utländska hantverkare eller några för paret helt okända personer.

Det kan finnas barn men tråden har inte kommit fram till något sådant ännu.

Måste ju ändå vara av intresse att undersöka vem som ärver miljonerna nu.
Citera
2020-01-18, 13:40
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Absolut! Det kanske kan vara Su'annes bror, såvitt det saknas barn?
Det beror ju på om paret hade skrivit något.
Därmed vill jag på intet sätt misstänkliggöra honom.
Citera
2020-01-18, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är obehagligt att samhället skall vara så otroligt transparent att vem som helst kan få veta vad som helst om andra människor. I detta fall vet jag inte om man haft vetskap om brottsoffrens status. Det känns lite märkligt alltihop. Jag undrar om det inte var ett vanligt inbrott som gick åt skogen. Men vad som talar emot det är att offren hölls som gisslan en tid, tvingades skicka sms - alt att bovarna skrev det. Tragiskt detta.
Intressant är det, Varifrån sms.et om walk over faktiskt sändes!? Dvs hade GMs med sig hennes lur??
Citera
2020-01-18, 13:42
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Absolut! Det kanske kan vara Su'annes bror, såvitt det saknas barn?
Därmed vill jag på intet sätt misstänkliggöra honom.

Jag tror att någon var där redan på natten innan hon skickade smset, och jag tror att den personen ville LÅNA pengar men blev nekad.
Citera
2020-01-18, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
GM? Eller dennes bror?
Eller en anstiftare av rån och dubbelmord?
Citera
2020-01-18, 13:50
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
GM? Eller dennes bror?
Eller en anstiftare av rån och dubbelmord?

Fick en annan tanke nu! Det har kanske inte alls med pengarna att göra. Det skulle ju faktiskt kunna vara ett svartsjukedrama där någon varit otrogen och den tredje parten avslöjar otroheten och så eskalerar bråket och de mördas.

Någon har varit där på natten innan hon skickar sms om att hon är magsjuk.

Fast då borde det finnas spår i deras telefoner...

När några bekanta åkte dit så ”ryckte de i dörren” men det var låst... har gärningsmannen nyckel? Varför låste han efter sig? Varför släppte de in mördaren?
Citera
2020-01-18, 13:50
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Kanske har jag missat något?
En av personerna ihjälskjuten (mannen?) och den andra dödad på annat sätt (kvinnan?).
Varför olika tillvägagångssätt?
Om det är så, är det inte relativt ovanligt?
Nej du har inte missat något. Du är observant. Det är andra som läser tråden som missat denna viktiga aspekt. Min teori är vådaskott med BOs eget vapen. GM lär inte haft ett vapen med sig på cyklarna.
Kvinna tystades som vittne.
Citera
2020-01-18, 13:56
Medlem
5549s avatar
Svartsjukedrama hade varit polisiärt uppklarat vid det här laget, precis som teorien om middagsbjudning som gått snett. Mobilkommunikationer, närstående, övriga relationer etc är det första man blickar åt.
Citera
2020-01-18, 13:57
Medlem
PeterNosters avatar
Lars har en del kusiner som han kanske umgåtts med. De är ju dock inte arvsberättigade.

Lars mor hade en syster och en halvsyster. Systern har två döttrar och halvsystern har en son.
Dessa är alla i Lars ålder och bor i Stockholmsområdet.

Ibland blir sådana här släktgårdar oskiftade. Någon gång måste ju Lars mor lösa ut sina systrars andelar men ibland förblir det oskiftat s.k sterbhus.

Vet inte hur lagstiftningen ser ut nu men min mor och hennes syskon var delägare i ett sterbhus sedan fadern dog på 30-talet. Delar av egendomen såldes av då och då eller löstes in av kommunen och då klirrade det till hos alla syskonen.

Syskonen ville panela om huset och tog ner skog och skulle göra avdrag. Då kom det fram att det blev inget avdrag för man får inte ha sterbhus så länge så de fick omvandla fastigheten till handelsbolag.

Det var ju ett fall där en bror dödade sin syster för att de var oense om försäljningen av en sommarstuga.

Just saying.
Citera
2020-01-18, 14:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Hur då då? Om BO utsatts för olika hot och tvingats sälja, så borde han väl gått till polisen? Och skaffat skyddat boende?
Eller är det kanske så, att varken det ena eller det andra finns, för ett sådant case.

Jag tvivlar att snutarna klarar att klara ut detta, håller samtidigt som en lågoddsare att GM kom cyklande...Österifrån!
Från vargmötesvägen, således, säkert ett antal dumsvennar i V.tuna som "röjt" BOs ekonomiska förhållanden,,

Det beror väl på, en del som har stökiga släktingar eller övriga familjemedlemmar som hamnar i knipa med andra kriminella går väldigt långt för att försöka hjälpa även om de annars skulle anmält minsta överträdelse. Det behöver kanske inte ens hotas mot BO, räcker kanske att den som är i knipa berättar vad den tror ska hända om inte problemet löses. Men jag är mer tveksam att det är vad som hänt beträffande försäljningen av fastigheten. Det är väl osannolikt att någon lyckas dra på sig knark- eller spelskulder till flera miljoner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in