2019-12-12, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Ändå spännande att ett elbolag ifrån Skåne som heter: Stockholms Elbolag har så många följare på sin IG från Spanien och latinamerika. Att de var så sugna på el ifrån Sverige där nere

Köpte följare för att legitimera kontot.
Citera
2019-12-13, 17:47
Medlem
Fint land vi liver i ändå, kommer undan med att blåsa folk på 170milj...

helt sjukt
Citera
2020-01-21, 16:08
Medlem
Vet inte om det här är bra nyheter men...

nu har jag hört rykten om att en "känd" person blivit blåst. Kan lova att det nog är den SISTA personen man vill hamna i konflikt med i Sverige aj aj aj, hoppas hans grabbar inte får tag i dessa kvinnor.

Som man bäddar får man ligga antar jag?
Citera
2020-01-21, 16:15
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavur2020
Vet inte om det här är bra nyheter men...

nu har jag hört rykten om att en "känd" person blivit blåst. Kan lova att det nog är den SISTA personen man vill hamna i konflikt med i Sverige aj aj aj, hoppas hans grabbar inte får tag i dessa kvinnor.

Som man bäddar får man ligga antar jag?

Förklara mer?
Citera
2020-02-12, 20:52
Medlem
Nu har dem även startat ytterliggare ett elbolag med namnet Svealands elbolag, exakt samma styrelse plus en kille också, företaget är registrerat på ett kontorshotell i Mall Of Scandinavia, har i princip samma avtalsvillkor med enda ändringen som är namnet på företaget även som info om bolaget på ex elskling.
Precis som med Stockholms elbolag som har kontor på ett kontorshotell på Strandvägen, säkert med bara någon enstaka kontorsplats för att kunna använda sig utav adresserna.

Får se hur lång tid det tar innan även detta elbolag blir svartlistat då
Citera
2020-02-14, 08:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medasmee
Nu har dem även startat ytterliggare ett elbolag med namnet Svealands elbolag, exakt samma styrelse plus en kille också, företaget är registrerat på ett kontorshotell i Mall Of Scandinavia, har i princip samma avtalsvillkor med enda ändringen som är namnet på företaget även som info om bolaget på ex elskling.
Precis som med Stockholms elbolag som har kontor på ett kontorshotell på Strandvägen, säkert med bara någon enstaka kontorsplats för att kunna använda sig utav adresserna.

Får se hur lång tid det tar innan även detta elbolag blir svartlistat då

Bra och få med ett org nr också, om det får för sej att byta namn

ORG NR 559202-1124

https://www.allabolag.se/5592021124/...nds-elbolag-ab
Citera
2020-02-14, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arthro
Kände igen efternamnet på en av dem.

Mycket riktigt, när jag kollade igenom de bluffakturor jag sparat, (hade firma på den tiden), fanns det en Lara Ettwein som undertecknat en av bluffakturorna. "Firman" som skickade bluffakturan hette "informatören". Naturligtvis polisanmälde jag denna plus alla andra bluffakturor min firma fått genom åren. I början ville inte *polisen ta i det med tång, men så började tidningarna skriva om det och då blev det fart på *dom.

De flesta Ettewein verkar hålla till i södra Sverige, släkt? Var kommer namnet Ettwin från?

Hon sitter i 5 bolag totalt.

https://www.allabolag.se/befattnings...fbd2420aff2a3d
Citera
2020-02-14, 23:06
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buho
Jag har haft dem som el bokag, några månader nu;

Bästa billiga pris och allt funkar kanon;

" "

Vänta bara tills du får alla räkningar från dem, då ändrar du snabbt åsikt
Citera
2020-02-16, 01:08
Medlem
Buhos avatar
Perfekt än så länge
Citera
2020-02-18, 19:53
Medlem
Värsta skiten, när jag bytte elbolag ville de ha en avgift för att ha avbrutit i förtid. Kunde hänvisa till mailkorr att så inte var fallet och då backade dem. Då betalade de inte fakturan till elbolaget i hemstaden, som i sin tur skickade en påminnelse med inkassoavgift. Man skickar tydligen till anläggningsadressen, hade jag ingen aning om. Ska definitivt ringa ner dem imorgon. Kommer aldrig mer att byta bolag via elskling.se 👿
Citera
2020-03-20, 17:33
Medlem
Johanna Ettwein (född Larsson år -79) ,ordförande i Stockholms Elbolag, bor i en vanlig villa på Sköldvägen nära köpcentret i Löddeköpinge. Hon är gift med Jens Ettwein (född -77) som driver ett företag för sökmotoroptimering. Företaget Jens äger ligger på Stortorget i Malmö och heter Modfinder AB. Kanske han hjälpt Elbolagen att hamna högst på Energimarknadsinspektionens sida Elpriskollen?

Stockholms Elbolag ägs av Kävlinge Hyreshus AB, där Johanna är styrelseordförande.
Hon är även styrelseordförande i Svealands Elbolag.

Johannas fb https://www.facebook.com/johanna.larsson.758
Jens fb https://www.facebook.com/jens.ettwein
Citera
2020-04-25, 15:13
Medlem
Efter succen med stockholmselbolag.se försökte men rampa upp bondfångeriet. Sommaren 2017 registrerade man följande domäner:

norrlandselbolag.se
goteborgselbolag.se
malmoselbolag.se
skaneselbolag.se
sverigeselbolag.se

Senare under hösten 2017 försökte men registrera motsvarande varumärken
Skånes Elbolag
Göteborgs Elbolag
Sveriges Elbolag
Norrlands Elbolag
Malmö Stads Elbolag

Våren 2018 avslog PRV alla fem ansökningarna med motiveringen att logotypen är alltför lik lilla riksvapnet och därmed ger sken av att vara en organisation kopplad till svenska staten.

Stockholms Elbolag överklagade till både Patent- och marknadsdomstolen och Svea Hovrätt men förlorade i båda instanserna. I hovrätten kom avgörandet 31 januari 2020. Den nya sidan svealandselbolag.se har försetts med en annan grafisk profil.

Av någon outgrundlig anledning får de fortsätta att använda varumärket "Stockholms Elbolag" trots att den har samma logga (som de fick avslag på, för de andra bolagen)

Dom från Svea Hovrätt:
https://www.domstol.se/globalassets/...0-19-m.fl..pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in