2020-01-20, 21:16
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
vad exakt ljög profeten om? förklara specifikt om du vet annars frukta Gud, sprid inte falskheter

Att Jorden är platt, att månen är ett ljus, att regnvatten alltid är rent osv. Listan är rätt lång.
Citera
2020-01-20, 21:49
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Ja det är en avgift som betalas in via skatten och man är som Svensk automatiskt med i den men många ser ingen vits med att vara med om man då kanske inte ens är troende själv.
Det är bara några procent, (Google´ar), det är 1% av inkomsten man betalar in.
Heter just "kyrkoavgift" nu tydligen och inte "kyrkoskatt". Jaja, är väl samma sak bara olika ord.

Läser själv här även nu detta: "Före år 1996 blev varje svensk automatiskt medlem i den Svenska kyrkan vid födseln".

Ja
Det här är intressant. Tack för informationen. För mig visste jag inte detta förut
Citera
2020-01-21, 05:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Jesus sa ju att vi skulle tolka "tidens tecken" ungefär som när vi ser att årstiderna växlar och går från en årstid till en annan. Och att "där liket ligger samlas gamarna".
Vad är då liket och vilka är gamarna?
Men jag och många nu känner väl att det inte är så lång tid kvar nu fast nåt exakt datum så klart inte kan fastställas. Bara att vänta och se, ta vara på varje dag och krama varandra en extra gång i trafiken.

Lite halvskämtsamt påstående i sista meningen där med lite ömhet och kärlek.

Fler och fler går ur Svenska Kyrkan, som skattebetalande medlemmar då, tror det var runt 60.000 förra året?
Svenska Kyrkan den officiella kyrkan då, statskyrkan och svenskar i allmänhet är inte direkt troende. Ett sekulariserat land Sverige brukar man ju säga.
Finns väl nåt mörkertal sas av troende som inte det finns statistik på och frikyrkoförsamlingarna vågar jag inte uttala om hur det ser ut i dom.
En ganska okvalificerad kommentar av mig om det Kristna livet i Sverige som jag inte har nån direkt kontakt med själv längre, har inte nån direkt kontakt med nåt över huvud taget.

< detta är slutet på en kommentar >
Rovfåglarna och liket beskrivs i Uppenbarelseboken 19:11-21.
Citera
2020-01-21, 07:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Jag menar några saker om de dyker upp. Detta indikerar att uppståndelsedagen närmar sig mycket.

Okej. Jag kommer att läsa det. Via Google .
tack
Först behöver man veta att Jesus och apostlarna talar om ett stort avfall inom kyrkan.
Bibeln säger mycket om dessa "kristna".
I 2 Petrusbrevet kan man läsa att:
- Använder Skriften till egen vinning.
- de orsakar splittringar.
- Förnekar Jesus
- Får många som följer dem.
- Gör sig rika på troendes bekostnad.
- De lever efter sina begär (= är laglösa)
Tt
I 2 Timoteusbrevet 4 läser vi att dessa avfallna ledare:
- Är hycklare, för de har inte ett rent samvete.
- Förbjuder äktenskap.
- Förbjuder mat som Gud tillåter.

I 2 Timoteusbrevet 3 kan vi läsa mer om laglösheten.

Detta är viktigt, eftersom den här avfallna kyrkan spelar roll i Uppenbarelseboken. Den kyrkan kallas "horan", och Jesu kyrka kallas "jungfrun".
I Torah ser vi att en "hora" alltid betyder ett avfallet folk, aldrig betyder det några som inte har Skriften.

Jag tog här upp de mest konkreta sakerna om avfallet, det finns mer.

Bibeln visar profetior i NT genom vad som finns i Torah. Jag kommer till det om vi först identifierar "horan".

Horan= RKK
Det stämmer till 100%.
Citera
2020-01-21, 08:12
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
vad exakt ljög profeten om? förklara specifikt om du vet annars frukta Gud, sprid inte falskheter

"Profeten" ljög om mycket. Främst om att han hade hört Guds röst.

Alltså, koranen påstås vara rena rama sanningen och ofelbar, men den innehåller ett flertal tydliga vetenskapliga och historiska fel.

1) Till exempel det felaktiga påståendet om att det finns en barriär mellan saltvatten och sötvatten så att de inte kan blandas, eftersom det finns en skiljelinje som de inte kan överskrida. Det är inte sanning, oavsett det faktum att det finns gott om videoklipp på nätet som försöker försvara Koranens påstående om saltvatten och sötvatten gällande en skiljelinje som de inte kan överskrida eller en "oigenomtränglig barriär", och det stämmer såtillvida att det finns en tillfällig separation mellan sötvatten och saltvatten där floder mynnar ut i havet och i grottor med både havsvatten och inströmmande sötvatten, men denna separation är temporär och varken oigenomtränglig eller permanent, vilket vilken idiot som helst borde kunna fatta eftersom det i så fall skulle innebära att det sötvatten som rinner ut i havet skulle bilda en allt större reservoar av sötvatten och allt regn som faller över havet skulle bli liggande på ytan eftersom sötvatten enligt Koranen inte skulle kunna tränga igenom barriären och saltvatten är tyngre än sötvatten, men vi kan ju alla se att så inte är fallet. I havet är det saltvatten högst upp, så Koranen ljuger. Det finns inte en oigenomtränglig barriär, men det finns en tillfällig barriär som beror på olika temperatur och olika densitet hos olika vattenmassor, men dessa är tillfälliga gränser som med tiden suddas ut och sötvatten blandas med saltvatten.
[55:19] Han låter de två stora vattenmassorna röra sig fritt och mötas;
[55:20] mellan dem har Han likväl dragit en skiljelinje som de inte kan överskrida.

2a) Koranen påstår också felaktigt upprepade gånger att treenigheten inom kristendom skulle syfta på att de kristna tillber tre gudar, när de kristna endast påstår att treenigheten är tre olika uppenbarelser av gud och som tillsammans är en enhet. (4:171, 5:73)

2b) Vidare påstår koranen felaktigt att även Maria av kristna skulle räknas som en del av det kristna gudsbegreppet (och att treenigheten då skulle vara Gud, Jesus och Jesus mor). (5:116)

Något så enkelt som vad de kristna påstod om treenigheten beskrivs felaktigt i Koranen, så vem ska då kunna tro på påståendet att Koranen är ofelbar? Var den ängel som talade till Muhammed från Allah sålunda egentligen inte alls från Allah (eller var det helt enkelt bara så att ingen ängel talade till Muhammed över huvud taget, utan det är Muhammeds egna faktabrister som lyser igenom).

3) Och det är också felaktigt att Moses kunde läggas som spädbarn i Nilen och flyta längs floden och hittas av någon i faraons familj:

[20:40] Och då gick din syster [till Farao palats] och sade: 'Skall jag visa er till [en kvinna] som kan ta hand om honom [och amma honom]?' Så gav Vi dig tillbaka till din moder, så att hennes ögon fick glädjas och hon glömde sin sorg.[När du hade nått vuxen ålder] dödade du en man. Vi befriade dig från ångesten [över detta] men prövade dig med [andra svåra] prövningar. Därpå vistades du flera år hos folket i Madyan; och nu, Moses, har du enligt Mitt beslut kommit [till Vårt möte];

(Flera lögner där: Faraos palats låg vid denna tid i Thebe, vilket är ungefär 60 mil söderut från Israelernas boplatser i Nildeltat. Alltså fysiskt omöjligt att ett spädbarn skulle kunna för det första flyta motströms 60 mil och för det andra att Moses syster skulle kunna ”gå till Farao palats” (alltså helt bortsett från det absurda att en israelisk flicka skulle våga tilltala, och tillåtas tilltala någon medlem av faraons familj.)

4) Senare i berättelsen om Moses har vi det historiska felet att det skulle ha funnits samarier på Moses tid (i koranens berättelse om Moses, Aaron och den gyllene kalven):
20:95 [Moses] sade: "Och du, samarier! Vad ville du uppnå [med detta]?"

Problemet med det är att det inte fanns några samarier (även kallade samariter eller samaritaner) på Moses tid. Historiskt sett är dem som idag (och på Jesu tid) kallas för samarier eller samariter israeliska efterlevande från två stammar i norra israel som överlevde Assyriernas förstörelse av Israels rike år 722 f.Kr och de kallades samarier eller samariter därför att huvudstaden i detta Israels rike hette Samaria. Men det kan historiskt sett inte ha funnits några samariter på Moses tid (omkring 1200-1400 f.Kr.) eftersom staden Samaria inte grundlades förrän minst 400 år senare, då Salomons rike delades upp i två riken, och det nya riket Israel behövde en egen huvudstad.

Varför kallar Moses då en person för samarier i suran 20:95?
Fanns det en annan plats som kallades för Samaria innan Israels rike upprättades? Eller finns det någon annan anledning till att en person kan kallas för samarier?
Samaria betyder ordagrant ”vakttornen” och eftersom det sannolikt fanns vakttorn i flera städer så kan det logiskt sett ha funnits fler platser som kallades för ”Samaria”, men ingen annan sådan plats har så vitt jag vet varit så känd och betydande att deras invånare allmänt kallades för ”samarier”

En annan konstighet med att Moses kallar en annan medlem i ökenvandringen för ”samarier” är att dem som idag kallas för samarier eller samariter ju var israeler från två stammar och då snarare borde ha omnämnts som ”israelit” som alla de andra israeliterna, eller möjligen baserat på sin stamtillhörighet (levit, benjaminit, rubenit osv.)

Här är alltså 4 specifika saker som "profeten" ljög om.

QED
Citera
2020-01-21, 12:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag tror att det här är den svenska underrättelsetjänstens jobb. Och polisen. Alla som bryter mot lagen eller skickar misstänkta pengar. Eller så har han några problem, eller så tar han pengarna från regeringen orättvist. Det måste utredas och avslöjas.
Saudier gör inget olagligt när de finansierar dem som vill ta över Sverige. Våra lagstiftare vill oss inte väl, det är helt tydligt.

Säkerhetspolisen försöker nog att göra ett bra jobb, men chefen för säkerhetspolisen sa i SvT väst att regeringen går in och styr myndigheten och försvårar deras arbete.

Det är en lång historia bakom detta. Jag vill bara att du ska veta att saker i Sverige inte alls är som de kan verka på ytan och att Analfabeten hade sina skäl att reagera som han gjorde. Du kommer säkert att möta sådana reaktioner igen, utan att personen är rasist eller ens speciellt hatisk.

Jag skulle väl också kallas rasist och islamofob av regeringen, eftersom jag ser vilka "muslimer" regeringen hjälper få makt, både här och i tex Marocko.
Förra utrikesministern ville tex att marockanska terrorister skulle få mer makt.
Citera
2020-01-21, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden

Horan= RKK
Det stämmer till 100%.

Vad är RKK för något?
Citera
2020-01-21, 14:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Vad är RKK för något?
Romersk Katolska Kyrkan

Nu är ju Bibeln en "lök", och vi kan förstås alla som individer vara "horor" eller "jungfrur", men nu talar jag om det allra yttersta skalet.
RKK gifte sig med världen, närmare bestämt med vilddjuret i den form som ibland kallas för "Rom 1". Det ska komma ett "Rom 2", vilket jag säger är på G.
Citera
2020-01-21, 14:36
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Saudier gör inget olagligt när de finansierar dem som vill ta över Sverige. Våra lagstiftare vill oss inte väl, det är helt tydligt.

Säkerhetspolisen försöker nog att göra ett bra jobb, men chefen för säkerhetspolisen sa i SvT väst att regeringen går in och styr myndigheten och försvårar deras arbete.

Det är en lång historia bakom detta. Jag vill bara att du ska veta att saker i Sverige inte alls är som de kan verka på ytan och att Analfabeten hade sina skäl att reagera som han gjorde. Du kommer säkert att möta sådana reaktioner igen, utan att personen är rasist eller ens speciellt hatisk.

Jag skulle väl också kallas rasist och islamofob av regeringen, eftersom jag ser vilka "muslimer" regeringen hjälper få makt, både här och i tex Marocko.
Förra utrikesministern ville tex att marockanska terrorister skulle få mer makt.

Jag respekterar din åsikt ändå. Och din synpunkt. För mig älskar jag den nuvarande premiärministern, Stephen Leuven. Mycket trevlig person, vänlighet och mänsklighet. Han åkte inte till Mellanöstern och tog med sig många invandrare på ett stort fartyg som liknar Noas Ark.
Migranerna kom till Sverige själva och sökte asyl. Den passerar genom länderna för att nå Sverige. Anledningen är inte att muslimer vill kontrollera Sverige, och orsaken är rättvis. Sverige är ett av de mest respekterade länderna och de mänskliga rättigheterna. På grund av detta rykte kom folk. Jag kom personligen till Sverige på grund av detta rykte. Jag kommunicerar med många muslimer. Jag vet hur alla muslimer tänker här.
De älskar Sverige. De uppskattar hur regeringen hjälpte dem. De flesta av dem arbetar nu i alla bussar, pizzabutiker, polis och många andra butiker och betalar skatter. Men alla klagar över kylan. Och solen skiner inte. Visste du att en stor andel av dem. Vill de helt enkelt lämna Sverige så snart som möjligt? Naturligtvis ja, de planerar inte att stanna här resten av livet. De ser stor sorg och rutinmässig kamp. Det finns aldrig ett socialt liv i Sverige. Som livet de använde i sitt land.
Annat än D-vitaminbrist och hälsoproblem. För det finns ingen soluppgång.
De väntar på att kriget i Mellanöstern ska ta slut. Sedan återvände de till det första planet.
Jag vet inte varför du tänker på alla muslimer och invandrare. Vill du kontrollera Sverige?
Tyvärr är detta ett fel koncept.
Större delen av Sverige är bara skog och väldigt kallt? Varför vill de ha Sverige? Varför inte bara välja ett annat hett land !!
Ärligt talat, du överdriver mycket för att beskriva att muslimer vill ha kontroll här. Dagar och år ensam. Detta kommer att bevisa.
Har du realistiska bevis för det? Det är inte plottteori, hypoteser och analyser. Ge mig konkreta bevis för att stödja din synpunkt
Citera
2020-01-21, 14:37
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:

Visste du att det syriska folket är den största andelen invandrare med universitetsgrader? Studerar de nu på universitetet med den högsta andelen någonsin? Naturligtvis ja.
Visste du att de flesta syrare har utmärkt ekonomisk ställning i Syrien före kriget och har sina affärer, handel och butiker? De vill att kriget ska ta slut och en återgång till Syrien snabbt.
Å andra sidan, visste du att det finns ett stort åldrande i Sverige? Och det finns inte tillräckligt med födelsetal? Detta är en av orsakerna till att regeringen tog emot så många invandrare? Kanske.
Du ser inte hela bilden. Se statistik. Europa har många. Äldre är äldre. För att den europeiska kontinenten ska upprätthålla välstånd och välstånd och bli en viktig ekonomisk makt. Det bör finnas en hög födelsetakt. För det finns inga barn i överflöd. Denna kontinent lockar många invandrare. Detta är huvudorsaken. Inte för invandrare att erövra Europa. Det är en ologisk idé. Vi har vårt land och vårt land och älskar det. När kriget är slut kommer de flesta av dem frivilligt att återvända till sitt hemland. Varför vill vi ha Sverige? Sverige är mycket kallt och många skogar. Det finns ingen sol i överflöd. Det finns inga sociala relationer, det finns vissa rutiner i det dagliga livet och tristess och det finns vissa rasism. Ibland.
Med allt detta respekterar och älskar jag Sverige och dess människor. Jag har svenskt medborgarskap och älskar det väldigt mycket. Islamens religion har sagt till oss att sprida kärlek och att inte hata någon. Detta är en stor synd
Citera
2020-01-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Vad är RKK för något?
RKK är inte skökan som kallas Babylon i Johannes Uppenbarelse. Babylon är världshandeln, kapitalism. Läs om Babylons fall i Upp 18.

Upp 18
9Och jordens kungar, som har levt med henne i otukt och lyx, skall gråta över henne och klaga när de ser röken från bålet 10och själva står på avstånd, skrämda av hennes plåga. De skall säga: ’Ve, ve, du stora stad, Babylon, du starka stad, på en enda timme har domen kommit över dig.’ 11Och jordens köpmän gråter över henne och sörjer över henne eftersom ingen längre köper deras skeppslaster, 12deras laster av guld och silver, ädelstenar och pärlor, linnetyger och purpur, siden och scharlakan, deras tujaträ, saker av elfenben och dyrbaraste träslag, av koppar, järn och marmor, 13eller kryddor, parfymer och salvor och olika slag av rökelse, eller vin och olja, mjöl och spannmål, eller nötkreatur och får, hästar och vagnar och slavar och människoliv. 14De frukter som du längtade efter gick dig ur handen. Allt som glänser och skiner har du förlorat, och aldrig mer kommer någon att finna det. 15De som handlar med sådana varor, de som har blivit rika genom henne, skall stanna på avstånd, skrämda av hennes plåga, och gråta och klaga: 16’Ve, ve, denna stora stad, som var klädd i fint linne och purpur och scharlakan och lyste av guld och ädelstenar och pärlor. 17På en enda timme har all denna rikedom ödelagts.’

Jag vet inte vem som hittat på att skökan Babylon är RKK, men det är tydligt att de som hävdar det, bland annat Jehovas vittnen, inte förstår vad de läser.
Citera
2020-01-21, 15:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag respekterar din åsikt ändå. Och din synpunkt. För mig älskar jag den nuvarande premiärministern, Stephen Leuven. Mycket trevlig person, vänlighet och mänsklighet. Han åkte inte till Mellanöstern och tog med sig många invandrare på ett stort fartyg som liknar Noas Ark.
Migranerna kom till Sverige själva och sökte asyl. Den passerar genom länderna för att nå Sverige. Anledningen är inte att muslimer vill kontrollera Sverige, och orsaken är rättvis. Sverige är ett av de mest respekterade länderna och de mänskliga rättigheterna. På grund av detta rykte kom folk. Jag kom personligen till Sverige på grund av detta rykte. Jag kommunicerar med många muslimer. Jag vet hur alla muslimer tänker här.
De älskar Sverige. De uppskattar hur regeringen hjälpte dem. De flesta av dem arbetar nu i alla bussar, pizzabutiker, polis och många andra butiker och betalar skatter. Men alla klagar över kylan. Och solen skiner inte. Visste du att en stor andel av dem. Vill de helt enkelt lämna Sverige så snart som möjligt? Naturligtvis ja, de planerar inte att stanna här resten av livet. De ser stor sorg och rutinmässig kamp. Det finns aldrig ett socialt liv i Sverige. Som livet de använde i sitt land.
Annat än D-vitaminbrist och hälsoproblem. För det finns ingen soluppgång.
De väntar på att kriget i Mellanöstern ska ta slut. Sedan återvände de till det första planet.
Jag vet inte varför du tänker på alla muslimer och invandrare. Vill du kontrollera Sverige?
Tyvärr är detta ett fel koncept.
Större delen av Sverige är bara skog och väldigt kallt? Varför vill de ha Sverige? Varför inte bara välja ett annat hett land !!
Ärligt talat, du överdriver mycket för att beskriva att muslimer vill ha kontroll här. Dagar och år ensam. Detta kommer att bevisa.
Har du realistiska bevis för det? Det är inte plottteori, hypoteser och analyser. Ge mig konkreta bevis för att stödja din synpunkt
Åter igen:
Jag talar inte om alla muslimer, utan jag talar om dels de muslimer som följer Qaradawi, dels de som räknas som terrorister i sina hemländer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in