2020-01-20, 19:20
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja

Jesus profeterade också mycket om tiden innan Han kommer tillbaka. Tex i Matteusevangeliet kapitel 24.
Kyrkan är hatad av alla folk. Jesu kyrka då alltså.

Han säger:
"när laglösheten tilltar ska kärleken hos de flesta kallna, men den som håller ut till slutet ska bli räddad".

Det finns många profetior i Bibeln, också.

Hur är kyrkan i Sverige?
Respekteras det av alla svenska människor? Eller hatar vissa människor i Sverige det?
Jag hörde att kyrkan var Sveriges härskare. I forntida historia!
Sedan förändrades systemet i Sverige efter det.
Citera
2020-01-20, 19:31
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt vad du menar med "villkoren för uppståndelsen", men Jesus beskriver domen i Matteusevangeliet kapitel 25 verserna 31-46. Som du där kan läsa är det som i Koranen, fast mer detaljerat i Bibeln.

Jag menar några saker om de dyker upp. Detta indikerar att uppståndelsedagen närmar sig mycket.

Okej. Jag kommer att läsa det. Via Google .
tack
Citera
2020-01-20, 19:50
Medlem
Pusts avatar
Domedagen enligt kristen teologi uppstår enligt Sakarja 14 och Uppenbarelseboken 19:11-21.
Citera
2020-01-20, 20:14
Medlem
LadySwedens avatar
har
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Det finns många sjeiker i arabvärlden. Även Youssef Al-Qaradawi. Utstämd och ingen älskar honom. Jag tror att han arresterades i Egypten. Varje sheik som publicerar konflikten arresteras. Men hon är inte en mycket berömd sheik. Och många gillar inte den här sjeiken. Jag kommer från den arabiska världen och vet vad människor lyssnar på.
Folk älskar Sheikh Muhammad Hassan. Samt Sheikh Nabil Al-Awadi. De är mycket måttliga äldste.
Ja jag vet att det är så i arabvärlden. Jag har varit där mycket.

Men i Sverige får dessa muslimer hjälp av svenska regeringen.
Citera
2020-01-20, 20:18
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ja, dagen närmar sig, det ser vi.

Men endast vår Fader i himlen vet exakt dag, det sa Jesus.
Jesus sa ju att vi skulle tolka "tidens tecken" ungefär som när vi ser att årstiderna växlar och går från en årstid till en annan. Och att "där liket ligger samlas gamarna".
Vad är då liket och vilka är gamarna?
Men jag och många nu känner väl att det inte är så lång tid kvar nu fast nåt exakt datum så klart inte kan fastställas. Bara att vänta och se, ta vara på varje dag och krama varandra en extra gång i trafiken.

Lite halvskämtsamt påstående i sista meningen där med lite ömhet och kärlek.
Citat:
Hur är kyrkan i Sverige?
Respekteras det av alla svenska människor? Eller hatar vissa människor i Sverige det?
Jag hörde att kyrkan var Sveriges härskare. I forntida historia!
Sedan förändrades systemet i Sverige efter det.
Fler och fler går ur Svenska Kyrkan, som skattebetalande medlemmar då, tror det var runt 60.000 förra året?
Svenska Kyrkan den officiella kyrkan då, statskyrkan och svenskar i allmänhet är inte direkt troende. Ett sekulariserat land Sverige brukar man ju säga.
Finns väl nåt mörkertal sas av troende som inte det finns statistik på och frikyrkoförsamlingarna vågar jag inte uttala om hur det ser ut i dom.
En ganska okvalificerad kommentar av mig om det Kristna livet i Sverige som jag inte har nån direkt kontakt med själv längre, har inte nån direkt kontakt med nåt över huvud taget.

< detta är slutet på en kommentar >
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-20 kl. 20:38.
Citera
2020-01-20, 20:24
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
har
Ja jag vet att det är så i arabvärlden. Jag har varit där mycket.

Men i Sverige får dessa muslimer hjälp av svenska regeringen.

Jag tror att det här är den svenska underrättelsetjänstens jobb. Och polisen. Alla som bryter mot lagen eller skickar misstänkta pengar. Eller så har han några problem, eller så tar han pengarna från regeringen orättvist. Det måste utredas och avslöjas.
Citera
2020-01-20, 20:43
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Jesus sa ju att vi skulle tolka "tidens tecken" ungefär som när vi ser att årstiderna växlar och går från en årstid till en annan. Och att "där liket ligger samlas gamarna".
Men jag och många nu känner väl att det inte är så lång tid kvar nu fast nåt exakt datum så klart inte kan fastställas. Bara att vänta och se, ta vara på varje dag och krama varandra en extra gång i trafiken.

Fler och fler går ur Svenska Kyrkan, som skattebetalande medlemmar då, tror det var runt 60.000 förra året?
Svenska Kyrkan den officiella kyrkan då, statskyrkan och svenskar i allmänhet är inte direkt troende. Ett sekulariserat land Sverige brukar man ju säga.
Finns väl nåt mörkertal sas av troende som inte det finns statistik på och frikyrkoförsamlingarna vågar jag inte uttala om hur det ser ut i dom.
En ganska okvalificerad kommentar av mig om det Kristna livet i Sverige som jag inte har nån direkt kontakt med själv längre, har inte nån direkt kontakt med nåt över huvud taget.

När jag kom till Sverige såg jag kyrkan hjälpa invandrare.
Regelbundet. Kyrkans tjänsteman var en godhjärtad man. Jag respekterar honom, han har ett mycket vänligt hjärta. Den här mannen hjälpte många människor att hitta ett hus att hyra och lärde sig också svenska. Vi var muslimska och gick till kyrkan på lördag och söndag. Vi dricker kaffe där och äter kaka. Där borta. Och vi pratar.
Ja, jag bor också nära Stockholm.
Citera
2020-01-20, 20:47
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Regelbundet. Kyrkans tjänsteman var en godhjärtad man. Jag respekterar honom, han har ett mycket vänligt hjärta. Den här mannen hjälpte många människor att hitta ett hus att hyra och lärde sig också svenska. Vi var muslimska och gick till kyrkan på lördag och söndag. Vi dricker kaffe där och äter kaka. Där borta. Och vi pratar.
"Dricker kaffe och äter kaka", tycker det låter gulligt och mysigt. Finfint.
Faktiskt
Citera
2020-01-20, 21:00
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:

.......
Citera
2020-01-20, 21:01
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:

......
Citera
2020-01-20, 21:02
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten

Tyvärr förstod jag inte din kommentar väl. Måste en person betala pengar som en skatt på kyrkan ?? Och varför lämnar människor kyrkan? Finns det specifika skäl till detta?
Citera
2020-01-20, 21:09
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Tyvärr förstod jag inte din kommentar väl. Måste en person betala pengar som en skatt på kyrkan ?? Och varför lämnar människor kyrkan? Finns det specifika skäl till detta?
Ja det är en avgift som betalas in via skatten och man är som Svensk automatiskt med i den men många ser ingen vits med att vara med om man då kanske inte ens är troende själv.
Det är bara några procent, (Google´ar), det är 1% av inkomsten man betalar in.
Heter just "kyrkoavgift" nu tydligen och inte "kyrkoskatt". Jaja, är väl samma sak bara olika ord.

Läser själv här även nu detta: "Före år 1996 blev varje svensk automatiskt medlem i den Svenska kyrkan vid födseln".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in