Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Ja, dagen närmar sig, det ser vi.
Men endast vår Fader i himlen vet exakt dag, det sa Jesus.
Jesus sa ju att vi skulle tolka "tidens tecken" ungefär som när vi ser att årstiderna växlar och går från en årstid till en annan. Och att "där liket ligger samlas gamarna".
Vad är då liket och vilka är gamarna?
Men jag och många nu känner väl att det inte är så lång tid kvar nu fast nåt exakt datum så klart inte kan fastställas. Bara att vänta och se, ta vara på varje dag och krama varandra en extra gång i trafiken.
Lite halvskämtsamt påstående i sista meningen där med lite ömhet och kärlek.
Citat:
Ursprungligen postat av
8888zoom8888
Hur är kyrkan i Sverige?
Respekteras det av alla svenska människor? Eller hatar vissa människor i Sverige det?
Jag hörde att kyrkan var Sveriges härskare. I forntida historia!
Sedan förändrades systemet i Sverige efter det.
Fler och fler går ur Svenska Kyrkan, som skattebetalande medlemmar då, tror det var runt 60.000 förra året?
Svenska Kyrkan den officiella kyrkan då, statskyrkan och svenskar i allmänhet är inte direkt troende. Ett sekulariserat land Sverige brukar man ju säga.
Finns väl nåt mörkertal sas av troende som inte det finns statistik på och frikyrkoförsamlingarna vågar jag inte uttala om hur det ser ut i dom.
En ganska okvalificerad kommentar av mig om det Kristna livet i Sverige som jag inte har nån direkt kontakt med själv längre, har inte nån direkt kontakt med nåt över huvud taget.
<
detta är slutet på en kommentar >