2020-01-21, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Enligt MV har polisen klockat exakt hur länge mordet kan tänkas ta och snabbaste flyktväg etc. Jag gissar därför på att det finns en begränsad tidslucka som SD inte har alibi för att de kanske kollat upp hans mobil- och datoraktivitet.
En intressant sak är att EGT, som sade sig vara bekant med SD, också talade om ett snävt tidsfönstret. EGT hade bekanta i polishuset/TR också om jag minns rätt. De ( EGT) tyckte att tidsfönstret var mycket snävt, men svängde av och an i tron på om SD kunde vara GM eller ej.
Tror mig också minnas att SD sagt, enligt EGT, att han varit hemma hela(?) kvällen. Samtidigt har vi uppgiften om att han cyklade till JG vid 21:30(?). Ursäkta att jag inte orkar söka bättre i den här superlånga tråden.
Citera
2020-01-21, 10:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad är det som ska överklagas om det är som du säger att ÅK nu har plötsligt dragit tillbaka sitt uttalande om att hon skulle åtala honom?

Jag har inte sett att fallet är nedlagt?
Källa på att ÅK inte har tillräckligt för att gå till åtal?

Som jag förstått det kommer ett åtal när försvaret har tagit del av allt material och heller inte behöver fler åtgärder innan rättegång.

Det handlar inte om att hon inte har tillräckligt för att åtala redan nu.
Senast redigerad av Rosamund 2020-01-21 kl. 10:27.
Citera
2020-01-21, 10:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu är det väl inte helt vanligt att vänner mördar varandra (oavsett kön)!

Är det någon av dessa vänner som hotat LW som du känner till?
Ingen aning mer är att vi kan utgå ifrån att hon väckte starka känslor inte bara hos SD då hon väl nuppat med flera av dom tighta catchingvännerna?

Det fanns väl några riktigt arga kärringar som också skulle velat gå med runt med bössan och samlat ihop till en hitman?

Då vi väl vet det mest relevanta om LW skulle jag vilja veta mer om SD.

Det som skrivits om honom har tröttsamt nog nästan uteslutande handlat om medlemmars egna behov att skriva av sig sina dåliga erfarenheter om män. Mängd utan substans. Harva fram en sanning om SD ur dessa vittnesmål är som att hitta den berömda nålen i höstacken
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-21 kl. 10:57.
Citera
2020-01-21, 11:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Som jag förstått det kommer ett åtal när försvaret har tagit del av allt material och heller inte behöver fler åtgärder innan rättegång.

Precis.
Citera
2020-01-21, 11:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vad menar du med "motiv var det nog många som hade"?

Vilka tänker du hade motiv till att mörda LW och varför?

Hon visade ju ingen som helst respekt mot
andra kvinnor. Om hennes förhållande med
SD var allmänt känt så kan andra kvinnor
ha känt sig hotade när hon umgicks med
”deras” män.
Citera
2020-01-21, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon visade ju ingen som helst respekt mot
andra kvinnor. Om hennes förhållande med
SD var allmänt känt så kan andra kvinnor
ha känt sig hotade när hon umgicks med
”deras” män.

Fast förhållandet var väl inte allmänt känt mer än hos LW:s närmsta vänner. Och det känns långsökt att andra kvinnor skulle känna sig oroliga för ett fall av förhållande vid sidan av med någon annan. Dessutom i sex års tid och med någon hon ville ha ett fast förhållande med. Det handlade inte om något kortvarigt spontan grej bara. Som jag ser det finns det endast en kandidat inom det facket och det är redan utredda HD.
Citera
2020-01-21, 11:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

T6ckte väl Åkl uttryckte en viss lättnad över att försvaret förekom henne åtalsförlängning denna gång?

Vi får se när långbänks-åsa tycker att hon samlat på sig tillräckligt för att övertyga rätten om SDs utom rimligt tvivel bringat livet ur älskarinnan. Det enda hon gjort är att efter 15 mån, få SD häktad på sannolika annars har Åkl inte övertygat dom 20 mån, hon har haft på sig.

Försvaret har liksom att i detalj opponera mot Åkl indiciekedja också att så rimligt tvivel om Åkl gärningsbeskriving med en alternativ gärningsman.

Samma tvivel om SDs skuld vilket jag väl kan sägas gjort med viss framgång gällande HD eller NW som MT i denna tråd. Vad gäller HD har Åkl bjudit IB en straff i öppet mål.
Brottom nu,,
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-21 kl. 12:05.
Citera
2020-01-21, 12:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
En intressant sak är att EGT, som sade sig vara bekant med SD, också talade om ett snävt tidsfönstret. EGT hade bekanta i polishuset/TR också om jag minns rätt. De ( EGT) tyckte att tidsfönstret var mycket snävt, men svängde av och an i tron på om SD kunde vara GM eller ej.
Tror mig också minnas att SD sagt, enligt EGT, att han varit hemma hela(?) kvällen. Samtidigt har vi uppgiften om att han cyklade till JG vid 21:30(?). Ursäkta att jag inte orkar söka bättre i den här superlånga tråden.

Ja, det stämmer, EGT har sagt att SD ska ha varit hemma hela kvällen.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Cyckeltjejerna tror jag avhandlades just och förhoppningsvis slätades frågetecknet ut till ett utropstecken: Dom existerar endast som en iakttagelse som Dalaan gjorde och inget SD har ens andas om som MV tror eller spekulerar i... PUNKT.
Självklart vill polisen försöka få tag på alla som rört sig i området, men just dessa bär nog ingen frukt hur man än vänder och vrider på det, dom kom från stan och kom mot området minst 10 minuter för sent.

SD har bara sagt att han var hemma hela kvällen och natten, till morgonen när LW:s son ringer.

Liten ordduell mellan EGT och MV om SD och ev slängda sopor 23.20, med anledning av att @flixa81 nämnt att det fanns en observation av en granne av SD i det aktuella området vid den aktuella tidpunkten:

Citera
2020-01-21, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
T6ckte väl Åkl uttryckte en viss lättnad över att försvaret förekom henne åtalsförlängning denna gång?

Vi får se när långbänks-åsa tycker att hon samlat på sig tillräckligt för att övertyga rätten om SDs utom rimligt tvivel bringat livet ur älskarinnan. Det enda hon gjort är att efter 15 mån, få SD häktad på sannolika annars har Åkl inte övertygat dom 20 mån, hon har haft på sig.

Försvaret har liksom att i detalj opponera mot Åkl indiciekedja också att så rimligt tvivel om Åkl gärningsbeskriving med en alternativ gärningsman.

Samma tvivel om SDs skuld vilket jag väl kan sägas gjort med viss framgång gällande HD eller NW som MT i denna tråd. Vad gäller HD har Åkl bjudit IB en straff i öppet mål.
Brottom nu,,

Jag tycker åklagaren har verkat väldigt säker och beslutsam på sin sak sedan SD hämtades in för andra gången. Samtidigt har försvaret fått backa och numera befinna sig i rådande situation. Så jag delar inte din åsikt där. Därmed är det ju inte givet bortom allt tvivel att det måste bli en fällande dom ändå. Hur bevisläget ser ut lär vi bli varse om så småningom. Tycker det känns bra att HD verkligen är utredd och klar.

Jag vet inte om du försöker vara rolig (i så fall befinner du dig i fel tråd) men att kalla dina tafatta försök som framgångsrika är nog enbart något du kan själv kan göra. För egen del tycker jag de har varit pinsamt dåliga. Och än så länge har du väl knappt haft rätt om någonting. Du duckar ju dessutom för frågor som ifrågasätter dina teorier och visar på uppenbara brister.
Citera
2020-01-21, 12:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Fast förhållandet var väl inte allmänt känt mer än hos LW:s närmsta vänner. Och det känns långsökt att andra kvinnor skulle känna sig oroliga för ett fall av förhållande vid sidan av med någon annan. Dessutom i sex års tid och med någon hon ville ha ett fast förhållande med. Det handlade inte om något kortvarigt spontan grej bara. Som jag ser det finns det endast en kandidat inom det facket och det är redan utredda HD.

Det var allmänt känt i GC-kretsen.

Hon hade flera parallella förhållanden
samtidigt som SD.

Hon var ofta ute och letade burkar på
tu man hand med olika män.

Speedlink*ans vänner trodde att de var
ett par.

Beholde*r har pekats ut som pojkvän.

MgL kan ha trott att han var hennes
pojkvän.

Det var många som hjälpte henne när
hon var skadad efter skidolyckan.
Någon av dem kan ha fått för sig att han
var mer än en vän. Men så fort benen bar
henne igen så var det GC 24/7 och han kan
ha känt sig dissad och utnyttjad.
Citera
2020-01-21, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det var allmänt känt i GC-kretsen.

Hon hade flera parallella förhållanden
samtidigt som SD.

Hon var ofta ute och letade burkar på
tu man hand med olika män.

Speedlink*ans vänner trodde att de var
ett par.

Beholde*r har pekats ut som pojkvän.

MgL kan ha trott att han var hennes
pojkvän.

Det var många som hjälpte henne när
hon var skadad efter skidolyckan.
Någon av dem kan ha fått för sig att han
var mer än en vän. Men så fort benen bar
henne igen så var det GC 24/7 och han kan
ha känt sig dissad och utnyttjad.

Det är inte riktigt det intrycket jag har fått. Från och med när skulle det vara allmänt känt inom kretsen? JG blev väl enligt uppgift väldigt förvånad när han fick reda på det och han får väl anses vara en utav SD:s bästa vänner? Sedan finns det ju ett allmänt intresse utav de inblandade att inte sprida ryktet om relationen vidare. LW verkar dock ha behövt prata av sig och vara tydlig mot vissa närstående vänner men att de skulle skvallra känns ganska osannolikt och i så fall på sin höjd till en mindre krets.

Vad jag förstår är det mest män i hobbyn? Inte så konstigt med andra ord. LW var ju dessutom duktig och kunde klättra så det fanns nog fördelar för många att ha med sig henne på tur.

För din teori om svartsjuka vad beträffande andra kvinnor så krävs det att någon annan skulle haft en partner. Några sådana uppgifter har inte jag sett?

Den enda vi vet med dokumenterad svartsjuka är SD. Att i det här läget utav utredningen börja titta på andra alternativ med så lite kött på benen tycker jag känns ointressant. Då får du nog komma med någonting mera konkret först.
Citera
2020-01-21, 12:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det är inte riktigt det intrycket jag har fått. Från och med när skulle det vara allmänt känt inom kretsen? JG blev väl enligt uppgift väldigt förvånad när han fick reda på det och han får väl anses vara en utav SD:s bästa vänner? Sedan finns det ju ett allmänt intresse utav de inblandade att inte sprida ryktet om relationen vidare. LW verkar dock ha behövt prata av sig och vara tydlig mot vissa närstående vänner men att de skulle skvallra känns ganska osannolikt och i så fall på sin höjd till en mindre krets.

Vad jag förstår är det mest män i hobbyn? Inte så konstigt med andra ord. LW var ju dessutom duktig och kunde klättra så det fanns nog fördelar för många att ha med sig henne på tur.

För din teori om svartsjuka vad beträffande andra kvinnor så krävs det att någon annan skulle haft en partner. Några sådana uppgifter har inte jag sett?

Den enda vi vet med dokumenterad svartsjuka är SD. Att i det här läget utav utredningen börja titta på andra alternativ med så lite kött på benen tycker jag känns ointressant. Då får du nog komma med någonting mera konkret först.

I nuläget står det väl tämligen klart att SD är den skyldige så känns onödigt att dra fram kanske men blev det inte mer eller mindre allmänt känt när HD fick reda på affären?

Lena upplevde väl själv att hon blev utfryst av geocachingkretsen en tid efter att affären uppdagades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in