Citat:
Ursprungligen postat av
Perkulatorkaffe
Så asylanterna bor i ödehus i mindre orter?
Om du begrundar den meningen några timmar. Ser du då något fundamentalt fel i den?
Citat:
Ursprungligen postat av
Perkulatorkaffe
Tråden börjar mer och mer likna något som platsar i forumdelen för konspirationer och alternativa teorier.
Det är väl snarare det det varit mest hela tiden.
Hur många inlägg ser du som adresserar frågan i #1?
Dvs:
* Hur definierar vi en bostadsbubbla?
* Hur mäter vi upp bubblan enligt def?
Inte är det många inlägg inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Perkulatorkaffe
Hävda att det inte påverkar bostadsmarknaden att öka befolkningen med två miljoner människor på 35 år. Som i stor utsträckning inte har egna medel till en bostad och måste hållas med sådan på skattebetalarnas bekostnad.
Försök vara lite saklig. Det har jag inte sagt.
Framgår klart och tydligt i mina inlägg vad jag skrivit. Fundera över varför du har behov av att förvränga det. Eller förstår du inte att du gör det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Perkulatorkaffe
Sverige på 1980-talet var ett urbaniserat samhälle med väl tilltaget bostadsbestånd. Bara att sätta sig på valfritt kommunalt transportmedel till valfri förort och titta sig omkring. Är det snustuggande Gällivarebor du ser omkring dig?
Det är många från Norrbotten som flyttat till Stockholm. Vill minnas att SCB har en lista.
Citat:
Ursprungligen postat av
Perkulatorkaffe
De som tar lån till en bostad idag gör ingen sund investering i något produktivt. De deltar i finansieringen av en urspårad invandringspolitik.
Något bisarrt och fantasifullt påstående. Du kommer aldrig kunna rättfärdiga det.
Skulle Byggnads ha lägre löner om vi inte haft någon invandring??
Eller skulle transport ha lägre löner?
Eller skulle kommunala anslutningsavgifter vara lägre?
Tja, om du menar att levnadsstandarden skulle varit lägre så har du ju rätt i att produktionskostnaden för bostäder skulle varit lägre. Men är det det som är din poäng?
Citat:
Ursprungligen postat av
Perkulatorkaffe
Detta är ingen bubbla.
Det är faktiskt en sak vi kan vara överens om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Perkulatorkaffe
Detta är ett korthus byggt på skattefinansierad bostadskonsumtion och gödsling med krediter. Hur länge det håller beror på om omvärlden bedömer att de har mer att tjäna på att rucklet står än att det faller.
På vad sätt har jag och andra fått några skattesubventioner??
Det är tvärtom så att staten plundrat oss när vi sålt. Och plundrat oss på fastighetsskatt.