Citat:
Ursprungligen postat av
MrLevaLivet
Troll!
Sa hen som var helt utan argument.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrLevaLivet
Finns inte en chans att du skulle gå all-in på bostadsmarknaden nyprod nu, du har åkt räkmacka sedan du flyttade hemifrån, sitter nu trygg och fet med låg boendekostnad a la Kim Jung un. Försöker med en dåres envishet haussa upp priser för att suga ut folket (som du ser som dina förtryckta undersåtar) och göra en exit på ålderns höst. Men sorry, fundamenta pekar åt motsatt riktning!
Och så kom det en salig röra av personangrepp och förvirrat svammel. Fullt på Trillske nivå, med den lilla skillnaden att Trillske har mer grova personangrepp och än mindre substans i inläggen.
Jag kommer definitivt att hjälpa mina barn att köpa BR. Och det är dags nu.
Dock skulle jag inte göra det på en ort där inte nyproduktion driver priserna.
Så centralt som möjligt i Stockholm. Gärna nyproduktion. Om 40 år är vi en miljon till här. Och det innebär 1 miljon till som vill bo så centralt som möjligt och betalar för det. Det kommer driva upp centrala markpriser mer. Och även i dagens förorter.
Orter där bara låga räntor och bankers kreditgivning håller uppe priserna, leder till priser som ligger på kanske halva produktionskostnaden. Det kan ju vara lyckat om man tror att orten skall vända och börja växa. Men det ser ju inte jag kommer.
Folk som gaggar om bostadsbubbla verkar inte gnälla så mycket över priserna i stagnerande orter där priserna är på halva produktionskostnaden. Och framförallt inte vara det minsta villiga att själv bygga bostäder och sälja till de priserna. Hur kan det då vara en bubbla?
I stället hittar de några attraktiva markplattar och gråter blod över att de (bubbelpratarna) inte kommer över dessa markplättar till lägre pris än vad andra är villiga att betala.
Det är ju inte speciellt seriöst om man säger så.