2020-01-19, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
*host*så vi lever inkapslad över och under en dome alltså?*host*

Plus att va fan bevisar det? Visa hur vattnet i ett slangvattenpass böjer sig utan att ha kontakt med plasten?

Tre kommunicerande kärl över avstånd utan att vatten lägger sig plant...

Skulle inte vatten alltid lägga sig plant?
Citera
2020-01-19, 14:11
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Hur i hela världen vet vatten vad som är rakt? Hur vet vattnet i Göteborg hur högt vattnet är i New York? Menar du att de enskilda vattenmolekylerna på något sätt kommer överens om en gemensam platthet?

Dessutom har du fel i sak, vi har hur många observationer som helst av "orakt" vatten.

Jag menar att det finns en konstant som är plan. Du kanske har hört talas om att ett berg är ett visst avstånd över havet?

Bra, vägled mig till dessa observationer.

Sen hur vatten vet vad som är rakt. Ja hur vet det vad som är krökt? Jag vet inte hur vatten tänker, bara hur det agerar.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2020-01-19 kl. 14:26.
Citera
2020-01-19, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Tre kommunicerande kärl över avstånd utan att vatten lägger sig plant...

Skulle inte vatten alltid lägga sig plant?

Det lägger sig väl plant i kärlen, om de står rakt. Eller menar du att det lutar i en krökning från kärl till kärl?
Citera
2020-01-19, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
GPS funkar hyfsat inom de areas som har täckning (finns många blindspots). Detta har inget med jordens form att göra så glöm din dröm.

Han kunde lika gärna använt manuella kartor men då skulle alla klaga på att han missbedömer osv

Ps försök inte ducka / snacka runt faktumet att han ser "fysiskt omöjliga" avstånd om vi bor på en stor boll
Sjätte gången gillt. Jtolan filmar 200 miles och visar 500 på kartan. Men jag förstår att du gillar honom, ljuger lika mycket båda två. Eller hur var det mr vomit-comet?
Citera
2020-01-19, 14:32
Medlem
Citat:
Jag menar att det finns en konstant som är plan. Du kanske har hört talas om att ett berg är ett visst avstånd över havet?

Bra, vägled mig till dessa observationer.

När man pratar om höjd över havet så är det höjd relativt en sfärisk modell.

Och du undviker att förklara hur vatten kan hitta sin platthet. Hur vet vattnet i östra Atlanten hur högt vattnet är i västra Atlanten?
Citera
2020-01-19, 14:33
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Bevisa att det finns blind spots, lögnare.

Har länkat flera ggr, officiell info som belyser blind spots.

Hade systemet varit avhängt på satelliter skulle naturligtvis inte blind spots existera.

Detta är naturligtvis inget man frontar med, men för den som gräver lite under skalet så..
Citera
2020-01-19, 14:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Har länkat flera ggr, officiell info som belyser blind spots.

Hade systemet varit avhängt på satelliter skulle naturligtvis inte blind spots existera.

Detta är naturligtvis inget man frontar med, men för den som gräver lite under skalet så..

Jag menar bevisa. Har du varit där själv och filmat?

Kanske när du var ute och filmade kanten.
Citera
2020-01-19, 14:46
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Jag menar bevisa. Har du varit där själv och filmat?

Kanske när du var ute och filmade kanten.

Blind spots? Jag upplever dem ibland, särskilt när jag fjällfiskat (var dock längesen men systemet har ju används många år)

Sen finns svaret några klick bort bara skriva in i google

Systemet funkar på så sätt att det är sammansättning av flera mindre kartor, därav precisionen, också blindspots

https://wiki.tfes.org/World_Geodetic_System_1984#The_Earth_is_Not_Round. 21
Senast redigerad av studenten777 2020-01-19 kl. 14:52.
Citera
2020-01-19, 14:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Blind spots? Jag upplever dem ibland, särskilt när jag fjällfiskat (var dock längesen men systemet har ju används många år)

Sen finns svaret några klick bort bara skriva in i google

Svaret på jordens form finns också typ ett klick bort, men det godtar du ju inte.
Citera
2020-01-19, 14:58
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Svaret på jordens form finns också typ ett klick bort, men det godtar du ju inte.

Alldeles för stora intressen att hålla den illusionen vid liv.

Tiderna när folket svalde allt som mainstream kommunicerade är borta. Nu påbörjas en ny era. Kvar klamrar sig vissa dinosaurier vid gamla paradigmet.

Den dag rymdturism blir mainstream kommer bevisen. Dock misstänksamt när detta skjuts på tiden för varje år som går. Hur trovärdigt är det ens?

Maldiverna skulle i samma illusionistiska tema vara översvämmat flera år sen
Citera
2020-01-19, 15:13
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Nej jag kan inte se oändligt långt. Nä kan bero på att jag inte kan se oändligt långt snarare än att det är en krökning.
Vill bara se ett experiment jag kan upprepa där vatten kröker sig snarare än att sitta å gissa.

Men om du ställer upp ett gigantiskt teleskop i Lidköping en klar natt borde du kunna se Karlstads ljus. Kan man se en nebulosa som är massor med ljusår bort borda man kunna se en hel stad på 8 mils håll väl?

Varför kan man förresten inte se oändligt långt på jorden när man kan se månen, solen och hela galaxer med blotta ögat?
Citera
2020-01-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
När man pratar om höjd över havet så är det höjd relativt en sfärisk modell.

Och du undviker att förklara hur vatten kan hitta sin platthet. Hur vet vattnet i östra Atlanten hur högt vattnet är i västra Atlanten?

Jag pratar om sammanhängande vatten. Att vatten i olika sänkor som inte sitter ihop alltid är lika har jag aldrig påstått.

Jag pratar om hur vatten som släpps fritt alltid lägger sig plant.

Vart tror du rakvatten kommer ifrån?
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2020-01-19 kl. 15:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in