2020-01-19, 13:20
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Jtolan media1 flyger rätt mkt privat och är utrustad med infraröd zoom kamera.

Han lyckas varje flygning debunka rund jord då han kan se ex vis objekt 500 miles bort där kurvaturen skulle blockerat vid ex vis 200 miles.

Han validerar sina positioner mha gps positionering varje gång.

Räcker som bevis för mig. Jorden kan omöjligt vara rund då han upprepade gånger lyckas med sina experiment.
Här är en debunk av JTolans påstådda debunk av den runda jorden.
Verkar som det fifflades lite med siffrorna som kom fram till att han såg 200 miles.

https://www.youtube.com/watch?v=5UMVP36tHWs
Citera
2020-01-19, 13:22
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Eftersom ingen här kan förklara plattjorden existerar den inte. (Plattskallelogik)
Exakt, då kan inte heller gud/skaparen/designern finnas, eftersom ingen kan förklara orsaken till dess existens.
Citera
2020-01-19, 13:36
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Dubay har inte koll på ett skit.
Han har skrivit boken "200 proofs..." men den innehåller inte ett enda bevis. Boken består uteslutande av falska påståenden, rena lögner och upprepningar.

Samtliga av de 200 "bevisen" är debunkade sedan länge.

Lust att utveckla? Tillhör du dem som tror att vatten har någon slags inneboende kunskap om platthet? Hur i hela världen funkar det?

Vi har massor med observationer som tydligt visar att vatten inte alltid är "platt", vi har allt från vattendroppar till konkreta mätningar som visar att stora vattenytor är krökta.

Jag menar att vatten alltid lägger sig rakt. Alla mina erfarenheter med vatten har visat det. Ytspänning vet jag om, men att det reser sig visar inte att det kan följa en krökning.
Citera
2020-01-19, 13:48
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Jag menar att vatten alltid lägger sig rakt. Alla mina erfarenheter med vatten har visat det. Ytspänning vet jag om, men att det reser sig visar inte att det kan följa en krökning.
Har du någonsin tittat ut över havet?

Kan du se det oändligt långt, eller kan det finnas en böjning som gör att vattnet försvinner?
Citera
2020-01-19, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag förstår att du tycker ditt retoriska knep är jättebra, jag måste tyvärr invända. Du har sagt samma sak om och om igen, och det är ju din taktik.

Du hoppas innerligen att jag ska ge upp så du kan återgå till ditt självbedrägeri med någon självkänsla i behåll. Jag tycker det är bra att jag fått tillfälle att åskådliggöra dina lögner för dig själv, jag har hjälpt dig. Förhoppningsvis inser du detta inom en snar framtid och slutar och ljuga för dig själv.

Inga retoriska grepp (andra än dina egna) utan enbart ren matematik på en grundläggande nivå och datan jag använt är den jag fått av dig, de korrekta avstånden på jorden.

Motsäger du något av det ovan?

Har du kontrollerat mitt resultat av jordens form med de data du gett mig?

Om inte så godkänner du alltså resultatet, ergo, du har insett att jorden är ett klot, gratulerar!
Citera
2020-01-19, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har du någonsin tittat ut över havet?

Kan du se det oändligt långt, eller kan det finnas en böjning som gör att vattnet försvinner?

Nej jag kan inte se oändligt långt. Nä kan bero på att jag inte kan se oändligt långt snarare än att det är en krökning.
Vill bara se ett experiment jag kan upprepa där vatten kröker sig snarare än att sitta å gissa.
Citera
2020-01-19, 14:01
Medlem
constants avatar
Citat:
Nej jag kan inte se oändligt långt. Nä kan bero på att jag inte kan se oändligt långt snarare än att det är en krökning.
Varför kan du inte se oändligt långt på havet? Har du något synfel, eller kan det bero på att jorden är rund?
Citat:
Vill bara se ett experiment jag kan upprepa där vatten kröker sig snarare än att sitta å gissa.
Det finns mängder med experiment beskrivna i tråden. Problemet är att de som tror jorden är platt aldrig utför något av dem.
Citera
2020-01-19, 14:01
Medlem
Citat:

*host*slanvattenpass*host*
Citera
2020-01-19, 14:02
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Vattenmassor söker upp sin lägsta lägesenergi. Studera vad som händer vatten i en centrifug.
Citera
2020-01-19, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
GPS funkar hyfsat inom de areas som har täckning (finns många blindspots). Detta har inget med jordens form att göra så glöm din dröm.

Han kunde lika gärna använt manuella kartor men då skulle alla klaga på att han missbedömer osv

Ps försök inte ducka / snacka runt faktumet att han ser "fysiskt omöjliga" avstånd om vi bor på en stor boll

Jag pratar inte om GPS som sådan, jag pratar om att navigatorer använder sig av WGS84, de använder sig av en sfärisk modell/karta.

Och om jorden är platt så kan du självklart inte använda dig av en sfärisk modell för att beräkna avstånd.
Citera
2020-01-19, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
*host*slanvattenpass*host*

*host*så vi lever inkapslad över och under en dome alltså?*host*

Plus att va fan bevisar det? Visa hur vattnet i ett slangvattenpass böjer sig utan att ha kontakt med plasten?
Citera
2020-01-19, 14:08
Medlem
Citat:

Hur i hela världen vet vatten vad som är rakt? Hur vet vattnet i Göteborg hur högt vattnet är i New York? Menar du att de enskilda vattenmolekylerna på något sätt kommer överens om en gemensam platthet?

Dessutom har du fel i sak, vi har hur många observationer som helst av "orakt" vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in