2020-01-19, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men varför skulle hon vilja ha sin post till Sursta om hon inte oftast befann sig där? Det verkar ju inte slugt?

Före jag kan svara på det behöver jag få reda på var hon arbetade, uppsala eller vallentuna?
Citera
2020-01-19, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid

Genom att bilen inte finns på gården blir dom heller inte saknade. Bilen borta och släckt hus drar inte till sig nyfikna grannar.

Att bilen hittades helt oskadad på en parkering någon mil bort, kan tyda på att GM velat fly utomlands?
Om man bränt bilen för att radera egna spår, skulle detta omedelbart lett till polisens intresse!
Citera
2020-01-19, 13:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Före jag kan svara på det behöver jag få reda på var hon arbetade, uppsala eller vallentuna?

Jag vet inte var hon arbetade, vare sig på vilken typ av boende eller var det låg någonstans.
Jag har inte hittat henne på Facebook. Jag tänker också om hon har ett såpass starkt tennisintresse att hon tävlade så tränar hon kanske också mer än ett par gånger i veckan som de som slår några bollar i motionssyfte? Men själva träningen kanske skedde i Uppsala i och för sig men jag tvekar att så är.
Citera
2020-01-19, 13:10
Medlem
siljaeuropa94s avatar
"Flyktbilen" placerad i Norrtälje verkar väl vara nån dimridå. Kan mannen ha haft guld/släktsguld/investeringsguld hemma? Han var en sk "profil" så detta kanske inte är orimligt. Inga tecken på släktsfejd/tvist.(Som kommit fram än så länge iofs). Får en känsla att mycket konflikter kan finnas i denne herres bakgrund. Framkommit något om det funnits hyresgäster/gästarbetare som bott på hans ägor?
Citera
2020-01-19, 13:11
Medlem
Citat:
Även om hon jobbade i Uppsala, men ville bo hos BO, så är det smidigare att åka direkt till Vallentuna och ha posten där. Att åka till lght i Uppsala varje dag bara för att kolla post verkar drygt. Gjorde själv så i en fyraårsperiod för massor av år sen. Att ge upp min dåvarande hyresrätt fanns inte på kartan. Inte hyrde jag ut den heller.
Citera
2020-01-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
"Flyktbilen" placerad i Norrtälje verkar väl vara nån dimridå. Kan mannen ha haft guld/släktsguld/investeringsguld hemma? Han var en sk "profil" så detta kanske inte är orimligt. Inga tecken på släktsfejd/tvist.(Som kommit fram än så länge iofs). Får en känsla att mycket konflikter kan finnas i denne herres bakgrund. Framkommit något om det funnits hyresgäster/gästarbetare som bott på hans ägor?

Vad jag förstår så har han arrenderat ut markerna så det ser inte ut som att han har haft tydligt behov av gästarbetare själv. Det händer ju att lantbrukare anställer främst balter till allti allo jobb till låg lön och högt avdrag för bostad och måltid. Men han verkar inte haft behov av detta. Men möjligt är ju att han hyrt ut någon av byggnaderna till entrepenör som huserat sina anställda där. Eller att den som arrenderat åkrarna etc har haft gästarbetare som arbetat på ägorna.
Citera
2020-01-19, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Även om hon jobbade i Uppsala, men ville bo hos BO, så är det smidigare att åka direkt till Vallentuna och ha posten där. Att åka till lght i Uppsala varje dag bara för att kolla post verkar drygt. Gjorde själv så i en fyraårsperiod för massor av år sen. Att ge upp min dåvarande hyresrätt fanns inte på kartan. Inte hyrde jag ut den heller.

Citat:
Jag vet inte var hon arbetade, vare sig på vilken typ av boende eller var det låg någonstans.
Jag har inte hittat henne på Facebook. Jag tänker också om hon har ett såpass starkt tennisintresse att hon tävlade så tränar hon kanske också mer än ett par gånger i veckan som de som slår några bollar i motionssyfte? Men själva träningen kanske skedde i Uppsala i och för sig men jag tvekar att så är.

Hon finns på fb.
Tränade i Vallentuna tennisklubb (duktig spelare) och flyttade till Vallentuna för två år sedan.
Vänliga människor båda två.

Min teori är att det är byggare som ville ha betalt för arbete som ej blivit klart. Alternativt att de fått nys om pengar.

Nya uppgifter om att balter i 35-årsåldern med liknande cyklar observerats vid tunnel i Vallentuna.
Citera
2020-01-19, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyLullaby
Hon finns på fb.
Tränade i Vallentuna tennisklubb (duktig spelare) och flyttade till Vallentuna för två år sedan.
Vänliga människor båda två.

Min teori är att det är byggare som ville ha betalt för arbete som ej blivit klart. Alternativt att de fått nys om pengar.

Nya uppgifter om att balter i 35-årsåldern med liknande cyklar observerats vid tunnel i Vallentuna.
Hur vet man att det är balter man sett på liknande cyklar?
Citera
2020-01-19, 13:31
Medlem
Citat:

Ja fast iLivid är inne på att hon kanske bara besökte mannen i Sursta och inte egentligen bodde där. Då är det väl konstigt att registrera en särskild postadress dit. Om man besöker honom 2-3 ggr per vecka men mesta tiden är i Uppsala (eller annanstans)?
Citera
2020-01-19, 13:35
Medlem
Citat:
Hur vet man att det är balter man sett på liknande cyklar?

Enligt vittnesuppgifter, enligt brottsplats_stockholm på instagram, publicerat för ca 20 min sedan.
Citera
2020-01-19, 13:36
Medlem
Citat:
Ja fast iLivid är inne på att hon kanske bara besökte mannen i Sursta och inte egentligen bodde där. Då är det väl konstigt att registrera en särskild postadress dit. Om man besöker honom 2-3 ggr per vecka men mesta tiden är i Uppsala (eller annanstans)?
Jag tror det är så enkelt att hon bodde hos honom, men behöll lägenheten utifall att. Som jag gjorde under fyra år. Och då bodde jag ändå ihop i samma stad, fast i en annan del av stan.
Citera
2020-01-19, 13:37
Medlem
Citat:

Hon bodde där i Sursta, men behöll sin lägenhet.
Bott där i ca 2 år.
Kanske som säkerhet att man behåller boendet ett tag i en ny relation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in