2020-01-19, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyLullaby
Enligt vittnesuppgifter, enligt brottsplats_stockholm på instagram, publicerat för ca 20 min sedan.
Ah. Vaket. Det står också att cyklarna inte hittades på tomten, utan 300 m därifrån. Kan de då ha lämnat cyklarna, smugit upp till tomt och hus för att där begå sitt brott? Kan de ha rekat innan och visste att det fanns en fräsch bil och att de faktiskt visste att brottsoffren var hemma vid tillfället? Frustrerande att vi inte får veta mer - men det är ju så det skall vara.
Citera
2020-01-19, 13:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ah. Vaket. Det står också att cyklarna inte hittades på tomten, utan 300 m därifrån. Kan de då ha lämnat cyklarna, smugit upp till tomt och hus för att där begå sitt brott? Kan de ha rekat innan och visste att det fanns en fräsch bil och att de faktiskt visste att brottsoffren var hemma vid tillfället? Frustrerande att vi inte får veta mer - men det är ju så det skall vara.

Skoda är ju i och för sig den bil som ska vara vanligast förekommande i området så jag tror inte att bilen var det som hade dragningskraft så att säga. Grannen hade väl bättre fordonspark.
Citera
2020-01-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Skoda är ju i och för sig den bil som ska vara vanligast förekommande i området så jag tror inte att bilen var det som hade dragningskraft så att säga. Grannen hade väl bättre fordonspark.
Tänkte inte bara på bilen som så. De hade säkert en del vetskap om BO också. Bilen var en bonus för flykt. Men du väcker en tanke här: varför just dessa två? Var det personligt? Eller var det husets lokalisering (skog osv runt omkring - hyfsat insynsskyddad) eller var det något de ville ha från just dessa personer? Och varför döda dom? Kände de honom/henne? Vittnen?
Citera
2020-01-19, 13:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Hon finns på fb.
Tränade i Vallentuna tennisklubb (duktig spelare) och flyttade till Vallentuna för två år sedan.
Vänliga människor båda två.

Min teori är att det är byggare som ville ha betalt för arbete som ej blivit klart. Alternativt att de fått nys om pengar.

Nya uppgifter om att balter i 35-årsåldern med liknande cyklar observerats vid tunnel i Vallentuna.

Vet du om han hade några egenheter som kunde vara irriterande (kan man ha även om man är vänlig. I mitt område har vi en man som är väldigt trevlig men benägenhet att bry sig lite väl i saker. Som de jag nämnde, min "nabo" ville göra mig uppmärksam på att min närmaste granne hade byggt sin bastu 3.30 från tomtgränsen mot mig och att det borde vara 4 meter. Han hade alltså gått upp dit på våra tomter och mätt och kom och "skvallrade" för mig, fast jag visste såklart det för jag hade tillfrågats och gett skriftligt ok innan bastun byggdes. Men det är ju typiskt inte något man begår något våldsamt för men kan vara lite irriterande, som man kanske skämtar om lite halvelakt.
Citera
2020-01-19, 13:59
Medlem
Citat:
Ja fast iLivid är inne på att hon kanske bara besökte mannen i Sursta och inte egentligen bodde där. Då är det väl konstigt att registrera en särskild postadress dit. Om man besöker honom 2-3 ggr per vecka men mesta tiden är i Uppsala (eller annanstans)?

Post tillhör det förgångna. Det mesta sköts via autogiro och kivra idag. Inget att haka upp sig på vart posten dimpar ned.

Oavsett var hon huserar mestadels så saknades hon av tennisklubben endast, det var dom som larmade och om jag förstått saken rätt var det en Nickl*s Bergl*nd (tennistränare) som hörde av sig till polisen när han fick höra att hon inte dykt upp på jobbet. Konstigt att det inte var arbetsplatsen som uppvisade oro eller grannarna i vallentuna/uppsala. Kollar man upp denna tennistränare har han bott endast 9 veckor i vallentuna. Före det södertälje.

Att en tennisaktör boendes 9 veckor i vallentuna är den som ska oroa sig över kvinnan får ses som lite märkligt, han är ju så pass ny på stället. De mest logiska hade väl varit om de gamla vännerna/grannarna sen tio år tillbaka i vallentuna hade oroat sig men icke. Det säger nog att hon inte var den mest sociala i Sursta. Tennisklubben verkar varit hennes fasta punkt.

Den "orginella mannen" verkar ingen saknat.
Citera
2020-01-19, 14:01
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Kommer yrkeskriminella på cykel?

Du ser valet av cykel som transportmedel skulle vara i avsaknad av egen bil? Det tror jag inte alls.
Citera
2020-01-19, 14:04
Medlem
Citat:
Hon bodde där i Sursta, men behöll sin lägenhet.
Bott där i ca 2 år.
Kanske som säkerhet att man behåller boendet ett tag i en ny relation.

Enligt media ska förhållandet vara minst 10 år gammalt.
Citera
2020-01-19, 14:04
Medlem
Citat:
En "fräsch" Skoda Fabia: lockande
Citera
2020-01-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Hur då då? Om BO utsatts för olika hot och tvingats sälja, så borde han väl gått till polisen? Och skaffat skyddat boende?
Eller är det kanske så, att varken det ena eller det andra finns, för ett sådant case.

Jag tvivlar att snutarna klarar att klara ut detta, håller samtidigt som en lågoddsare att GM kom cyklande...Österifrån!
Från vargmötesvägen, således, säkert ett antal dumsvennar i V.tuna som "röjt" BOs ekonomiska förhållanden,,
Tycker ändå att försäljningen stämmer dåligt med BO's enkla livsstil.
Citera
2020-01-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DajDiRaj
En "fräsch" Skoda Fabia: lockande
Tja, den är bara fem månader gammal. Bra flyktbil kan jag tänka?
Citera
2020-01-19, 14:32
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Det var väl en uppgift i någon av tidningarna som sades vara anledningen till att polisen så snart antog att det är rånmord, att det var stökigt som att någon letat igenom bostaden.

En del av planen har naturligtvis varit att tömma konton. Oavsett hur dom lyckats med det så har det gett digitala spår.
Citera
2020-01-19, 14:33
Medlem
Den döda Kvinnan verkar varit någon assistent i vallentuna. Artikeln visserligen från 2016.

https://www.pressreader.com/sweden/t%C3%A4by-nyheter/20160319/281522225204245

Behålla en hyresrätt i uppsala på minst 10 000 kr i månaden kanske inte är det mest optimala på en assistentlön.
Senast redigerad av iLivid 2020-01-19 kl. 14:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in