2020-01-19, 12:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Deras bil återfunnen i Norrtälje.
Varför sno deras bil och lämna spår om man haft egen. Eller så hade man kanske ingen egen.

Fördröja upptäckt? Blir inte bilen kvar på tomten ser det ju ut som att ingen är hemma. Möjligt är väl också att de kontaktförsök som gjordes av kvinnans klubbkompisar innehållit uppgift om att de kommer förbi senare. Och man därför velat ta bilen väck därifrån.
Citera
2020-01-19, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Oavsett hur du känner för det så är det sådant som ska kollas enligt PUG väl.
Mjae. Eller enligt "FB ritualen" kanske?
Eller inte alls!
Citera
2020-01-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Profil eller tok, samma sak.

Det är nog exakt en sådan herre han är. Papper på allt som rör honom men även på grannarna om dom på nåt vis överträder någon regel som BO ogillar. Jobbig typ helt klart.

Kvinnan bor där på c/o adress, bara det talar om att det är en varg i fårakläder men grannarna har säkert skådat igenom honom för länge sedan.

Grannarna uttalar sig mycket lite om kvinnan, dom känner henne knappt säger dom. Hejar på henne men inte just mera. Det tyder på att hon nog inte var på gården allt för ofta, mera av en gäst känns hon som än en "käresta". Även hon barnlös och utan tvekan var denna kvinna fertil när dom träffades, minst 10 år sedan. Antingen är dom frivilligt barnlösa eller så är den ofrivillig. Om den är ofrivillig står han helt säkert för ofruktbarheten.

Tyst i media, knäpptyst. En skjuten och en har vi ingen dödsrapport på. Jag utesluter inget än.

Genom att bilen inte finns på gården blir dom heller inte saknade. Bilen borta och släckt hus drar inte till sig nyfikna grannar.

Ja, bara det att någon bott sedan barnsben i ett samhälle brukar inte kvalificera som "profil", det brukar vara personer med något antal föreninguppdrag, dominerande affärsverksamhet eller att personen är lite egen.

Men hon var aktiv och verkar varit det länge, i Vallentuna tennisklubb. Ska ha jobbat på ett boende men okänt var och med vilket klientel. Har för mig det funnits ett ställe för vuxna utvecklingsstörda i Vallentuna men det kan ju finnas flera typer av boenden. Kanske hennes arbetsplats inte heller ens var i Vallentuna. Hon benämns "sambo" så jag tror nog hon bodde där dock. Är det så att han var snål så ser ju hyresutgiften för tvåan i Uppsala konstig ut, men de kanske hyrde ut den. Kanske väntade att man i framtiden skulle omvandla det till bostadsrätter?

Den sortens jobbighet är väl mer sådant som man förvisso kan reta sig på men knappast ge incitament till någon våldshandling vanligtvis. Möjligtvis att någon blir otrevlig och ber han fara och flyga. Utan skvallrar lite och säkert skämtas om det bakom ryggen på honom om han har de egenheterna.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-01-19 kl. 12:35.
Citera
2020-01-19, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Eller inte alls!

Ja du ayatollah, man har konstaterat att de är dödad av någon utomstående, d. v. s inte mord med efterföljande självmord. Inledningsvis söker de brett, eller ska göra. Då innefattas givetvis förhör med alla som haft med paret att göra något så när regelbundet. Givetvis kollar de nog rörelser av mobiler för så väl tillfället och närdid i kring. Kollas nog mobilrörelser i Norrtäljeområdet samt möjliga vägar dit också.
Citera
2020-01-19, 12:34
Medlem
Citat:
Eller inte alls!

Vapnet hittat på plats, en av två skjuten och inte en artikel i media på en par dagar.... för tidigt att utesluta saker och ting än.

När skodan i tid kom till Norrtälje vet vi inte, bara att man hittat den utanför friskis och svettis.
Citera
2020-01-19, 12:38
Medlem
Citat:
Vapnet hittat på plats, en av två skjuten och inte en artikel i media på en par dagar.... för tidigt att utesluta saker och ting än.

När skodan i tid kom till Norrtälje vet vi inte, bara att man hittat den utanför friskis och svettis.

Masttömningar görs nog såväl för områden kring Sursta och Norrtälje, mer precist vilken tidpunkt som ska fingranskas kanske måste hittas av rättsläkarutlåtande för dödstidpunkten.
Citera
2020-01-19, 12:42
Medlem
Citat:
Masttömningar görs nog såväl för områden kring Sursta och Norrtälje, mer precist vilken tidpunkt som ska fingranskas kanske måste hittas av rättsläkarutlåtande för dödstidpunkten.
Meen. Själva poängen är ju att GMs nog inte använt sina mobiler i sursta?! Krävs ett mer innovativt sökande. I vargkroket, i orkesta och öster om Vallentuna C, ex.vis.
Citera
2020-01-19, 12:44
Medlem
Citat:
Ja, bara det att någon bott sedan barnsben i ett samhälle brukar inte kvalificera som "profil", det brukar vara personer med något antal föreninguppdrag, dominerande affärsverksamhet eller att personen är lite egen.

Men hon var aktiv och verkar varit det länge, i Vallentuna tennisklubb. Ska ha jobbat på ett boende men okänt var och med vilket klientel. Har för mig det funnits ett ställe för vuxna utvecklingsstörda i Vallentuna men det kan ju finnas flera typer av boenden. Kanske hennes arbetsplats inte heller ens var i Vallentuna. Hon benämns "sambo" så jag tror nog hon bodde där dock. Är det så att han var snål så ser ju hyresutgiften för tvåan i Uppsala konstig ut, men de kanske hyrde ut den. Kanske väntade att man i framtiden skulle omvandla det till bostadsrätter?

Den sortens jobbighet är väl mer sådant som man förvisso kan reta sig på men knappast ge incitament till någon våldshandling vanligtvis. Möjligtvis att någon blir otrevlig och ber han fara och flyga. Utan skvallrar lite och säkert skämtas om det bakom ryggen på honom om han har de egenheterna.

Paret är 50 och 60 år. Han sitter inte och ruvar på att en hyresrätt i Uppsala ska omvandlas till en bostadsrätt.

När paret träffades vilket jag till skillnad mot dig inte tror är ofta så tror jag "kärleksmötena" skedde på hans gård. Tror inte denna man varit många gånger till kvinnans hyresrätt i Uppsala. Han behövde nog vara hemma på SIN gård och kontrollera att allt gick rätt till, rätt till i hans värld.

Tror han är så pass inbiten att han knappt satt sin fot på arlanda någonsin.

Får konstiga vibbar av denna "byfåne". Men det är jag det, ni andra får självklart tycka vad ni vill.
Citera
2020-01-19, 12:44
Medlem
Citat:
Meen. Själva poängen är ju att GMs nog inte använt sina mobiler i sursta?! Krävs ett mer innovativt sökande. I vargkroket, i orkesta och öster om Vallentuna C, ex.vis.
Du menar att de inte är spårbara eller...? Lämnat sina mobiler hemma?
Citera
2020-01-19, 12:49
Medlem
Citat:

Ja säkert. Så jäkla innovativt är det väl inte att kolla kring tillfälliga invånare. Men man kollar nog Sursta också. Det vore väl synd om. man skulle missa att någon bekant med paret råkat befinna sig där i precis närtid till när nu dödsfallet inträffade. Så om man skulle skippa att kolla masttömning kring Sursta skull väl just specifikt du gnöla om det också i sinom tid. Så det är väl bra att de kollar Sursta så att du kan få slippa gnälla om bristande utredning för en gångs skull. Det kan väl vara kul så säg?
Citera
2020-01-19, 12:52
Medlem
Citat:
Paret är 50 och 60 år. Han sitter inte och ruvar på att en hyresrätt i Uppsala ska omvandlas till en bostadsrätt.

När paret träffades vilket jag till skillnad mot dig inte tror är ofta så tror jag "kärleksmötena" skedde på hans gård. Tror inte denna man varit många gånger till kvinnans hyresrätt i Uppsala. Han behövde nog vara hemma på SIN gård och kontrollera att allt gick rätt till, rätt till i hans värld.

Tror han är så pass inbiten att han knappt satt sin fot på arlanda någonsin.

Får konstiga vibbar av denna "byfåne". Men det är jag det, ni andra får självklart tycka vad ni vill.

Men varför skulle hon vilja ha sin post till Sursta om hon inte oftast befann sig där? Det verkar ju inte slugt?
Mannen hade för stora tillgångar för att rimligtvis få bostadstillägg om han haft någon slags sjukersättning eller liknande. Hon kanske helt enkelt inte fick skriva sig där för att hindra att sambolagen skulle gälla. Men hade han bostaden redan innan de blev ett par så hade det ju ändå inte ansetts som "gemensamt anskaffad bostad" som ingår i bodelning enligt sambolagen. Så det verkar också lite svagt som anledning.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-01-19 kl. 12:57.
Citera
2020-01-19, 12:59
Medlem
Citat:
Ja säkert. Så jäkla innovativt är det väl inte att kolla kring tillfälliga invånare. Men man kollar nog Sursta också. Det vore väl synd om. man skulle missa att någon bekant med paret råkat befinna sig där i precis närtid till när nu dödsfallet inträffade. Så om man skulle skippa att kolla masttömning kring Sursta skull väl just specifikt du gnöla om det också i sinom tid. Så det är väl bra att de kollar Sursta så att du kan få slippa gnälla om bristande utredning för en gångs skull. Det kan väl vara kul så säg?
Det har du så rätt i. Sursta mobilsektor ska oxå kollas, så slipper jag bli sur senare.
Men så här; GM har nog tagit del av "kumlas internkurs om mobilsystem", på det att de Stängde Av sina lurar då (in-) brottet skedde.
Men Före Det....antar jag att lurarna var igång. I närområdet, kanske även då de tidigare passerade sursta no. 26, under rekning? Och när de (förmodligen) for mot kapellskär, så ser jag det som rätt sannolikt att deras nallar iaf var igång. Med lite innovativt pusselläggande går det nog att ringa in buset:-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in