Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Nja, vissa saker är bra, andra inte. Det finns många människor genom historien som har sagt bra saker om moral och etik.
Jomen OK. Men jag har haft Kristendomen i fokus sen tonåren ungefär och allt som definierar och ger mig anledning till att just tro kan det knappast redogöras för i en handvändning och kommentar här.
Så vad blir det nu, fr.om. 17 års ålder fram till nu 36 år av levnad med en tro som varit personlig och baseras på diverse iaktagelser och filosoferande hit och dit.
Jag frågar mig själv vad jag ska med andras synsätt och världsliga livsåskådningar att göra i allmänhet i ett sekulariserat Sverige av idag. Vad kan andra säga som inte ens kommit till tro eller ens vill försöka tänka utanför dom av samhället angivna ramarna. Det ska till visdom som gör att jag kan knyta ihop allt till en förståelig helhet en gång för alla och en profet som kunde gå till ursprungskällan och delge mig mer insikter, det är väl vad jag helst skulle föredra att lyssna till.
Nu ska jag hålla käften ett litet tag. Jag pratar för mycket ibland, här i alla fall.