2020-01-18, 09:01
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu skiter man ju i en spelares politiska åskådning, allt annat vore ju befängt så länge den inte på något vis går ut över klubben. Wernbloom i sin forna form (är väl skadad än) är givetvis välkommen hem men att hoppas/tro på det är en utopi nu så det finns ingen anledning att lägga kraft på det.

Söder är given såklart, det blir intressant att se vad som sker om Berg kommer till sommaren och Söders målform har hållit i sig över vintern. Man petar inte gärna en kille som ligger i toppen av skytteligan och man petar inte gärna Berg. Dock gäller samma sak med Berg som med alla andra hemvändare, man kan inte tro att det sker efter alla gånger det "varit klart" tidigare.

JJ vore i sin form innan skadan/skadorna givetvis en magisk hemvändare, betydligt viktigare att få in på sikt än övriga med eftersom hans ålder (30 till sommaren) kan spela länge och väl, inte orimligt att tro att han om några år tar klivet ner från mitten till mittbacken heller.

Att sitta på både Wendt och Wernersson vore galet, isf får Werner lämna ty det är som sagt inte den bästa ekonomin i klubben och sådan lyx har vi inte råd med helt enkelt. Dock är det ju rätt troligt att Werner lämnar i sommar och då fungerar Wendt som ersättare men inte heller den hemvändaren tror jag på.

Beträffande ungt/gammalt har vi som jag alltid tjötar om ALLTID haft våra storhetsperioder efter att vi lyft upp många unga som tillsammans med cirka en handfull äldre spelare har utgjort en perfekt mix i laget/truppen, det är vägen att gå. Vi kan inte bara ha killar med studentmössan på svaj eller gubbar med gubbkepsen på sen i gänget.

Dyrestam verkar ha svårt att få plats i Grekland, endast 8 ligamatcher såhär långt. Kan ha varit skadad dock men om så inte varit fallet lär han vara sugen på speltid.
Frågan är verkligen hur bra han är nu dock. Senast jag såg honom var i Kalmar och då var det inget som fick mig att önska honom tillbaka till oss.

Gio har det ryktats mycket om, frågan är ju hur vi ställer oss till ett sådant bud? Lite som nissarna i podden var inne på handlar det också om vad han vill med karriären, gå till mellanöstern för pengarna och ha sina-rimligen-bästa år där eller ta ett bud från nåt annat land i europa och ta steg mot större matcher här?

Det vore givetvis ett tapp även om han inte är lika bra som i början.

Bara för att Gio skulle välja Mellanöstern så betyder inte det att Gio inte skulle kunna hamna i en bättre liga om några år.
Nu är det som sagt bara rykten så man ska ju inte tro för mycket men låt oss säga att det händer så tror jag inte att Blåvitt säger nej till ett sådant bud.

Frågan är bara vem vi tar in och framförallt hur Poya formerar laget?
Citera
2020-01-18, 09:06
Medlem
mikeymikeys avatar
Och vad gäller Berg, Wendt och JJ som vi diskuterar. Är alla i form så är samtliga tre ordinarie oavsett hur det sett ut innan. Kan aldrig tänka mig annat.
Och vad gäller Dyrestam, han kanske inte är så bra som i alla fall jag trodde, men det känns som han passar perfekt in i Poyas typ av fotboll. Sedan kanske han är mer ytterback än mittback och då blir han ju inte riktigt lika intressant.

Men som sagt det kan ju lika gärna sluta med att det är bara JJ som återkommer.
Citera
2020-01-18, 09:40
Medlem
Citat:
Gio har det ryktats mycket om, frågan är ju hur vi ställer oss till ett sådant bud? Lite som nissarna i podden var inne på handlar det också om vad han vill med karriären, gå till mellanöstern för pengarna och ha sina-rimligen-bästa år där eller ta ett bud från nåt annat land i europa och ta steg mot större matcher här?

Det vore givetvis ett tapp även om han inte är lika bra som i början.

Tycker Gio är bättre nu, sedan har man rätt höga krav på honom, dessutom gör han mer poäng nu, det var mycket straffar 2018, medans han 2019 boomade 2, så inga av hans mål kom på det sättet, 2019 var han väl också typ delad 3a i assistligan, det var han inte i närheten av 2018.

Han behöver bli mer klinisk, då hade han gjort 12-13 mål förra året.
Citera
2020-01-18, 09:43
Medlem
AIPs avatar
En aspekt man måste tänka på rörande just Kharaishvili är att han inte är en EU-medborgare vilket gör det svårt att få till en övergång inom EU, det går men det blir inte den här stora övergången som folk tror att man kan få till.
Citera
2020-01-18, 09:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Bara för att Gio skulle välja Mellanöstern så betyder inte det att Gio inte skulle kunna hamna i en bättre liga om några år.
Nu är det som sagt bara rykten så man ska ju inte tro för mycket men låt oss säga att det händer så tror jag inte att Blåvitt säger nej till ett sådant bud.

Frågan är bara vem vi tar in och framförallt hur Poya formerar laget?

Det är klart att vi inte säger nej till ett sådant bud, det vore inte speciellt smart agerat isf. Vi står inför en säsong där vi med alla sannolikhet inte når europaspel oavsett vad och då är det bättre att vi hamnar där vi hamnade ifjol och får in pengar för diverse försäljningar så ekonomin byggs på.

Om Gio lämnar nu/i sommar, gör tre år i mellanöstern etc försvinner lagen som ser honom som en framtidsinvestering dock. Så krasst fungerar det ju.
Beroende på när han isf lämnar är det svårt att sia om vem som tar platsen.

Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Och vad gäller Berg, Wendt och JJ som vi diskuterar. Är alla i form så är samtliga tre ordinarie oavsett hur det sett ut innan. Kan aldrig tänka mig annat.
Och vad gäller Dyrestam, han kanske inte är så bra som i alla fall jag trodde, men det känns som han passar perfekt in i Poyas typ av fotboll. Sedan kanske han är mer ytterback än mittback och då blir han ju inte riktigt lika intressant.

Men som sagt det kan ju lika gärna sluta med att det är bara JJ som återkommer.

Nej, såklart att dessa tre tar platser om det skulle vara så. Problemet är inte det, "problemet" isf är att vi sitter med lyxproblem. Vad gör vi om vi plockar in t.ex. Wendt, Wernersson inte finner en intressant klubb och vi kan ju uppenbarligen inte spela båda...

Dyrestam och mittback/ytterback var ju en snackis senast han var här, han ville vara mittback men fick agera ytterback och det där har väl hängt med en del. Jag är inte säker på hur bra han är nu men är han verkligen så bra att han givet ska peta Da Graca/Calisir? Hur pigg är han på att nöta bänk isf?
Citera
2020-01-18, 09:51
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
En aspekt man måste tänka på rörande just Kharaishvili är att han inte är en EU-medborgare vilket gör det svårt att få till en övergång inom EU, det går men det blir inte den här stora övergången som folk tror att man kan få till.

Där har du en poäng!
Citera
2020-01-18, 09:51
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tycker Gio är bättre nu, sedan har man rätt höga krav på honom, dessutom gör han mer poäng nu, det var mycket straffar 2018, medans han 2019 boomade 2, så inga av hans mål kom på det sättet, 2019 var han väl också typ delad 3a i assistligan, det var han inte i närheten av 2018.

Han behöver bli mer klinisk, då hade han gjort 12-13 mål förra året.

Dock känns/är han mycket mer ojämn nu, visst gör han poäng men han bränner som sgt en hel del med och det var ju ett par tillfällen ifjol där hans agerande kostade oss poäng.

Sedan är han givetvis ÄNDÅ en toppspelare hos oss, viktig för vårt spel och en spelare jag helst har kvar om man får välja och bortser från det ekonomiska.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Viktig poäng i det hela såklart. Detsamma gäller ju Hasse.
Citera
2020-01-18, 09:56
Medlem
Citat:
Dock känns/är han mycket mer ojämn nu, visst gör han poäng men han bränner som sgt en hel del med och det var ju ett par tillfällen ifjol där hans agerande kostade oss poäng.

Sedan är han givetvis ÄNDÅ en toppspelare hos oss, viktig för vårt spel och en spelare jag helst har kvar om man får välja och bortser från det ekonomiska.

Jag tycker nog inte det, 2018 visste man inte var man hade honom och kravbilden var låg, medans kravet på honom 2019 var mycket högre, då visste man att det är en bra spelare, i början av året störde jag mig på hans beslutsfattande då det kändes som att han sprang runt och jagade sitt första mål men spelmässigt var han enligt mig bättre 2019... och det gav ju också fler poäng.
Citera
2020-01-18, 10:02
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Viktig poäng i det hela såklart. Detsamma gäller ju Hasse.

Precis, dock så är Yusuf mer "unik" än Kharaishvili så där går det till att få till den här stora övergången till en bättre europeisk liga.
Citera
2020-01-18, 10:04
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Det är klart att vi inte säger nej till ett sådant bud, det vore inte speciellt smart agerat isf. Vi står inför en säsong där vi med alla sannolikhet inte når europaspel oavsett vad och då är det bättre att vi hamnar där vi hamnade ifjol och får in pengar för diverse försäljningar så ekonomin byggs på.

Om Gio lämnar nu/i sommar, gör tre år i mellanöstern etc försvinner lagen som ser honom som en framtidsinvestering dock. Så krasst fungerar det ju.
Beroende på när han isf lämnar är det svårt att sia om vem som tar platsen.

Nej, såklart att dessa tre tar platser om det skulle vara så. Problemet är inte det, "problemet" isf är att vi sitter med lyxproblem. Vad gör vi om vi plockar in t.ex. Wendt, Wernersson inte finner en intressant klubb och vi kan ju uppenbarligen inte spela båda...

Dyrestam och mittback/ytterback var ju en snackis senast han var här, han ville vara mittback men fick agera ytterback och det där har väl hängt med en del. Jag är inte säker på hur bra han är nu men är han verkligen så bra att han givet ska peta Da Graca/Calisir? Hur pigg är han på att nöta bänk isf?

Skulle det vara så att Dyrestam inte är klart bättre än Calisir så är han definitivt inget att sukta efter. Da Graca ska spela för där finns det stor potential och ska inte slängas bort. Poya jobbar mycket med tålamod och vissa spelare tar det lång tid innan dom blommar. Se bara på JJ och Berg.
Citera
2020-01-18, 10:57
Medlem
Pallestroms avatar
Ordentligt tapp för Bajen när Djurdjic lämnar.
Då sticker säkert Rodic också, vill säkert följa med till Kina.
Nu får de försöka hålla i Tankovic extra hårt fast han är nog kvar till sommaren som längst.

Kanske ersätter Örnen Nicola men han skrämmer inte fart på sina medspelare på samma sätt.
Nej, ett ordentligt tapp det där.
Citera
2020-01-18, 11:09
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Ordentligt tapp för Bajen när Djurdjic lämnar.
Då sticker säkert Rodic också, vill säkert följa med till Kina.
Nu får de försöka hålla i Tankovic extra hårt fast han är nog kvar till sommaren som längst.

Kanske ersätter Örnen Nicola men han skrämmer inte fart på sina medspelare på samma sätt.
Nej, ett ordentligt tapp det där.

Blir väldigt intressant hur Hammarby ser ut, inte minst till sommaren, efter att Tankovic har lämnat om han inte gör det nu.
Med tanke på hur bra Hammarby spelade förra säsongen. Kommer man kunna uppnå det fina spelet även i år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in