Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
En riktigt tråkig värvning isåfall, så less på att svensk fotboll går ut på att värva "hem" gamla rävar som var en ikon...för 10 år sedan. Ingen vågar satsa ungt och förädla våra talanger? Det är väl det jag är mest besviken över med MFF. Thelin känns också som en fruktansvärt trött värvning. Inget nytänkande här att snacka om. Känns fegt att hela tiden satsa på rutin och erfarenhet, hur ska vi utveckla talanger om våra klubbar inte vågar satsa på dem? Malmö bör ligga i framkant på den punkten, vi är duktiga på att få fram talanger, men att ge dem speltid är vi sämst på. Kul åtminstone att Göteborg har ögonen på Rasmus Wiedesheim som ett exempel.
Nog för att jag håller med om att vi ska försöka ta fram talanger och gärna fler än idag men du måste ju ändå skämta när du säger att Malmö varit dåliga på den punkten? Snarare skulle väl jag ranka dem topp i AS när det gäller att ge ungdomar och framförallt lokala talanger chansen.
Dessutom när det gäller hemvändare. Du har inte hört talas om spelare som Goitom, Rosenberg, Tobbe Hysén, Kennedy, Anders Svensson osv?