2020-01-13, 20:47
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
En riktigt tråkig värvning isåfall, så less på att svensk fotboll går ut på att värva "hem" gamla rävar som var en ikon...för 10 år sedan. Ingen vågar satsa ungt och förädla våra talanger? Det är väl det jag är mest besviken över med MFF. Thelin känns också som en fruktansvärt trött värvning. Inget nytänkande här att snacka om. Känns fegt att hela tiden satsa på rutin och erfarenhet, hur ska vi utveckla talanger om våra klubbar inte vågar satsa på dem? Malmö bör ligga i framkant på den punkten, vi är duktiga på att få fram talanger, men att ge dem speltid är vi sämst på. Kul åtminstone att Göteborg har ögonen på Rasmus Wiedesheim som ett exempel.
Nog för att jag håller med om att vi ska försöka ta fram talanger och gärna fler än idag men du måste ju ändå skämta när du säger att Malmö varit dåliga på den punkten? Snarare skulle väl jag ranka dem topp i AS när det gäller att ge ungdomar och framförallt lokala talanger chansen.

Dessutom när det gäller hemvändare. Du har inte hört talas om spelare som Goitom, Rosenberg, Tobbe Hysén, Kennedy, Anders Svensson osv?
Citera
2020-01-13, 20:58
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
En riktigt tråkig värvning isåfall, så less på att svensk fotboll går ut på att värva "hem" gamla rävar som var en ikon...för 10 år sedan. Ingen vågar satsa ungt och förädla våra talanger? Det är väl det jag är mest besviken över med MFF. Thelin känns också som en fruktansvärt trött värvning. Inget nytänkande här att snacka om. Känns fegt att hela tiden satsa på rutin och erfarenhet, hur ska vi utveckla talanger om våra klubbar inte vågar satsa på dem? Malmö bör ligga i framkant på den punkten, vi är duktiga på att få fram talanger, men att ge dem speltid är vi sämst på. Kul åtminstone att Göteborg har ögonen på Rasmus Wiedesheim som ett exempel.

Den här silly season har ju varit tråkig överlag. Eller rättare sagt så har det inte hänt särskilt mycket.
ville91 höjde ju någon spelare som gick från Varberg till Sirius, en spelare som jag knappt hört talas om.
Citera
2020-01-13, 21:10
Medlem
Joelfrogs avatar
Nu är Skrabb klar för Brescia
Citera
2020-01-13, 21:13
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog

Va Skrabb ordinarie i Norrköping? Kändes som han var in och ut i startelvan en hel del?
Citera
2020-01-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog

Peking borde ju vara ett lag som kommer plocka in en del nya spelare, cash finns ju också efter t ex Jordan etc.
Citera
2020-01-13, 21:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Nog för att jag håller med om att vi ska försöka ta fram talanger och gärna fler än idag men du måste ju ändå skämta när du säger att Malmö varit dåliga på den punkten? Snarare skulle väl jag ranka dem topp i AS när det gäller att ge ungdomar och framförallt lokala talanger chansen.

Dessutom när det gäller hemvändare. Du har inte hört talas om spelare som Goitom, Rosenberg, Tobbe Hysén, Kennedy, Anders Svensson osv?

MFF har under de två senaste åren haft bäst ungdomsakademi. Uve fick gå för att han inte släppte fram de unga. Nu har vi tagit hem IKT och det ryktas om OT, det var väl inte så ordf. tänkte sig när han pratade om Ajax?
Citera
2020-01-13, 21:24
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife

Var kanske otydlig, MFF är ju bevisligen en av de bästa i Sverige på att få fram talanger men att ge dem speltid och att investera i talanger från andra klubbar är man sämst på. MFF hade ju den i genomsnitt, äldsta startelvan i årets Europa League samt den näst äldsta någonsin (?). Även om det slutade med en gruppvinst så känns det inte som en hållbar långsiktig metod att förlita sig på. Hemvändare har jag hört talas om men att en hel startelva består av 28-29 åringar är väl inget som glädjer någon.

Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Den här silly season har ju varit tråkig överlag. Eller rättare sagt så har det inte hänt särskilt mycket.
ville91 höjde ju någon spelare som gick från Varberg till Sirius, en spelare som jag knappt hört talas om.

Ja det håller jag med. Malmös värvningar är inte mycket att hänga i granen, hade vi fått Gytkjaer skulle jag blivit glad men nu blir man mest besviken.
Citera
2020-01-13, 21:27
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Va Skrabb ordinarie i Norrköping? Kändes som han var in och ut i startelvan en hel del?

Han var det till ganska stor del, även om han inte starta allt så startade han 23 matcher och fick hoppa in i 5.

Han gjorde på de matcherna 4 mål och 3 assist.
Citera
2020-01-13, 21:30
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Var kanske otydlig, MFF är ju bevisligen en av de bästa i Sverige på att få fram talanger men att ge dem speltid och att investera i talanger från andra klubbar är man sämst på. MFF hade ju den i genomsnitt, äldsta startelvan i årets Europa League samt den näst äldsta någonsin (?). Även om det slutade med en gruppvinst så känns det inte som en hållbar långsiktig metod att förlita sig på. Hemvändare har jag hört talas om men att en hel startelva består av 28-29 åringar är väl inget som glädjer någon.

Ja det håller jag med. Malmös värvningar är inte mycket att hänga i granen, hade vi fått Gytkjaer skulle jag blivit glad men nu blir man mest besviken.
Ok, ja då håller jag helt med. Dock är det ju en styrka Malmö har som få andra klubbar i Sverige att kunna husera spelare i sin "bästa" ålder. Vi andra får förhålla oss till att de flesta mellan 23-30 som verkligen håller toppkvalitet kommer hålla till på varmare breddgrader.
Citera
2020-01-13, 21:44
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
MFF har under de två senaste åren haft bäst ungdomsakademi. Uve fick gå för att han inte släppte fram de unga. Nu har vi tagit hem IKT och det ryktas om OT, det var väl inte så ordf. tänkte sig när han pratade om Ajax?

Vissa tränare är sådana, Jörgen Lennartsson var ju exakt likadan. Antingen rutinerade pjäser eller så får det vara. Årminstonde när han tränade Blåvitt.
Citera
2020-01-13, 22:53
Medlem
Rubbes avatar
Citat:

Småtråkig värvning kan jag hålla med om, främst eftersom vi redan lånat in IKT över hela året. Jag hade hellre sett OT som permanent värvning, samt att man gör sig av med någon för att skapa utrymme för någon yngre förmåga. Man får gärna titta utanför Sverige och det får gärna kosta, så länge man scoutar ordentligt. Det vore på tiden med någon ung förmåga som man kan få se blomma ut och sedan langa iväg för 100 miljoner. För att Europa ska fortsätta vara något vi suktar efter varje år, så behövs den typen av affärer.
Citera
2020-01-14, 00:01
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
28 matcher, 23 från start.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in