2020-01-17, 23:59
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Vad har framkommit i media tycker du som pekar på det?
Mord på städat och anspråkslöst äldre par i ensligt hus, mannen egen företagare med god ekonomi, inga tydliga "fiender, bil dumpad två-tre mil från kapellskär med förbindelser österut. Det finns tidigare mord med liknande förutsättningar som har GM österifrån. Än så länge tycker jag att det är en rimlig teori, men om jag vänder på frågan till dig då - varför ska jag glömma det?
Citera
2020-01-18, 00:00
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Även om det benämns ensligt bor ju folk tillräckligt nära för att snabbt upptäcka en husbrand dock. Och då är väl där fullt med blåljus innan GM nätt och jämt stoppat tändaren i fickan. Om man inte kan anordna så branden sätts igång med något slags fördröjning? GM kanske hade ett miljösamveter trots hen hade mördat?

På natten kommer det nog dröja minst till huset är övertänt. Vill påstå att polisen inte hinner kolla alla vägar ut. Nu ska vi ju inte tro att dessa människor är tänkande individer, det är väl mer undantag än regel att man eldar upp brottsplatsen.
Citera
2020-01-18, 00:01
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ja faktiskt behöver inte vara svårare. För var skulle BO spela sin tennismatch?
På Vallentuna Tennisklubb, om jag har fått rätt info.
Den ger alls inga ledtrådar till Norrtälje.
Citera
2020-01-18, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Få människor har stora kontantbelopp i bostaden. Man har kontanterna på fickan i form av VISA-kort/american express och liknande. F ö var fastigheten med mark på 332 000 kvm. Om vi nu ska vara lite noga

Nu kan man ha fått nys. Det finns ju faktiskt människor som har kontanter hemma.

Vidare. Om de har fört över pengar från banken så kan det ju förklara mord. Efter mord så kommer inte BO kunna stoppa överföringen på måndag. Tycker inte man ska förbise möjligheten att BO tvingats ringa telefonbanken på lördagen och höjt beloppsgränser.
Citera
2020-01-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Mord på städat och anspråkslöst äldre par i ensligt hus, mannen egen företagare med god ekonomi, inga tydliga "fiender, bil dumpad två-tre mil från kapellskär med förbindelser österut. Det finns tidigare mord med liknande förutsättningar som har GM österifrån. Än så länge tycker jag att det är en rimlig teori, men om jag vänder på frågan till dig då - varför ska jag glömma det?

Jo det är en orimlig teori. Bara amatörer skulle ta ett färdmedel som går knappt en gång om dagen.
Citera
2020-01-18, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
På Vallentuna Tennisklubb, om jag har fått rätt info.
Den ger alls inga ledtrådar till Norrtälje.

Nej då stryker vi det.
Citera
2020-01-18, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Nu kan man ha fått nys. Det finns ju faktiskt människor som har kontanter hemma.

Vidare. Om de har fört över pengar från banken så kan det ju förklara mord. Efter mord så kommer inte BO kunna stoppa överföringen på måndag. Tycker inte man ska förbise möjligheten att BO tvingats ringa telefonbanken på lördagen och höjt beloppsgränser.
Höja beloppsgränsen kan man göra på internetbanken i så fall. Men absolut är det en tanke. Dock blir det ju spårbart omedelbart när polisen får koll på konton. Eller hur? Då är man ju snabbt våra mördare på spåren. Vore väl inte så smart. Eller så missförstår jag dig och kan inte följa din tankegång.

Jag misstänker att han fått lämna ifrån sig sina kort. Och jag misstänker att han vet vem åtminstone EN av förövarna är. Men det är spekulation. Men det kan också förklara varför man var tvungen att döda dom. Vittnen.
Citera
2020-01-18, 00:07
Medlem
Citat:
Jo det är en orimlig teori. Bara amatörer skulle ta ett färdmedel som går knappt en gång om dagen.

Det är sämre kontroll på färjan än på flyget. Falska pass etc.

Edit. Det går att boka plats för bil och passagerare 22.00 lördag kväll Kapellskär-Paldiski.
Senast redigerad av seriouslyfuckedup 2020-01-18 kl. 00:12.
Citera
2020-01-18, 00:08
Medlem
Har det framkommit från polisen vad som överhuvudtaget har försvunnit från paret vad beträffande kapital?! Har som bekräftar att man vet att förmögenhet/transaktion har utförts under aktuell tidsperiod?!
Citera
2020-01-18, 00:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
De kanske kan ha kommit mitt i natten eller i arla morgonstund, när det ännu var kolsvart ute. Jag vet inte men jag hoppas på fotspår och dna-spår på cyklarna, i huset och i bilen.

Det är väl så jag också tänker mig att det har gått till.
Kanske inte mitt i natten. Då öppnar man inte...
Men ganska tidigt på morgonen, eller fredag kväll.
Det sista alternativt vill jag inte tänka på.
Citera
2020-01-18, 00:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Klart man inte vet. Men såna här typer har sällan råd att köpa egna cyklar. Och har de en egen cykel - inte dumpar dom dessa. Jag är övertygad om att de är stulna.

Har man signalement på typerna som eventuellt cyklat dit? Och vad, mer specifikt, är det för sorts cyklar det är fråga om?
Catrine da Costa köpte ju en het bergsprängare för tusen kronor 1984. Om det nu händelsevis är fråga om mer eller mindre krimella så är det inte nödvändigt att de enbart lever på kriminalitet, och även låga inkomster utesluter inte att man lägger pengar på en cykel.
Citera
2020-01-18, 00:10
Medlem
Citat:
Höja beloppsgränsen kan man göra på internetbanken i så fall. Men absolut är det en tanke. Dock blir det ju spårbart omedelbart när polisen får koll på konton. Eller hur? Då är man ju snabbt våra mördare på spåren. Vore väl inte så smart. Eller så missförstår jag dig och kan inte följa din tankegång.

Jag misstänker att han fått lämna ifrån sig sina kort. Och jag misstänker att han vet vem åtminstone EN av förövarna är. Men det är spekulation. Men det kan också förklara varför man var tvungen att döda dom. Vittnen.

Om det är en liga finns ju målvakter lika som här. Sen tänker jag mig att det är enklare att öppna bankkonton under falsk identitet österut. Säg att man har ett par konton. Tar ut kontant (vi är inte i Sverige). På passet ser man en okänd slav med falska uppgifter från ett annat slaviskt land. Svårutrett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in