2020-01-17, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan ju vara så enkelt att förövarna, eller en av dom, faktiskt har sin bostad i Norrtälje. Eller kvart - brukar inte vara några finare bostäder dessa innehar.
Ja faktiskt behöver inte vara svårare. För var skulle BO spela sin tennismatch?
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan ju vara så enkelt att förövarna, eller en av dom, faktiskt har sin bostad i Norrtälje. Eller kvart - brukar inte vara några finare bostäder dessa innehar.

Jo men det finns inget som säger att dom inte kunde bo i Stockholm, Gävle, Uppsala, Bro, Enköping etc. Det är ju ett sammanträffande att man av alla håll rört sig mot färjan.
Citera
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Glöm det!
Nej, för det krävs det motsägande uppgifter i media. Just nu pekar det bland annat österut anser jag.
Citera
2020-01-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Varför det? Offren är ju döda och huset är fullt med deras DNA. Om dom är från Sverige är dom med hög sannolikhet kriminella och har DNA hos polisen redan. Därför värt att bränna. Chansen att polisen hittar flyktbilen innan dom bränner den är inte jättestor.

Eftersom man inte bränt vare sig hus eller bil och rört sig i rikting mot Kapellskär pekar mycket på östspåret.

Sen kan det finnas någon närmare BO som har tagit in öststatarna.

Okej du har snöat in på det. Det är okej.
Citera
2020-01-17, 23:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Varför skulle man då ha stulit cyklar?

Vet man säkert att cyklar är stulna?
Citera
2020-01-17, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Nej, för det krävs det motsägande uppgifter i media. Just nu pekar det bland annat österut anser jag.

Vad har framkommit i media tycker du som pekar på det?
Citera
2020-01-17, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Klart man inte vet. Men såna här typer har sällan råd att köpa egna cyklar. Och har de en egen cykel - inte dumpar dom dessa. Jag är övertygad om att de är stulna.
Citera
2020-01-17, 23:53
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Tyckte nån nämnde det. Men om man hämtade upp dom är det ju lite krångligt med cyklar. Inte det första folk gör att konka med cyklar vid besök.
Citera
2020-01-17, 23:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Som jag tolkar det har kontaktförsök gjorts från Ulr*ka. Dessa har sedan besvarats vid niotiden med att Su*anne är magsjuk. Sedan kan ytterligare kontaktförsök ha gjorts. Det har jag ingen aning om.

Försöker läsa ikapp.
Funderar på hur du drar logiken att U*rika tar kontakt med bo?
Det är inte alls osannolikt att så har skett, tvärtom.

Men jag har inte läst om något sådant i de artiklar jag har läst hittills.
Det enda jag har läst är att man försökte få kontakt efter sms:et:

"En timme innan den första matchen fick hennes medspelare ett kortfattat sms om att hon var magsjuk. Efter det lämnades alla kontaktförsök från tenniskamraterna obesvarade."

– Hon var en av våra bästa damspelare och i lördags skulle hon ha varit med och spelat två finaler i klubbmästerskapet.
Citera
2020-01-17, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Hur vet du att han hade mycket sparkapital i fastigheten?

Ursäkta. men om man säljer en 62000 m2 fastighet 3 mil norr om och utanför Gamla Stan så är man stadd vid rekorderlig kassa. Om man säljer, alltså- Sitter man på den så den perfekt pensionsförsäkring.

Är du med?

Han sålde alltså en helt annan fastighet, den som i MSM kallas släktgården, för 14 mille. Men han hade ju lite kvar, det är det jag menar.
Citera
2020-01-17, 23:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Varför det? Offren är ju döda och huset är fullt med deras DNA. Om dom är från Sverige är dom med hög sannolikhet kriminella och har DNA hos polisen redan. Därför värt att bränna. Chansen att polisen hittar flyktbilen innan dom bränner den är inte jättestor.

Eftersom man inte bränt vare sig hus eller bil och rört sig i rikting mot Kapellskär pekar mycket på östspåret.

Sen kan det finnas någon närmare BO som har tagit in öststatarna.

Även om det benämns ensligt bor ju folk tillräckligt nära för att snabbt upptäcka en husbrand dock. Och då är väl där fullt med blåljus innan GM nätt och jämt stoppat tändaren i fickan. Om man inte kan anordna så branden sätts igång med något slags fördröjning? GM kanske hade ett miljösamveter trots hen hade mördat?
Citera
2020-01-17, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Ursäkta. men om man säljer en 62000 m2 fastighet 3 mil norr om och utanför Gamla Stan så är man stadd vid rekorderlig kassa. Om man säljer, alltså- Sitter man på den så den perfekt pensionsförsäkring.

Är du med?
Få människor har stora kontantbelopp i bostaden. Man har kontanterna på fickan i form av VISA-kort/american express och liknande. F ö var fastigheten med mark på 392 000 kvm. Om vi nu ska vara lite noga
Senast redigerad av Picasso2 2020-01-18 kl. 00:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in