Citat:
Ursprungligen postat av
POlROT
Enig med deg, hvis det var slik at AE ble angrepet i huset. Du tenker logisk.
Hvis AE ble overfalt m.m. et helt annet sted enn i huset, og sproxmannen var i huset kun for å plante spor så kan jeg tenke meg at det var ønskelig for sproxmannen (uansett om han var fremmed for valpen eller om han kjente valpen) at valpen ikke forstyrret han i arbeidet med planting av spor og at det var ønskelig at valpen ikke ødela spor (som feks å tygge i stykker trusselbrevet) og at valpen derfor ble stengt inne på et rom.
Jeg synes det er en absurd idé at ukjent(e) GM, enten den/de hadde overfalt AEH utomhus og drept henne og skulle frakte liket ut av området, eller den/de hadde kidnappet AEH og skulle frakte henne vekk i live, at den/de ukjente GM skulle ha noe som helst behov for eller interesse av å plante spor innomhus i Sloraveien? Det er helt absurd det du foreslår her.
Den/de kunne lagt igjen trusselbrevet i postkassen, feks.
At AEH forsvant er bevis nok for at hun ble utsatt for en forbrytelse. Trusselbrevet + forsvinningen = en sannsynlig kidnapping. At det skulle være behov for fingerte spor innomhus ... er sprøyt. Om GM er ukjente brutale kriminelle som bortfører mennesker for å kreve løsepenger.
Planting av spor innomhus gir kun mening om TH er GM. Alt annet blir helt absurd.
Og, om AEH hadde befunnet seg utomhus da hun ble overfalt, ville det ikke være mest sannsynlig at hun hadde med seg hundehvalpen ut?
Skulle ukjente GM som tok livet av gisselet, ha så stor omsorg for hundehvalpen at de tok den med inn i huset og stengte den inne på et rom. Samtidig som gisselet ble drept. Forsettlig eller ved uhell.
Men, det er jo flere interessante spørsmål rundt hvalpen. Hvor lenge den var innelåst. Potespor i huset. Om hvalpen har et godt forhold til TH. Kanskje hvalpen kan ha vært bedøvet.