2020-01-17, 16:52
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det er riktig. Og hvis det skulle ha foregått et ekte overfall og bortføring av AE i huset, så tenker jeg at GM ikke ville ha brukt tid på å stenge hunden inne fordi en GM nok ønsker å være i kortest mulig tid på et åsted. Det hadde vært mer sannsynlig om en GM hadde skremt bort hunden fra det området i huset der overfallet skjedde (hvis det hadde skjedd et overfall i huset, som ikke er noe jeg tror).
Og hvorfor i all verden skulle en GM (som var i huset for å overfalle og bortføre AE) ha brukt tid på å vandre rundt i flere rom i huset?

Akkkurat. Den poletten föll just ner hos mig. Till sist. Som framgår av posten strax ovan.
Citera
2020-01-17, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja, du tänkte så, ja. Antingen eller vare sig. Före e l l e r efter.

Nej. En ensam GM lär ju inte låsa in jycken före. Och knappast heller efter. Jag har inte lagt så stor vikt vid just det förut.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Akkkurat. Den poletten föll just ner hos mig. Till sist. Som framgår av posten strax ovan.
Takk! :-) Da kom det noe bra ut av at jeg i går kveld begynte å spekulere rundt ting relatert til valpen :-)
Citera
2020-01-17, 17:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Takk! :-) Da kom det noe bra ut av at jeg i går kveld begynte å spekulere rundt ting relatert til valpen :-)

Klart det... :-)

——-

”Kanske vil der gå både Vinter og Vår,
og næste Sommer med, og det hele År.

men engang vil du komme, det ved jeg vist,
og jeg skal nok vente, for det lovte jeg sidst.”
Senast redigerad av Lonnrot 2020-01-17 kl. 17:24.
Citera
2020-01-17, 17:28
Medlem
Efter allt jag läst som ni skrivit om valpen, kanske det var AEH själv som stängt in valpen. Såna kan vara lite småbesvärliga och man kan vilja ha lite fred en stund för att utföra en vardaglig syssla. Krångligt för en GM att först stänga in valpen och sen ta AEH. Att stänga in den efteråt låter inte troligt. Om det är GM som stängt in valpen så borde det ha varit två inne i huset.
Citera
2020-01-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Efter allt jag läst som ni skrivit om valpen, kanske det var AEH själv som stängt in valpen. Såna kan vara lite småbesvärliga och man kan vilja ha lite fred en stund för att utföra en vardaglig syssla. Krångligt för en GM att först stänga in valpen och sen ta AEH. Att stänga in den efteråt låter inte troligt. Om det är GM som stängt in valpen så borde det ha varit två inne i huset.
Enig med deg, hvis det var slik at AE ble angrepet i huset. Du tenker logisk.

Hvis AE ble overfalt m.m. et helt annet sted enn i huset, og sproxmannen var i huset kun for å plante spor så kan jeg tenke meg at det var ønskelig for sproxmannen (uansett om han var fremmed for valpen eller om han kjente valpen) at valpen ikke forstyrret han i arbeidet med planting av spor og at det var ønskelig at valpen ikke ødela spor (som feks å tygge i stykker trusselbrevet) og at valpen derfor ble stengt inne på et rom.
Senast redigerad av POlROT 2020-01-17 kl. 18:07.
Citera
2020-01-17, 18:37
Medlem
Politiets undersøkelse av alle fot- og sko-såleavtrykk i huset, kan vel også kanskje avdekke TH's vandremønster som var i huset før sproxavtrykkene ble avsatt (hvis noen av sproxavtrykkene befant seg oppå TḦ́s fot-/sko-avtrykk som ble avsatt i tiden før han reiste til jobb på morgenen den 31.) og det vandremønsteret vil kanskje ev kunne fortelle (dvs avkrefte eller bekrefte noe) politiet noe?

Fant politiet fot- eller sko-avtrykk som var avsatt av AE oppå de avtrykkene fra THs føtter og sko som ble avsatt i tiden før han reiste til jobb den morgenen, og som ev viser at AE var i live og vandret i huset etter at TH reiste til jobb den morgenen?
Dette kan selvsagt også ha blitt manipulert dersom TH ved bruk av raggsokker ev lagde usynlige fotspor fra sine føtter og sko i huset i tiden etter at AE forlot huset sist: Da ville AEs fotspor ligget i et lag over THs siste fotspor (hvis hun gikk ut etter TH kvelden før) og i et lag under sproxsålesporene. Jeg tror ikke at TH har gjort noe slikt.

Hundens potespor sammen med andre fot- og sko-avtrykk viser vel kanskje også hundens vandremønster og hvem den var sammen med og hvem den gikk ut og inn sammen med de siste gangene den var ute?

Finnes det skoavtrykk som viser at AE gikk inn i huset med de samme skoene som hun gikk ut av huset med på vei til teateret?
Senast redigerad av POlROT 2020-01-17 kl. 19:23.
Citera
2020-01-17, 19:39
Medlem
Var ev noen av gulvene nyvasket, slik at det kun var slepespor og sprox-spor (og ingen andre skosåleavtrykk) i området fra baderommet og til ytterdøren?
Citera
2020-01-17, 19:57
Medlem
Citat:
Enig med deg, hvis det var slik at AE ble angrepet i huset. Du tenker logisk.

Hvis AE ble overfalt m.m. et helt annet sted enn i huset, og sproxmannen var i huset kun for å plante spor så kan jeg tenke meg at det var ønskelig for sproxmannen (uansett om han var fremmed for valpen eller om han kjente valpen) at valpen ikke forstyrret han i arbeidet med planting av spor og at det var ønskelig at valpen ikke ødela spor (som feks å tygge i stykker trusselbrevet) og at valpen derfor ble stengt inne på et rom.

Jeg synes det er en absurd idé at ukjent(e) GM, enten den/de hadde overfalt AEH utomhus og drept henne og skulle frakte liket ut av området, eller den/de hadde kidnappet AEH og skulle frakte henne vekk i live, at den/de ukjente GM skulle ha noe som helst behov for eller interesse av å plante spor innomhus i Sloraveien? Det er helt absurd det du foreslår her.

Den/de kunne lagt igjen trusselbrevet i postkassen, feks.

At AEH forsvant er bevis nok for at hun ble utsatt for en forbrytelse. Trusselbrevet + forsvinningen = en sannsynlig kidnapping. At det skulle være behov for fingerte spor innomhus ... er sprøyt. Om GM er ukjente brutale kriminelle som bortfører mennesker for å kreve løsepenger.

Planting av spor innomhus gir kun mening om TH er GM. Alt annet blir helt absurd.

Og, om AEH hadde befunnet seg utomhus da hun ble overfalt, ville det ikke være mest sannsynlig at hun hadde med seg hundehvalpen ut?

Skulle ukjente GM som tok livet av gisselet, ha så stor omsorg for hundehvalpen at de tok den med inn i huset og stengte den inne på et rom. Samtidig som gisselet ble drept. Forsettlig eller ved uhell.

Men, det er jo flere interessante spørsmål rundt hvalpen. Hvor lenge den var innelåst. Potespor i huset. Om hvalpen har et godt forhold til TH. Kanskje hvalpen kan ha vært bedøvet.
Citera
2020-01-17, 21:14
Medlem
17.01.20
Citat:
Nå får VG opplyst at ektemann Tom Hagen, med hjelp fra en bekjent og forretningspartner gjennom en årrekke, underveis i etterforskningen har formidlet minst åtte lengre e-poster til politiet.

Her skal Hagen være opptatt av å bidra med informasjon som kan bidra til løsning av saken, etter det VG får opplyst.

VG har også fått opplyst at rådgiveren har bistått Tom Hagen med å sette opp en liste med potensielle gjerningspersoner som kan ha stått bak eller medvirket til forsvinningen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BRBjJg/tom-hagen-sender-e-poster-til-politiet-proever-aa-finne-svar

Citat:
– At familiemedlemmer har kommet med innspill, synspunkter og tanker, er helt vanlig for familier i tilsvarende saker. Vi har fått informasjon fra familien også her, og vurderer den på lik linje med annen informasjon i saken, sier Brøske.
Senast redigerad av POlROT 2020-01-17 kl. 21:28.
Citera
2020-01-17, 21:44
Medlem
Citat:
17.01.20

Begynner å stusse på han som likte så godt AE`s utsøkte snitter.
Citera
2020-01-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes det er en absurd idé at ukjent(e) GM, enten den/de hadde overfalt AEH utomhus og drept henne og skulle frakte liket ut av området, eller den/de hadde kidnappet AEH og skulle frakte henne vekk i live, at den/de ukjente GM skulle ha noe som helst behov for eller interesse av å plante spor innomhus i Sloraveien? Det er helt absurd det du foreslår her.

Den/de kunne lagt igjen trusselbrevet i postkassen, feks.

At AEH forsvant er bevis nok for at hun ble utsatt for en forbrytelse. Trusselbrevet + forsvinningen = en sannsynlig kidnapping. At det skulle være behov for fingerte spor innomhus ... er sprøyt. Om GM er ukjente brutale kriminelle som bortfører mennesker for å kreve løsepenger.

Planting av spor innomhus gir kun mening om TH er GM. Alt annet blir helt absurd.

Og, om AEH hadde befunnet seg utomhus da hun ble overfalt, ville det ikke være mest sannsynlig at hun hadde med seg hundehvalpen ut?

Skulle ukjente GM som tok livet av gisselet, ha så stor omsorg for hundehvalpen at de tok den med inn i huset og stengte den inne på et rom. Samtidig som gisselet ble drept. Forsettlig eller ved uhell.

Men, det er jo flere interessante spørsmål rundt hvalpen. Hvor lenge den var innelåst. Potespor i huset. Om hvalpen har et godt forhold til TH. Kanskje hvalpen kan ha vært bedøvet.
Kanskje GM (hvis åstedet var et annet sted enn i huset og forbrytelsen var et planlagt drap) ev ønsket å villede etterforskerne til å lete på feil sted (bl.a. angående observasjoner av biler og andre ting og annen sporsøking utendørs) (i tillegg til å villede etterforskerne til å tro at det var en kidnapping for penger), og ev derfor ev plantet spor i huset?

Og kanskje denne ukjente GM ev ønsket at det skulle virke absurd, og han ev tenkte at ingen derfor ville kunne tro at det var slik, og at denne ukjente GM ev ønsket at en uskyldig person skulle bli mistenkt for forbrytelsen?
Senast redigerad av POlROT 2020-01-17 kl. 21:58.
Citera
2020-01-17, 22:02
Medlem
Citat:
Kanskje GM (hvis åstedet var et annet sted enn i huset og forbrytelsen var et planlagt drap) ev ønsket å villede etterforskerne til å lete på feil sted (bl.a. angående observasjoner av biler og andre ting og annen sporsøking utendørs) (i tillegg til å villede etterforskerne til å tro at det var en kidnapping for penger), og ev derfor ev plantet spor i huset?

Og kanskje denne ukjente GM ev ønsket at det skulle virke absurd, og han ev tenkte at ingen derfor ville kunne tro at det var slik, og at denne ukjente GM ev ønsket at en uskyldig person skulle bli mistenkt for forbrytelsen?

Nei.

Beklager. Rent sludder og pølsevev. Absurditeter. Konstruksjoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in